2006-01-14, 13:39
Medlem
Plt Comdrs avatar
Jag vore tacksam för tips angående ett par tillbehör. Jag har sett annonser, men undrar om någon av er har personliga erfarenheter som man kan dra nytta av.

1. Jag vill skydda displayen på baksidan av kameran. Är ute efter en bra skyddsfilm som inte försämrar displayens bild.

2. Jag vill ha mjukare blixtbilder och behöver någon sorts bouncer eller liknande till den inbyggda blixten i Canon 350D.
Citera
2006-01-14, 23:35
Medlem
punks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plt Comdr
Jag vore tacksam för tips angående ett par tillbehör. Jag har sett annonser, men undrar om någon av er har personliga erfarenheter som man kan dra nytta av.

1. Jag vill skydda displayen på baksidan av kameran. Är ute efter en bra skyddsfilm som inte försämrar displayens bild.

2. Jag vill ha mjukare blixtbilder och behöver någon sorts bouncer eller liknande till den inbyggda blixten i Canon 350D.

Har ej erfarenhet av dessa, kanske passar?
Displayskydd för digitalkamera http://www.cyberphoto.se/info.php?article=47184
LumiQuest Soft Screen för pop up blixtar http://www.atphototech.se/lumiquest/lumiquest.htm
Citera
2006-01-15, 00:22
Medlem
Plt Comdrs avatar
Tack, det ska jag kolla upp.
Citera
2006-01-15, 00:58
Medlem
jonas_d_s avatar
det bästa är om du köper en blixt som du kan rikta om, tex att rikta den upp i taket eller mot en vägg och på så vis få mjukare skuggor, omnibounce ger ingen vidare nytta om det inte finns något tak eller väggar som ljuset kan träffa.
Citera
2006-01-15, 11:46
Medlem
Plt Comdrs avatar
Jo, det är klart att det är bäst, men jag har nog en lista på tio kapitalvaror som jag behöver mer än en ny blixt. Ny spis ligger på förstaplatsen.

Fattig, kommunalanställd lärare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in