• 1
  • 2
2017-10-30, 02:28
Medlem
LoveAndPeniss avatar
det är klart! man vill ju ha någon stabil ekonomi och veta att dem inte förstör huset och inte skapar för mkt drama
Citera
2017-10-30, 04:34
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveAndPenis
det är klart! man vill ju ha någon stabil ekonomi och veta att dem inte förstör huset och inte skapar för mkt drama
Varför antar du att folk som ej längre är anställda skulle förstöra huset eller? Om jag blivit arbetslös eller startat ett företag, och avslutat en tidigare anställning, varför skulle jag med anledning av det få för mig att förstöra min hyresvärds hus?
Citera
2017-10-30, 06:29
Medlem
En av anledningarna till att ha folk med fast inkomst är att det är lättare att driva in hyror som inte blir betalade av någon anledning. En annan är att det är en av flera indikationer på att det är en person som fungerar normalt.

Personligen gör jag varken kontroll av referenser, inkomst eller skulder. Däremot ber jag sökanden presentera sig i sin ansökan. De som inte klarar det faller bort.

Vissa skickar en ansökan med endast "Ring mig" eller "jag vill gärna hyra din lägenhet". Snyfthistorier går också bort.

En enkel förklaring av sin livssituation med info om vad man heter, telefonnummer, ålder, sysselsättning, hobby eller något annat som man vill framhäva fungerar hos mig.

Fick nyligen ett svar där en 22-årig kille påstod att han gillade promenader. Tänkte att han antingen spelar pokemon eller ljuger. Det gav lite känsla av gammal kontaktannons. Tyckte det var kul skrivet och jag bestämde att det var humor så han fick lägenheten.
Citera
2017-10-30, 07:21
Bannlyst
Nej.

Jag får mina i cash, vet att 50% är svart.

Rör inte mig i ryggen direkt
Citera
2017-10-30, 14:17
Medlem
Allmännyttan eller dom privata hyresvärdar som erbjuder hyresrätter har nog olika upplägg. Men ofta så finns ju ordningsregler att följa om man inte vill riskera bli uppsagd typ inga okända inneboedne, ingen skum affärsverksamhet eller dygnetruntfester. Man kan fakiskt bli uppsagd för mycket även om man betalar hyra tid. Hyresvärdar gör utan tvivel kontroller särskilt om man misstänker att hyresgästen bryter mot skrivna avtal. Sedan finns alltid skumma hyresvärdar som skiter i vem som bor bara man får betalt. Men det är ju oftast inte lägenheter Svensson suktar efter precis.
Citera
2017-10-30, 14:55
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
Varför antar du att folk som ej längre är anställda skulle förstöra huset eller? Om jag blivit arbetslös eller startat ett företag, och avslutat en tidigare anställning, varför skulle jag med anledning av det få för mig att förstöra min hyresvärds hus?

Givetvis inte, men det finns ju ett samband mellan folk som inte kan bete sig och arbetslöshet. Det handlar om odds.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in