Flashback bygger pepparkakshus!
2025-10-09, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Tackar!

Övervägen en i vitguld och byta till svart bezel incert, där kan man snacka om att flyga under radarn. Annars gillar jag bäst innan de fick keramiska incerts.

Det hade varit riktigt snyggt.
Citera
2025-10-26, 17:18
Medlem
Igelforss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Berätta för mig varför du servar en klocka som fortfarande håller tiden?
Däremot bör man kolla att den är vattentät varje år om man dyker.

Rolex är väl som en gammal bil av dålig kvalité, ska den överleva behöver den omsorg. Rolex är betydligt sämre kvalité än billigare klockor som Omega...Rolex är mest yta och dåligt hantverk. Själv gillar jag mest min Audemars Piguet köpt begagnad fast i grymt skick.
Citera
2025-10-26, 20:53
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Igelfors
Rolex är väl som en gammal bil av dålig kvalité, ska den överleva behöver den omsorg. Rolex är betydligt sämre kvalité än billigare klockor som Omega...Rolex är mest yta och dåligt hantverk. Själv gillar jag mest min Audemars Piguet köpt begagnad fast i grymt skick.

Nja, rolexurverken är riktigt robusta och bra.
Citera
2025-10-26, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miniarnold1
Yes, och 4 till

Vad kul
Fått dig någon värdeökning på den första du köpte?
Citera
2025-10-28, 20:17
Medlem
leolajbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Igelfors

Kvalitet är ganska objektivt när det gäller klockor. Sett till finmekanik är Rolex urverk inte superkomplicerade (med undantag för t.ex. Sky-Dweller), men när det gäller hållbarhet är de riktigt imponerande.
Rolex urverk är riktiga arbetshästar som kan gå länge utan service och boetterna på moderna stål-sportmodeller är riktigt tåliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in