Flashback bygger pepparkakshus!
2017-10-25, 23:08
Medlem
Detta påverkar mig negativt i universitetet. Varje gång en person går förbi mig kommer jag automatiskt titta upp, detta händer kanske 4 gånger varje minut, det är väldigt jobbigt och jag vet inte hur jag ska göra för att sluta bli distraherad. Ifall jag pluggar i 6 timmar är det egentligen bara 2 timmar pga detta problem.

Varför är det så?

Det är alltid fullt så det finns inga tomma områden och jag kan inte plugga hemma, ännu värre där.

Vet inte ifall detta borde hamna i "Utbildning och studier" eller här.
Senast redigerad av Mulz 2017-10-25 kl. 23:12.
Citera
2017-10-25, 23:13
Awaiting Email Confirmation
skaffa iphone hörlurar eller vilka andra hörlurar som helst. Du kommer inte bli distraherad längre. Lättare att koncentrera
Citera
2017-10-25, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulz
Detta påverkar mig negativt i universitetet. Varje gång en person går förbi mig kommer jag automatiskt titta upp, detta händer kanske 4 gånger varje minut, det är väldigt jobbigt och jag vet inte hur jag ska göra för att sluta bli distraherad. Ifall jag pluggar i 6 timmar är det egentligen bara 2 timmar pga detta problem.

Varför är det så?

Det är alltid fullt så det finns inga tomma områden och jag kan inte plugga hemma, ännu värre där.

Vet inte ifall detta borde hamna i "Utbildning och studier" eller här.
Har du blivit rånad eller nått sånt? Det kanse är något trauma då som triggat det. Annars kansse du jar någon diagnos. Jag rekomenderar att du går till en psykolog.
Citera
2017-10-25, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lukasboy
skaffa iphone hörlurar eller vilka andra hörlurar som helst. Du kommer inte bli distraherad längre. Lättare att koncentrera

Blir ännu värre eftersom min hörsel dämpas, då blir det en intensiv fokus på det jag ser och därmed ännu värre.
Citera
2017-10-25, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J39
Har du blivit rånad eller nått sånt? Det kanse är något trauma då som triggat det. Annars kansse du jar någon diagnos. Jag rekomenderar att du går till en psykolog.

Har Asperger's. Har inte varit rånad men inte heller haft bra erfarenheter med andra.
Citera
2017-10-25, 23:22
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Har Asperger's. Har inte varit rånad men inte heller haft bra erfarenheter med andra.

dra till närmast biblotek , park , cafe . Sätt dig ner och ta det lungt och börja arbeta
Citera
2017-10-26, 00:49
Medlem
Citat:

Jag har samma problem och har aspergers också. Försök att låta bli. Du får träna dig att inte bli påverkad av andra.

Så även om du verkligen vill titta upp, eller om du känner ångest, så fortsätter du titta in i boken, även om du inte kan koncentrera dig. Det är en bra början.

Annars finns det rum du kan låna på stadsbiblioteket, eller sitta på ställen där det är mindre folk som kommer och går.

edit: Kan man fråga vad du pluggar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in