2017-10-30, 04:38
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Soran kom hit när han var ett år gammal. Han här växt upp i Sverige. Med den enorma invandring av dysfunktionella människor, icke-kompatibla att leva i väst så borde han inse att HAN, om han varit en hederlig hårt arbetande invandrare, har allt att förlora på massinvandringen. Istället är han PK, får uppdrag på SVT, SR, AFtonbladet fanimej det tidigare hedersuppdraget sommarpratare för att sko sig själv och tjäna pengar. Han kunde kört taxi, utbildat sig till undersköterska eller ekonom eller något, leva gott och fortfarande varit emot massinvandringen.

Kontrasten är tex Tino och Hanif som jag tycker förefaller vara förebilder av alla invandrare man läser om.

Och Thomas Gür! Det är inte bara att han har sagt kompetenta saker i svenska offentligheten i ett par årtionden (något oerhört i ett land som Sverige!), jag tycker att han även utöver det har gett ett ganska sympatiskt intryck. Om han blev anklagad för flera våldtäkter, så skulle jag ärligt talat bli lite nedslagen. Men till skillnad skulle från PK-anhängarna här i tråden och annorstädes, så skulle jag i ett sådant läge inte kampanja för hans oskuld och baktala de anmälande kvinnorna, utan skulle vänta och se vad som framkommer och acceptera om anklagelserna visade sig vara trovärdiga. PK-typerna avslöjar sannerligen alltid vad de är innerst inne.
Citera
2017-10-30, 04:52
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Första fetade: Man hade säkerligen trott honom om han helt sonika sagt att det inte var han. Tror alls inte han hade behövt nämnt något annat namn.

Varför man skulle trott honom? För att han skulle riskera alldeles för mycket med en lögn. Är det han som det pågår undersökningar om och som är anmäld (eller hur nu situationen var), så är risken överhängande, tror jag, att media publicerat hans uppenbart förljugna dementi om våldtäktsanklagelserna.

Alltså: det finns ju två saker han kan neka till: att han har våldtagit, och att han är anklagad för våldtäkt. Hade han inte varit anklagad för våldtäkt hade det varit riskfritt för honom att gå ut och säga att detta var fallet. (Att inga anklagelser mot honom finns.)

Andra fetade: Även om det visar sig att någon annan är anklagad har det nu kommit fram så mycket skit om honom -- konkreta rykten här och konkreta rykten på instagram och twitter bla från exet -- att han nog aldrig blir riktigt rentvådd. Visst, det visar sig då att han inte var Våldtäktskomikern, men tydligen fanns det ju så mycket skit i Sorans förflutna att "alla" ändå trodde det var han. Så kommer man kunna resonera. Föga smickrande för Soran.

Jag vet inte hur han skulle ha förklarat sig oskyldig, Lasse Kroner testade ju varianten att han tyckte metoo var bra, och att han blev jätteförvånad när någon närstående hittade honom uppräknad där, och då hade ju SVT ändå haft ett samtal med honom om att han uppträtt olämpligt... (Fritt ur minnet så reservation för eventuella fel)
Citera
2017-10-30, 04:54
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Jag använde här "svenska våldtäktsmän" i betydelsen "våldtäktsmän verksamma i Sverige" snarare än "etniskt svenska våldtäktsmän". Inte heller Soran Ismail är etnisk svensk.

Jag hoppas på att denna #metoo härva kommer öppna upp ett fönster till dom mycket grövre sexualbrotten i samhället, som länge tystats ner av media för att dom är så invandrings relaterade

Oft. Varför tror du att inte någon av alla dessa skäggiga gubbarna som SI och özz skäms för att dom tagit en plats för riktiga flyktingar, så som småbarn, gamla och kvinnor ?
Citera
2017-10-30, 05:11
Medlem
Soran har uppenbarligen befunnit sig i total radioskugga hela helgen, inte ens journalisterna får tag på honom, börjar på allvar tro att han faktiskt sitter inlåst.
Citera
2017-10-30, 05:11
Medlem
Och Betnér (som är så förträfflig och god) har suttit tyst bredvid när polarn behandlar kvinnor som skit?
Citera
2017-10-30, 05:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qrounxqrounx
då kan vi skicka ut alla med kristna värderingar i samhället också om man ska skicka ut folk pga religion.

Du vet mycket väl att det är en etnicitet som brås på mödernet. Prova att säga att du endast är jude i fråga om religion och ansök om medborgarskap i Israel.
Citera
2017-10-30, 05:48
Medlem
Vet någon vad för specifikt han utreds för? Alltså vad för slags övergrepp/ våldtäkter var det?

Allt känns så luddigt med uppgifterna, men det kanske kommer ut så småningom? Luddigheterna kan ju bero på att allt inte har kommit till ytan än.

Att våldta någon analt utomhus är t.ex. grövre än att fingra någon som sover (fortfarande hemskt). Vill veta hur pass svinig och hemsk han är, finns grader i helvetet som man säger.

Och om det visar sig att han våldtog synnerligt brutalt hoppas jag att alla reagerar på det.
Senast redigerad av HeleneVonKlister 2017-10-30 kl. 05:51.
Citera
2017-10-30, 05:50
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feministerna
Jag hoppas på att denna #metoo härva kommer öppna upp ett fönster till dom mycket grövre sexualbrotten i samhället, som länge tystats ner av media för att dom är så invandrings relaterade

Beror på vad du menar. Det kommer inte öppnas upp ett sådant fönster alltför mycket i svensk gammelmedia och från den politiska eliten. Anledningen är dels att de bär den huvudsakliga skulden till dem, dels har de i alla år mörkat och ljugit om dem, dels har de förföljt och straffat de som överhuvudtaget har dristat sig att tala om dem offentligt. Det är rätt svårt att bara byta fot, då man har enormt mycket på sitt samvete.

Däremot tappar den svenska regimen, gammelmedia och det regimlojala etablissemanget allt mer kontrollen över samhällsdebatten och informationsspridningen p.g.a. internet och den påföljande gammelmediadöden. Frågan är om inte det vi nu ser är en led av det. Svenska etablissemanget var sugna på att hoppa på och stödja #metoo-trenden, men den exploderade istället rakt i plytet på dem. Trots allt har t.ex. Virtanens beteende varit en offentlig hemlighet i minst ett årtionden, utan att det tidigare har fått några som helst konsekvenser. Någonstans känns ju det som har hänt som en slags maktförskjutning mellan gammelmedia och sociala medier. Andra händelser i år har varit avslöjandet av mörkandet av tidigare års taharrush på festivaler som We Are Sthlm, oförmågan att tysta och lura någon med kampanjer om att "män våldtar", lura någon med svenska "forskare" som förklarar att taharrushen är en svensk tradition sedan Medeltiden, att "anmälningsbenägenheten" skulle ha ökat retroaktivt genom en veckas kampanjande o.s.v. Att många kändare namn, som Heberlein, Janouch m.fl. har ställt sig på 'fel' sida (jag vill minnas att de faktiskt har varit inne på den grövre sexuella brotten som är en konsekvens av asylpolitiken). Jag tror inte så många vanliga medborgare i likhet med mig direkt höjde på ögonbrynen för att Jörgen Huitfeldt valde att lämna Sveriges Radio för Kvartal, men jag har märkt att många inom svensk gammelmedia verkade bli förbluffade.

Samtidigt är jag inte så säker på att 'slaget' om verklighetsbeskrivningen kommer att slås i kampen mellan gammelmedia å ena sidan och sociala medier, alternativa medier, Flashback m.fl. å andra sidan, utan tyvärr misstänker jag att den svenska samhällsutvecklingen inom kort kan gå så snabbt och våldsamt till att alla liknande spetsfundiga samhällsdiskussioner blir överkurs. När ett havererande samhällsbygge som den nuvarande svenska, med ett nedmonterat inre och yttre samhällsskydd, med en befolkning som allt mer kännetecknas av social och etnisk fragmentisering och polarisering, där de vanliga kraven på välfärd inte längre kommer att mötas (och inte heller ens de mest rudimentära kraven på en stat, som upprätthållandet av lag och ordning), går in i nästa lågkonjunktur, så är frågan vad det leder till. Speciellt om vi (tack vare de enorma skulderna hos hushållen, bostadsföreningar, kommuner m.fl.) går in i en ekonomisk kris som saknar motstycke i Sveriges moderna historia, samtidigt som svenska staten är (i första hand tack vare massinvandringspolitiken från tredje världen som man har eldat på genom lockandet med bidrag) dränerad på resurser för att möta upp och minska dess kraft. Jag skulle inte svära på att Sverige om 5 år fortfarande är en fungerande eller ens en suverän statsbildning.

Edit: Avslöjandet om taharrushen kom förresten i början av 2016, inte i år, men det förändrar inte den generella bilden och utvecklingen.
Senast redigerad av Europe 2017-10-30 kl. 06:04. Anledning: Edit
Citera
2017-10-30, 05:59
Medlem
musttomtes avatar
Soran lär sitta på Kronobergshäktet och det är ingen lek. Förhör varannan timme dygnet runt och dom daltar inte med den där svart mustiga tomten. Går väl att ringa Kronobergshäktet som press och fråga hur det går. Som sämst som svar kan man få att han sitter här.
Citera
2017-10-30, 06:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jepjester
Och Betnér (som är så förträfflig och god) har suttit tyst bredvid när polarn behandlar kvinnor som skit?
Hans pitch kommer nog att bli att han inte haft en aning och inte har märkt någonting under turnéerna. Det kan funka beroende på hur vittnen beskriver hans del i situationerna. Det och om han uppträder ursäktande om just den här våldtäktsmannen blir nog avgörande. Ord på guldvåg vore att rekommendera.
Citera
2017-10-30, 06:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av musttomte
Soran lär sitta på Kronobergshäktet och det är ingen lek. Förhör varannan timme dygnet runt och dom daltar inte med den där svart mustiga tomten. Går väl att ringa Kronobergshäktet som press och fråga hur det går. Som sämst som svar kan man få att han sitter här.
Man kan ringa och säga att man vill lämna in pengar till snus..tar dom emot dom så..
Citera
2017-10-30, 06:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av musttomte

Ja, två våldtäktsanmälningar lär de ta tag i. Frågan är hur bevisläget ser ut. Egentligen tycker jag det låter skumt att han anmäls några månader efter. Skulle inte förvåna om det är som i fallet med Assange där tjejerna haft frivilligt sex men ångrat sig efteråt.

Det är dock svårt att tycka synd om Soran när han hjälpt feministerna att man ska bortse från fakta i våldtäktsmål. En kvinna kan inte ha fel och dylikt trams.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in