2026-07-25, 07:52
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thusnelda
Jaha nu gick Rolexen för 813,000 kr. Tradera har en liknande Rolex Submariner Guld/Stål som man kan köpa för 105,000 kr.

https://www.tradera.com/item/1000985/739960938/rolex-submariner-date-16613-2000-18k-gulguld-stal-full-set-kvitto

Tokigt med denna auktion, hoppas han blir lycklig med denna klocka för 813,000 kr. (värderad till ca 100,000 kr)

"Jaha nu gick Rolexen för 813,000 kr"

Således klockan för 813.000 kr?

Framgår det att budgivare verkligen har betalat klockan?

Den aktuella klockan (länk nedan) kan ha några detaljer som gör att den kan vara något lite dyrare än en genomsnittlig 16613, men inte ens i närheten av detta pris.

https://www.tradera.com/item/1000985/739891508/rolex-submariner-16613t-stal-guld-automatisk-svart-urtavla
Senast redigerad av trottwell 2026-07-25 kl. 08:42.
Citera
2026-07-31, 10:33
Medlem
David Banners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
"Jaha nu gick Rolexen för 813,000 kr"

Således klockan för 813.000 kr?
Framgår det att budgivare verkligen har betalat klockan?

Tog Tradera maxavgiften på 200kr ? Här kunde de ha tjänat en hacka om avgiften fortsatt att vara 10 %. Att ha 813000 från Tradera på deklarationen borde väcka skattmasens intresse. Iaf verkar budgivandet skumt. Antagligen två kompisar som leker affär.
Citera
2026-07-31, 10:38
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David Banner
Tog Tradera maxavgiften på 200kr ? Här kunde de ha tjänat en hacka om avgiften fortsatt att vara 10 %. Att ha 813000 från Tradera på deklarationen borde väcka skattmasens intresse. Iaf verkar budgivandet skumt. Antagligen två kompisar som leker affär.

Leker penningtvättare.

Den ena har sedlar som han vill få in på kontot och den andra har pengar på kontot som han vill få ut i sedlar, detta kan röra sig om olika länder, sedlarna kan finnas utomlands, kontot finns i Sverige.

Skatteverket och Ekobrottsmyndigheten är jobbiga men de är inte dumma i huvudet, klockor och partier av klockor har länge använts för penningtvätt och överföring av brotsvinster.
Senast redigerad av trottwell 2026-07-31 kl. 10:49.
Citera
2026-08-05, 12:55
Medlem
Thusneldas avatar
Köparen Erikbui till 800,000 kr Rolexen har (inte helt överraskande) inte betalat för sin vara. Han har fått ett negativt omdöme på Tradera; "Köparen vann auktionen men genomförde inte betalningen."

Inga straffavgifter från Traderas sida? Hela budgivningen var en uppenbar scam. Skall man gissa att unga tonårsgrabbar skapade fejkade konton och trissade upp priset.
Citera
2026-08-11, 22:37
Medlem
Helt ärligt så borde det bli tystnadsplikt på sånna som du som rekommenderar så fula ur mot ett så snyggt som en datejust.. SJÄLVKLART borde du unna dig en galet snygg datejust (min absoluta favorit är den rosé guldiga med oliv grönt urverk, så sinnessjukt snygg!!!). Dock kan det vara värt att göra lite research i vilken modell mer exakt som möjligtvis kan öka i värde osv. All lycka till dig och framtida affärer!

Citat:
Ursprungligen postat av Pezten
Ärligt? Köper du en klocka för 100 papp så bör du nog tjäna så mycket månadsvis också, annars blir det bara löjligt. Speciellt när det gäller en dyr Rolex. Det blir lite pizzabagarvibbar över det.

Hade jag varit i din situation så hade jag köpt en klassisk klocka för runt 25-30 och sparat resten, t.ex. en Omega Speedmaster ("Månklockan").

Bukowskis brukar ha auktioner med kvalitetsur, de har en i morgon till exempel:

https://www.bukowskis.com/sv/auctions/603/lots
Citera
2026-08-12, 19:47
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NationalTreasure
Helt ärligt så borde det bli tystnadsplikt på sånna som du som rekommenderar så fula ur mot ett så snyggt som en datejust.. SJÄLVKLART borde du unna dig en galet snygg datejust (min absoluta favorit är den rosé guldiga med oliv grönt urverk, så sinnessjukt snygg!!!). Dock kan det vara värt att göra lite research i vilken modell mer exakt som möjligtvis kan öka i värde osv. All lycka till dig och framtida affärer!

Någon sådan Datejust som du beskriver existerar inte!

Det är alltid bra att ha koll på vad man pratar om innan man skriver ner sina tankar.

Kan du visa på en bild med en rose guldig datejust med olivgrönt urverk?

För din information kan jag meddela dig att Rolex är inte guldiga, det som ser ut som gud på en Rolex är guld, det är inte guldigt.
Senast redigerad av trottwell 2026-08-12 kl. 19:54.
Citera
2026-08-13, 12:43
Medlem
Citat:

Det är alltid bra att ha koll på vad man pratar om innan man skriver ner sina tankar.

För din information kan jag meddela dig att Rolex är inte guldiga, det som ser ut som gud på en Rolex är guld, det är inte guldigt.

Men din mupp! Du förstår väll vad jag menar med guldiga ellerhur?

https://www.chrono24.se/rolex/datejust-41-green-dial-rose-gold-and-steel-two-tone-126331--id47719154.htm
Citera
2026-08-13, 14:20
Medlem
trottwells avatar
Citat:

Citat:

Citat:
Men din mupp! Du förstår väll vad jag menar med guldiga ellerhur?

https://www.chrono24.se/rolex/datejust-41-green-dial-rose-gold-and-steel-two-tone-126331--id47719154.htm

Den klockan har fortfarande inget grönt urverk.
Citera
2026-08-13, 16:30
Medlem
Citat:
Den klockan har fortfarande inget grönt urverk.

Haha är du färgblind?
Citera
2026-08-13, 19:05
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Haha är du färgblind?

Du kanske skall ta reda på vad ett urverk är.
Så att du slipper bli utskrattad på andra ställen än Flashback.
Senast redigerad av trottwell 2026-08-13 kl. 19:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in