Citat:
Ursprungligen postat av
ArcticDuderino
Jag håller delvis med dig. Han menar dock att BMs agerande negativt påverkat SUs relation till andra samarbetsparter, då de undrat om de verkligen har näthatare och terrorister på sin lönelista. Vad som är sant och vad som är "damage control" ska vi låta vara osagt, men jag tror att han kommer undan med det, då han i sitt uppdrag har att skydda sin arbetsgivare.
Det stora drevet mot SU sker här och i alternativmedia. I det du kallar för den "smala åsiktskorridoren", lutar nog sympatierna åt det andra hållet. Jag har av det jag sett så här långt inte blivit övertygad av något som gangrapesweden presenterat kring detta (ingen åsikt alls om deras bidrag kring våldtäktsdömda), då det innehåller så mycket raljerande och sakfel och löst grundade anklagelser att deras trovärdighet är i det närmaste noll.
Likt dig så tror jag att F*rs kommer undan med det. Men det beror inte på att han inte har gjort fel utan att han befinner sig inom den tajta åsiktskorridoren.
Tyvärr så är det den "tajta åsiktskorridoren" som idag nästan styr de statliga myndigheterna, Stockholms Universitet ej undantaget.
Det s.k. "drevet" mot den Statliga Myndigheten Stockholms Universitet har de faktiskt gjort sig förtjänta av. Att en myndighet så öppet agerar i #jagärhär's intresse genom att avbryta samarbetet med BM är hårresande. Orsaken F*ors uppgav är BM's länk till "våldtäktssajten" (vilket i sig är en jäkla sätt att uttrycka saken)
Det du kallar "drev" kallar jag en "nödvändig genomlysning" av en Statlig Myndighet. Samtidigt, vad du kallar "aktivism" kallar jag "terror" mot de som brukar yttrandefriheten
Det viktiga är att de som befinner sig inom den tajta åsiktskorridoren är de som äger rätten att avgöra vad som är hot, kränkning, rasism, fascism, hat, etc.
Att ha en annan åsikt, en åsikt utanför den tajta åsiktskorridoren, kan t.o.m. anses vara ett brott av de som befinner sig inom korridoren.....trots att det är en åsikt som inte är straffbar.
Det skulle ju vara intressant att få se F*rs lägga fram bevis på att samarbetspartners frågat om anställda terrorister. Att publicera offentliga handlingar skulle kunna ge lite hjälp i debatten, och då menar jag offentliga handlingar som registrerats som det sig bör av den Statliga Myndigheten.
Och skulle samarbetspartners frågat per telefon så har väl F*rs kletet ned det på ett PM som har diarieförts kort efter att samtalet/samtalen genomfördes?
Om det inte finns någon handling som stöder hans påstående så skall han enbart hålla tand för tunga.
Som sagt var, jag hoppas verkligen att SU och dess tjänstemän blir rejält genomlysta!