2017-10-24, 00:51
Medlem
Fridfullts avatar
Veckans avsnitt av Uppdrag Granskning (UG) handlar om utvisningarna till Afghanistan.
På UG:s Facebooksida finns en trailer till programmet.

Demonstranter har ju bland annat hävdat att dessa utvisningar innebär en resa till döden, och UG har tydligen följt med några av de utvisade till Kabul för att ta reda på om så verkligen är fallet.

Programmet sänds på onsdag (25/10) klockan 20:00 på SVT1 och SVT Play.

Det återstår att se vad som presenteras i programmet, men oavsett vad tycker jag det är jättebra att man bringar klarhet i hur det faktiskt förhåller sig i den här för sensommaren mycket aktuella frågan.
Citera
2017-10-24, 01:28
Medlem
SlipadDiamants avatar
Under tiden kan man ju läsa de här klarheterna som redan finns.
Men hoppas på ett bra program

Rektor Hamid som väl känner till förhållanden där
https://twitter.com/rektorhamid/stat...47177440653312

https://twitter.com/rektorhamid/stat...50297543262209

eller https://twitter.com/JHuitfeldt/statu...94119793590272

MIG:s utsände i Kabul: "De allra flesta utvisade afghaner möts av sin familj på flygplatsen. Vårt mottagningcenter står tomt"
Citera
2017-10-24, 03:40
Medlem
Studsbolls avatar
Med tanke på att UG faktiskt vågade visa sanningen om tiggeriet och romers brottslighet i Norge verkar detta lovande. Det vore Gudi Behagligt om även sanningen om denna vidriga afghanplåga kommer fram.
Citera
2017-10-24, 07:24
Moderator
Siegfrids avatar
Politik: inrikes --> Integration och invandring
/Moderator
Citera
2017-10-24, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridfullt
Veckans avsnitt av Uppdrag Granskning (UG) handlar om utvisningarna till Afghanistan.
På UG:s Facebooksida finns en trailer till programmet.

Demonstranter har ju bland annat hävdat att dessa utvisningar innebär en resa till döden, och UG har tydligen följt med några av de utvisade till Kabul för att ta reda på om så verkligen är fallet.

Programmet sänds på onsdag (25/10) klockan 20:00 på SVT1 och SVT Play.

Det återstår att se vad som presenteras i programmet, men oavsett vad tycker jag det är jättebra att man bringar klarhet i hur det faktiskt förhåller sig i den här för sensommaren mycket aktuella frågan.

Det finns klipp och dokumentärer som tyska kanaler gjort vid utvisningar Tyskland gjort av afganer och det är ingen som bryr sig om dem. De som blivit utvisade försvinner snabbt som attan så fort de landat i Afghanistan. Såg att det ar en som till och med tog en taxi med tysk reklam på (fast med afganska skyltar på fordonet).

Det gäller att följa vad som händer och inte snöa in på det de inavlade patrasken påstår. De inom media fr ju som bekant inte sina jobb utifrån meriter utan vem de blir påsatta av.
Citera
2017-10-24, 07:56
Avstängd
nidbilds avatar
Är #skickamigistället med i programmet eller #vistårinteut, blir detta kalla fakta avsnitt slutet för dessa två extremistgrupper?
Citera
2017-10-24, 10:41
Medlem
fresk66s avatar
Har tyvärr inga större förhoppningar om att de kommer visa ett kritiskt inslag om utvisningarna till Afghanistan. Även om UG i sig kan vara bra så är det trots allt råvänstern SVT vi talar om. Dom har gjort en lite mindre icke PK-granskning om tiggeriet, nu tror jag det blir ett inslag om hur synd det är om alla som utvisas.
Citera
2017-10-24, 12:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av nidbild
Är #skickamigistället med i programmet eller #vistårinteut, blir detta kalla fakta avsnitt slutet för dessa två extremistgrupper?

UG är det, Kalla Fakta ligger på TV4.
Citera
2017-10-24, 14:52
Medlem
NeverCryWolfs avatar
I Finland deporteras migranter varje vecka, oftast till Afganistan.

Problemet enligt Migrationsverket är Irak, som vägrar att ta emot kriminella irakier, och det finns massor av dem i Finland som är utsagda, men som inte kan deporteras.

Men förra vår deporterades än ett gäng afganska migranter, och då var en 'kristen' präst på platsen och försökte förhindra deportationen. Hon hade kallat kameramän på platsen, gav order att filma 'jag går och står framför polisbilen och försöker få det se ut som om jag är överkörd', visade ett dokument och skrek "jag har fullmakt", "det här är grundlagen" och poliserna måste fösa henne jämt. Inte en enda polis diskuterade med henne, vi har ingen dialogpolis, så hon skrek för sig själv.

https://www.youtube.com/watch?v=4_8KgLyjqoM

Tydligen var hennes boytoy en av dom afganer som deporterades...

Käringen fick vänsterslemmet igång, inklusive kvinnliga sk. kristna präster som tog del i upproret. Vänsterpolitikerna hyllade slemmet och polisen var förbannad på både politikerna och vänsterslemmet.

Polismakten hade en twitter-strid med politikerna. De får order om att hämta deporterade migranter och sätta dom på flygplanet, och så kommer vänsterslemmet och försöker hindra polisen för att göra deras arbete. Politikerna tystnade fort.

Men den satanistiska - fd. kristna - kyrkan höll kyrkomässor där alla pseudo-empatiska präster bad för dom stackars deporterade afganerna, grät krokodiltårar över hur de också har människorättigheter och uppmuntrade människor att stoppa deportationerna.

En mycket ung finsk flicka grät hemma. En av de deporterade afganerna hade våldtagit henne och tagit hennes oskuld, och sedan ser hon i televisionen hur prästerna ber febrilt för våldtagaren - ingen skänkte en enda tanke till det verkliga offret - den våldtagna flickan.

Vi lever i en ytterst sjuk värld. Det är ett stort under om inte människorna snart tar lagen i deras egna händer och försvarar offren, inte gärningsmännen.

När prästidioterna gick med i upproret, fick kyrkan än en våg av människor som lämnade kyrkan. Ingen vill betala kyrkoskatt och vara med i djävulskapet.
Citera
2017-10-24, 15:44
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlipadDiamant
MIG:s utsände i Kabul: "De allra flesta utvisade afghaner möts av sin familj på flygplatsen. Vårt mottagningcenter står tomt"
Sina familjer? Hade inte de dött i kriget? Har uppståndelsen från de döda börjat i Afghanistan? Är den yttersta dagen här?

Frågorna hopar sig.
Citera
2017-10-24, 16:34
Medlem
Zoom008s avatar
Oftast har ju alla varsin elak farbror som hotar med att mörda dom. Är det han som möter upp vid återkomsten? Man undrar hur många gånger Migrationsverkets personal hört samma tårdrypande historia. Pappa dödad av talibanerna, mamma och resten av familjen försvunna. Elak släkting, morbror, hotar med att döda mig. Mötte snäll tant som hjälpte till båten. Åkte under lastbil. Tappade alla papper på vägen. Mötte snäll tant i Sverige som jag får sova hos mot lite kelande. Vi har hört den förrut heter nån gammal sång med Brita Borg.
Citera
2017-10-24, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeverCryWolf
I Finland deporteras migranter varje vecka, oftast till Afganistan.

Problemet enligt Migrationsverket är Irak, som vägrar att ta emot kriminella irakier, och det finns massor av dem i Finland som är utsagda, men som inte kan deporteras.

Men förra vår deporterades än ett gäng afganska migranter, och då var en 'kristen' präst på platsen och försökte förhindra deportationen. Hon hade kallat kameramän på platsen, gav order att filma 'jag går och står framför polisbilen och försöker få det se ut som om jag är överkörd', visade ett dokument och skrek "jag har fullmakt", "det här är grundlagen" och poliserna måste fösa henne jämt. Inte en enda polis diskuterade med henne, vi har ingen dialogpolis, så hon skrek för sig själv.

https://www.youtube.com/watch?v=4_8KgLyjqoM

Tydligen var hennes boytoy en av dom afganer som deporterades...

Käringen fick vänsterslemmet igång, inklusive kvinnliga sk. kristna präster som tog del i upproret. Vänsterpolitikerna hyllade slemmet och polisen var förbannad på både politikerna och vänsterslemmet.

Polismakten hade en twitter-strid med politikerna. De får order om att hämta deporterade migranter och sätta dom på flygplanet, och så kommer vänsterslemmet och försöker hindra polisen för att göra deras arbete. Politikerna tystnade fort.

Men den satanistiska - fd. kristna - kyrkan höll kyrkomässor där alla pseudo-empatiska präster bad för dom stackars deporterade afganerna, grät krokodiltårar över hur de också har människorättigheter och uppmuntrade människor att stoppa deportationerna.

En mycket ung finsk flicka grät hemma. En av de deporterade afganerna hade våldtagit henne och tagit hennes oskuld, och sedan ser hon i televisionen hur prästerna ber febrilt för våldtagaren - ingen skänkte en enda tanke till det verkliga offret - den våldtagna flickan.

Vi lever i en ytterst sjuk värld. Det är ett stort under om inte människorna snart tar lagen i deras egna händer och försvarar offren, inte gärningsmännen.

När prästidioterna gick med i upproret, fick kyrkan än en våg av människor som lämnade kyrkan. Ingen vill betala kyrkoskatt och vara med i djävulskapet.

Någon källa på det fetade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in