Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-23, 17:54
  #1
Medlem
Har köpt ny telefon och vill nu flytta över ALLT. Vill helst lägga ned så lite jobb som möjligt, men ser att det finns en djungel av saker.

Gammal telefon Sony Xperia Z5 compact, android 7.1
Ny telefon Ulefone Power 2, android 7.0

Hur gör man egentligen det hela bäst? Kan man få med sparade lösenord, sparade wifi, appar, inloggningsdata till appar och allt annat på ett bra sätt?
Citera
2017-10-23, 17:57
  #2
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JAQ
Har köpt ny telefon och vill nu flytta över ALLT. Vill helst lägga ned så lite jobb som möjligt, men ser att det finns en djungel av saker.

Gammal telefon Sony Xperia Z5 compact, android 7.1
Ny telefon Ulefone Power 2, android 7.0

Hur gör man egentligen det hela bäst? Kan man få med sparade lösenord, sparade wifi, appar, inloggningsdata till appar och allt annat på ett bra sätt?

https://www.greenbot.com/article/298...r-new-one.html
__________________
Senast redigerad av st0ckis 2017-10-23 kl. 17:59.
Citera
2017-10-23, 17:59
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Xperia Transfer sköter det enkelt och smidigt.

Tack. Jag läste lite om Xperia Transfer men det jag såg var att det fungerade om man bytte från valfri Android till en Xperia; men det går alltså bra att byta från vilken android som helst till vilken android som helst?
Citera
2017-10-23, 18:02
  #4
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JAQ
Tack. Jag läste lite om Xperia Transfer men det jag såg var att det fungerade om man bytte från valfri Android till en Xperia; men det går alltså bra att byta från vilken android som helst till vilken android som helst?

Nej, det var jag som läste lite snabbt och fel och trodde du skulle byta till en Xperia, men jag redigerade inlägget och gav dig en annan länk att läsa på istället.
Citera
2017-10-23, 18:35
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Nej, det var jag som läste lite snabbt och fel och trodde du skulle byta till en Xperia, men jag redigerade inlägget och gav dig en annan länk att läsa på istället.

Jag har prövat att gå den vägen, men när jag kommer in via Google Drive på den nya enheten hittar jag inget alternativ där jag kan göra en restore från den backup jag har. Nu fikk jag ta bort backupen jag hade på Google Drive och tänkte göra en ny, men tydligen får jag inte göra det manuellt utan måste vänta till i morgon när den kan göra det automatiskt. När jag trycker på "manuell synk" till mitt googlekonto kommer inget upp i Google Drive.
Citera
2017-10-23, 19:00
  #6
Medlem
Vart kan Google synka och skicka backup förutom till Google Drive? Om jag kör manuell synk till mitt googlekonto, varför ser jag det då inte i Google Drive?
Citera
2017-12-03, 23:24
  #7
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JAQ
Jag har prövat att gå den vägen, men när jag kommer in via Google Drive på den nya enheten hittar jag inget alternativ där jag kan göra en restore från den backup jag har. Nu fikk jag ta bort backupen jag hade på Google Drive och tänkte göra en ny, men tydligen får jag inte göra det manuellt utan måste vänta till i morgon när den kan göra det automatiskt. När jag trycker på "manuell synk" till mitt googlekonto kommer inget upp i Google Drive.

Vad jag har förstått så påstår andra Android-användare att man kan flytta över i stort sett ALLT från en Android till en annan, men det krävs tydligen lite "småfix" efteråt.

Jag har iPhone sedan 2011 och där kommer precis allt med, (förutsatt att man gjort en backup som görs automatiskt när man laddar iPhone.) och då menar jag verkligen allt. Jag är till och med inloggad på samtliga sidor på nätet när allt är klart. Jag bara fortsätter där jag var.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback