• 1
  • 2
2017-10-27, 00:56
Medlem
har ca 30 tusen hos klarna och 30 tusen hos everydayplus.
är student får csn. omöjligt för mig att betala tillbaka.

så om jag ansöker om att få skuldsanering beviljat kommer det gå?
ja jag vet att jag kan jobba samtidigt som jag pluggar. men om man bara ser på situationen som det är NU. univerisitetsstudent 60 tusen skuld. inkomst 10 tusen i månaden

ja /nej ?
Citera
2017-10-27, 01:00
Medlem
Nej

Som universitetsstudent så borde du faktiskt kunna ta reda på det själv så någon jävla "källa" får du inte.

Jisses, vet inte vad som är värst. Att du faktiskt, troligtvis, är behörig att studera på universitet eller att du tror du har någon som helst rätt till skuldsanering pga 60000 i skuld.
Citera
2017-10-27, 01:01
Medlem
Skulle gissa på nej. Du kan ju alltid jobba ett år istället för att studera. 60k är inte så jävla blodigt om man ger sig fan på det.
Citera
2017-10-27, 01:01
Bannlyst
Nej du ingen skuldsanering för dig, betala av så mycket du kan varje månad och lär dig läxan!
Citera
2017-10-27, 01:03
Väääldigt lågt belopp som grund för skuldsanering.

Vakna, ta dig i kragen, ta ett sabbatsår och jobba ihop cash som betalar av skulderna innan du funderar på att leva på bidrag igen.
Citera
2017-10-27, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitsvartgul
har ca 30 tusen hos klarna och 30 tusen hos everydayplus.
är student får csn. omöjligt för mig att betala tillbaka.

så om jag ansöker om att få skuldsanering beviljat kommer det gå?
ja jag vet att jag kan jobba samtidigt som jag pluggar. men om man bara ser på situationen som det är NU. univerisitetsstudent 60 tusen skuld. inkomst 10 tusen i månaden

ja /nej ?

Det är bara 6000 kr/månad i ett år. Nope, ingen skuldsanering.

Rymdkram.
Citera
2017-10-27, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.Dowie
Nej

Som universitetsstudent så borde du faktiskt kunna ta reda på det själv så någon jävla "källa" får du inte.

Jisses, vet inte vad som är värst. Att du faktiskt, troligtvis, är behörig att studera på universitet eller att du tror du har någon som helst rätt till skuldsanering pga 60000 i skuld.
va har det med saken att göra? vad exakt skuldsanering innebär är inte ens nån allmän grej att veta. hade jag inte sett lyxfällan då o då hade jag inte ens vetat att det existerar
Citera
2017-10-27, 01:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RulleRivare
Skulle gissa på nej. Du kan ju alltid jobba ett år istället för att studera. 60k är inte så jävla blodigt om man ger sig fan på det.

Ett år :O 60k är två månadslöner för en vanlig knegare.
Senast redigerad av MetalBear 2017-10-27 kl. 01:49.
Citera
2017-10-27, 06:00
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitsvartgul
va har det med saken att göra? vad exakt skuldsanering innebär är inte ens nån allmän grej att veta. hade jag inte sett lyxfällan då o då hade jag inte ens vetat att det existerar
Men skuldsanering är inte riktigt samma sak som på tv. Du måste vara rejält skuldsatt, ha varit det länge, inte kunna få möjlighet att betala av någonsin samt ha visat under en tid att du försökt göra något åt din ekonomi, dvs inte dragit på dig nya skulder. Skuldsanering är inte något man bara får för att slippa betala sina lån.
Citera
2017-10-27, 07:10
Medlem
Du kan ju alltid ringa programmet Lyxfälla....
Citera
2017-10-27, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MetalBear
Ett år :O 60k är två månadslöner för en vanlig knegare.
Får en "vanlig" knegare ut 30k i månaden?
Citera
2017-10-27, 07:18
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Om du studerar och det ex resulterar i en examen och därmed ett arbete och kanske med en ok lön antas du ju kunna betala tillbaka. Det gör du ganska snabbt i sådana fall.
En skuldsanering innebär att leva på existensminimum i fem år. Jämför det med att kunna betala av på tex 6 mån 1 år.... Vore korkat att välja skuldsanering då.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in