Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-27, 11:50
  #1
Medlem
Jag skulle vilja köpa några gamla serietidningar (helst Batman) till min pojkvän som present. Den måste vara på engelska för han är inte svensk. Någon som har tips på sida och faktiskt på vilket årtionde som kan vara kul att ha ifrån?

Tacksam för svar
Citera
2017-10-27, 14:45
  #2
Medlem
Lazyboness avatar
Ebay och Amazon kan du köpa från. Det hamnar även en del utländska serier på Tradera men utbudet är knapert om du är ute efter riktigt gamla nummer. Annars är det bara söka på "used comic books" på Google så dyker det upp mängder av shoppar. Men annars är det betydligt smidigare (och ofta billigare) att köpa nyutgivna samlingsutgåvor även om det inte är lika charmigt.

Årtionde är en smaksak. Jag gillar 90-talet men det beror nog mycket på nostalgi. Om han var ung och läste serier under ett visst årtionde så uppskattar han säkert tidningar från just den perioden han också. Batman från 30- och 40-talet är kul eftersom karaktären inte var helt definierad ännu men i övrigt känns det väldigt utdaterat. Jag skulle säga att om han inte uppskattar charmen i att superhjältar brukade vara rätt "campy" så ska du satsa på 80-talet och framåt.
Citera
2017-10-29, 12:55
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsParker
Jag skulle vilja köpa några gamla serietidningar (helst Batman) till min pojkvän som present. Den måste vara på engelska för han är inte svensk. Någon som har tips på sida och faktiskt på vilket årtionde som kan vara kul att ha ifrån?

Tacksam för svar

På svenska Tradera hittar du även amerikanska utgåvor till försäljning. www.tradera.com
Citera
2017-10-31, 22:43
  #4
Medlem
Tack för hjälpen. Köpte precis från Amazon, från 88 då han är född 🙂
Citera
2017-10-31, 22:45
  #5
Medlem
Finns en del najs album (kompileringar) på adlibris
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback