2017-11-11, 16:19
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orm Onde
Att till och med Ojsan skulle trilla dit översteg mina vildaste förhoppningar - den här #metookampanjen tycker jag egentligen är rätt hysterisk, men jävlar vad jag är skadeglad.

Jo han var en sådan där man hoppades skulle trilla dit på något. Att det skulle bli en sådan här grej var bara lite för mycket att hoppas på. Anledningen att man hoppades är just den att han så hatisk och själv inte drar sig för att delta i drev och snacka skit om folk. Kanske mest uppenbart gällande Assange.

Så utifrån att inte bara kanske åtminstone dra ner mängden av sexuella trakasserier så fick #metookampanjen en bonus då att Cantwell (och Virtanen) aldrig mer kommer få skriva för någon större media.
Citera
2017-11-11, 17:24
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Jag har sett karln Live på medborgarplatsens t-bana en gång. Ingen vacker syn. Han är som nämns något överviktig, stor skalle, han går märkligt och ser rent allmänt kufig ut. Dessutom så klär han sig märkligt i bruna fula kavajer, ser ut som Mr Bean.
Jag har sett honom många gånger senaste åren. Någon övervikt har jag inte sett men en konstig gångstil med för korta byxor har jag alltid sett. Han struttar fram med fötterna vinklade utåt. Ser riktigt töntig ut.
Citera
2017-11-11, 19:16
Medlem
SlurpareNs avatar
Vilka jävla svin. Inte konstigt att man hatar media, Sitter och säger hur andra ska leva sina liv så är dom själva dom största hycklarna.
Sådana as som förtjänar att bli nitade i krogkön.
Citera
2017-11-11, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo han var en sådan där man hoppades skulle trilla dit på något. Att det skulle bli en sådan här grej var bara lite för mycket att hoppas på. Anledningen att man hoppades är just den att han så hatisk och själv inte drar sig för att delta i drev och snacka skit om folk. Kanske mest uppenbart gällande Assange.

Så utifrån att inte bara kanske åtminstone dra ner mängden av sexuella trakasserier så fick #metookampanjen en bonus då att Cantwell (och Virtanen) aldrig mer kommer få skriva för någon större media.

Det är många som har hoppats på att Ojsan skulle komma att hamna negativt i rampljuset. Vilket han nu har gjort.

Denne hycklande typ har alltid tyckt om drev mot andra och som han själv flitigt har deltagit i. Nu när detta riktar sig mot honom själv är det inte längre lika roligt. Tänk hur han tidigare måste ha skrattat åt tidningens läsare när han har hållit på och "roat" sej.

Ojsan får nu själva känna på vad har har utsatt andra för under lång tid. Han har haft den "rätta" värdegrunden. När det nu visar sej vad han är för en slags människa är hans värdegrund fortfarande den rätta?
Citera
2017-11-12, 09:20
Medlem
Någon här som vet vad han gör på dagarna ? Kommer han bli sparkad från AB ?
Citera
2017-11-12, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
https://www.dn.se/nyheter/sverige/dn-granskar-krisen-pa-aftonbladet-sexism-och-tystnadskultur/

DN nämner, Krönikörern (d.v.s) Virtanen, Medarbetaren (Fadakar) samt den så kallade reportern, vem är reportern?

Några citat från artikeln: "Under många års tid har unga kvinnor som börjat arbeta på Aftonbladet varnats för två manliga profiler. En av dem är den våldtäktsanklagade journalisten, den andra är den manliga reportern från den här artikelns inledning. För att skilja dem åt kallar vi dem hädanefter Krönikören (den våldtäktsanklagade) och Reportern, även om de båda haft flera olika roller på tidningen."

"– Han var vidrig mot mig när jag var ny vikarie och han fortsatte vara det i flera år. Han sa saker som ”när ska vi knulla då” och ”du ser jävligt kåt ut i dag”. Alla visste det, många tycker det var jobbigt, men det var något som alla accepterade. ”Sån är han, han håller på sådär”, säger en kvinna som nyligen slutade jobba på Aftonbladet om Reportern."

"– Jag kommer ihåg när en gravid kollega gick förbi och en av dem utbrast ”gravida kvinnor är det äckligaste jag vet”. De kanske ska vara någon typ av charmiga enfant terrible, men det är chockerande sexistiskt, säger en tidigare journalist på tidningen."

"– Vi var ganska många som var ute och Reportern var en av oss. I hans sjuka värld tyckte han väl att han försökte ragga på mig. Han började föreslå att vi skulle gå hem till honom och ta kokain och ha analsex. Jag sa “nej, aldrig i livet”.

Men Reportern fortsätter att envisas. Han ligger på, tjatar, säger sådant han är känd för att säga till folk. Därför blir ingen runt omkring direkt chockad, berättar den tidigare Aftonbladetvikarien.

– Till slut sa jag ifrån ordentligt. Jag sa “du är den sista på jorden jag skulle gå hem med - lägg av”. Folk skrattade till lite åt det där “den sista på jorden”. Då blev han arg.

Inför alla på krogen säger Reportern: “Vi kommer att gå hem ihop och jag kommer att sätta på dig i analen så jävla hårt”.

En av dem är Cuntwell, den irländska bastarden men jag är inte säker på vilken av psydonymen tar. Virtanen passar med in på det språkbruket som används i artikeln och han är ju känd att kladda på kvinnor. Hans fru har som hobby att låta andra kladda på henne så det verkar vara något som verkar vara ett familjeintresse. Antar att man behöver ha något att snacka om där hemma för att kunna fylla sina tråkiga liv. ta en titt på Virtanen, han har alldrig en massa skenskrivningar på sn adress, skattefiffel.
Citera
2017-11-12, 11:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Delaroche
Någon här som vet vad han gör på dagarna ? Kommer han bli sparkad från AB ?
Någon som har sett till den hycklande reporten? Vart bor svinet? Tyckte jag såg en kuf vid Liljeholmen mycket lik denna storhycklare, bor han där?

kusligt tyst från han, mår han bra? Skrivkramp?

Ge han sparken.
Citera
2017-11-12, 13:08
Medlem
Jag hoppas innerligt att vi i framtiden kommer slippa journalistisk där ens egna självbild överskrider vikten av analysförmåga och yrkeskunnande. En gång för alla har vi nu fått bekräftat för oss kappvänderi och skenhelighet är fullt möjligt att genomskåda och att tillskriva sig en inbillad godhet inte längre fungerar.[/quote]

Bra skrivet. Om det är Cantwell skulle jag inte bli förvånad. Jag har alltid tyckt det är något allmänt obehagligt och omdömmeslöst över honom och det han skriver på t.ex twitter. Det är anmärkningsvärt att en sådan människa tillåts bevaka och kommentera rättsfrågor på en så stor tidning som Aftonbladet. Finns det något mer än det Arbetaren publicerat som tyder på att det är han?

Hursomhelst, Aftonbladet behöver nog se över skrovet och dra åt bultarna rätt rejält. Ofattbart att så många vid ett och samma tillfälle anklagas för allt detta.
Citera
2017-11-12, 13:26
Medlem
Konstigt att namnet/namnen inte kommit ut än med säkerhet.
Citera
2017-11-12, 13:44
Medlem
Går bra att ringa Oisin, skulle han nog uppskatta
Oisin Cantwell
Bondegatan 7 LGH 1304
116 23 Stockholm
08-437 421 36

Oisin bor i en bostadsrätt på 69 m².

Bostaden har ett uppskattat värde på 4 993 000 kr.

https://www.merinfo.se/person/Stockholm/Oisin-Olof-Cantwell-1964/boyq9-2ae6i
Citera
2017-11-12, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menace2Sobriety
Går bra att ringa Oisin, skulle han nog uppskatta
Oisin Cantwell
Bondegatan 7 LGH 1304
116 23 Stockholm
08-437 421 36

Oisin bor i en bostadsrätt på 69 m².

Bostaden har ett uppskattat värde på 4 993 000 kr.

https://www.merinfo.se/person/Stockholm/Oisin-Olof-Cantwell-1964/boyq9-2ae6i

Ring hans granne och fråga om honom.
Citera
2017-11-12, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersBorgsdase
Någon som har sett till den hycklande reporten? Vart bor svinet? Tyckte jag såg en kuf vid Liljeholmen mycket lik denna storhycklare, bor han där?

kusligt tyst från han, mår han bra? Skrivkramp?

Ge han sparken.

Såg honom idag. Såg lite trött och sliten ut. Men ingenting mot för vad jag var, så jag vet inte om det går att dra några dlutsatser av det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in