Citat:
Ursprungligen postat av
KlinkersAerBra
Hallåj,
Inte speciellt troligt att du kan få det. Du måste vara sjukt skuldsatt, under en längre period, och utan några som helst hopp att någonsin få betala av det(även om du skaffade jobb).
För att bli beviljad skuldsanering måste du tydligt visa att du försöker ta tag i skulderna, ex. skaffa jobb. Men i ditt fall gör det att du kan bli skuldfri på bara några månader.
Nu blev jag faktiskt nyfiken! Du ville alltså leva på existensminimum i flera års tid för att bli av med ynka 60tusen i skuld?
Skuldsanering är som andra skrivit inget man får bara för man inte orkar betala av sina skulder.
Försök istället göra upp en betalningsplan med skuldägarna. Se det som en dyr läxa, för det är dags att ta ekonomin på allvar nu vitsvartgul.
nej absolut inte.
tack för alla svar men för att ge svar på tal. vet inte varför tar upp detfakto att jag pluggar på universitet, att det skulle automatiskt göra så jag är 100% insatt i vad skuldsanering innebär.
nu när jag läst kommentarerna vet jag vad det går ut på.
och innerst inne visste jag väl att svaren kunde bli ''nej'' men ville ändå fråga lite
vet också att 60 tusen inte är nånting jämfört med vilka höga skulder alla andra har, men tänkte att jag är student då kanske det kan vara till min fördel att få extrahjälp.
kommer antingen skaffa helgjobb, vilket jag egentligen ändå borde ha även om jag inte hade skulder
eller varje månad betala runt 2000 var till dessa två företag
tack för alla svar folk