2017-10-30, 07:52
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trekvartsbyxa
Betner skrev denna för 10 timmar sedan.

https://twitter.com/Magnusbetner/sta...39827249139712

Tweeten han svarar på är numera borttagen, men den handlade gissningsvis om varför någon show i turnén "En skam för Sverige" inte ska framföras. Turnén pågick hösten 2016 och vintern/våren 2017, men missuppfattades även här i Flashbacktråden som att den pågick denna höst.

Märklig tweet av honom tycker jag. Jag hade inte varit sådär kaxig om jag var han.

Citat:
Ursprungligen postat av Mr B
Det hade jag missat, i stand corrected.
Märklig liten comeback på twitter ja.
Förstår precis han irritation, som lyser igenom i den korta tweeten. Han drabbas ju rejält av detta han också...
Citera
2017-10-30, 07:57
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warulv
Enligt en av de som kommenterat med en öppen twitter till länken hävdar att S.I sitter på kronobergshäktet just nu.....

Med tanke om vad som brukligt händer när en person anklagas för en våldtäkt så här vid minst tre vore det närmast tjänstefel om han inte satt häktad. Det rör sig alltså också om våldtäkter inte för 10 år sedan så bevisläget är förmodligen ganska bra. Återstår att se hur länge media håller käft i detta fallet. Svenskarna hade man ju inga problem att hänga ut.
Citera
2017-10-30, 07:58
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsfaltOchNeon
Som sagt, en övervägande majoritet här är inte läskunniga och, i runda slängar, 98% är direkt korkade/sinnessvaga/saknar utbildning. Att kasta ur sig korkade och ogrundade uttalanden med rasistisk prägel verifierar iaf min åsikt om extremhögern som ett outbildat pack.

Jag röstar på M så ni slipper kasta vänsterfacklan hitåt.

Det är knappast smart att dryga sig mot personer som bevisligen fått rätt. Att du sedan känner att du "måste markera" mot de hemska rasisterna på flashback när de ännu en gång haft rätt - detta då samtidigt som tråden handlar om en svenskfientlig kurd som misstänks för flera våldtäkter vilket passar bra in i mönstret där den accelererande avsvenskningen går hand i hand med den kraftigt ökade brottsligheten, speciellt kraftigt ökat antal våldtäkter - visar bara vilken verklighetsförnekande liten fjant du är.

Bara blötdjur av värsta sort kallar någon för rasist som förolämpning idag.
Citera
2017-10-30, 07:58
Medlem
durtmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feministerna
Jag hoppas på att denna #metoo härva kommer öppna upp ett fönster till dom mycket grövre sexualbrotten i samhället, som länge tystats ner av media för att dom är så invandrings relaterade

Oft. Varför tror du att inte någon av alla dessa skäggiga gubbarna som SI och özz skäms för att dom tagit en plats för riktiga flyktingar, så som småbarn, gamla och kvinnor ?
Özz kom hit som spädbarn och Soran är född i sverige.
Var dem riktiga flyktingar men när de fyllde 15 var de inte längre flyktingar?
Citera
2017-10-30, 08:01
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av durtmeister
Özz kom hit som spädbarn och Soran är född i sverige.
Var dem riktiga flyktingar men när de fyllde 15 var de inte längre flyktingar?
Så wiki har fel?

Citat:
Soran Ismail, som är av irakisk-kurdisk härkomst, föddes i Iran under föräldrarnas flykt från Irak och kom sedan via fängelse i Syrien till Sverige i september 1988
Citera
2017-10-30, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
När det handlar om mer än en kvinna och typ 3 varav 2 anmälningar för våldtäkt inomhus och utomhus, så inte fan handlar det om att kvinnorna ska hämnas din tomte. Skyldig eller inte är domstolens uppgift, men det fråntar oss inte att övertygas om att det finns fog för anmälan och att det väcker avsky.
Dessutom en förundersökning, så nog fan stinker det skit här.

Fast nu är det ju mest så att du vill att det ska vara sant, och därför är villig att tro vad som helst.

Tre kvinnor är ju ingenting när det rör sig om mycket kända människor som irriterat många. Jag säger inte att kvinnorna ljuger men det är kanske värt att ta i beaktande innan man dömer folk i Folket Domstol.
Citera
2017-10-30, 08:02
Medlem
Kibombos avatar
Skummade just nattens inlägg. Inget nytt verkar ha framkommit annat än ytterligare ett gäng svagt underbyggda spekulationer. Det starkaste belägget för att SI bevisligen är MGM, verkar alltså fortfarande vara inläggen från den signatur som skrev om att DN förberedde publicering redan den 20:e

Ska bli spännande att se vad de stora mediadrakarna lägger ut nu när den administrativa veckan inleds. Vi vet ju från SVT:s rapportering att förundersökning inletts och därmed kommer en FUP att landa i princip närsomhelst.
Citera
2017-10-30, 08:04
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kibombo
Skummade just nattens inlägg. Inget nytt verkar ha framkommit annat än ytterligare ett gäng svagt underbyggda spekulationer. Det starkaste belägget för att SI bevisligen är MGM, verkar alltså fortfarande vara inläggen från den signatur som skrev om att DN förberedde publicering redan den 20:e

Ska bli spännande att se vad de stora mediadrakarna lägger ut nu när den administrativa veckan inleds. Vi vet ju från SVT:s rapportering att förundersökning inletts och därmed kommer en FUP att landa i princip närsomhelst.
Lär inte åtal väckas innan FUP släpps? I så fall är det en låång bit kvar.
Citera
2017-10-30, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
-Kåkarna är proppfulla av oskyldiga.

Nu sitter han ju inte på kåken och att en polisanmälan gjorts är inte detsamma som att någon är skyldig. Vem som helst kan anmäla, och med tanke på hur många som gottar sig i när det skvallras om vissa personer så ska man som sagt inte bortse från möjligheten att folk försöker sätta dit personen i fråga.
Citera
2017-10-30, 08:06
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kibombo

OM han anhölls i fredags kommer beslut om eventuell häktning i samband med en häktningsframställan strax innan lunch idag. Oavsett vilket tror jag på mer information under dagen, att något beslut fattats.

FUP kommer om åtal väcks.
Citera
2017-10-30, 08:07
Medlem
arnold2k5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr B
Efter humor kollegor vid podden måndag outade honom är det klart. Nu är jag nyfiken på Betner.

Inte hunnit lyssna klart men ungefär när i poden?
Citera
2017-10-30, 08:12
Medlem
Kibombos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
OM han anhölls i fredags kommer beslut om eventuell häktning i samband med en häktningsframställan strax innan lunch idag. Oavsett vilket tror jag på mer information under dagen, att något beslut fattats.

FUP kommer om åtal väcks.

SVT rapporterar följande: "Polisen har inlett en förundersökning gällande grovt brott mot mannen." Och därmed måste ju ett FUP upprättas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in