• 1
  • 2
2017-10-20, 10:37
Medlem
Jag är fotograf och egenföretagare sen över tio år tillbaka. Du kan PMa mig frågor om du inte vill ta något specifikt här.
Citera
2017-10-20, 12:37
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnyggve
Tror också snabba pengar är väldigt svårt om man inte har stor kunskap om trading eller nåt,...

Jag tror det är viktigt att påpeka att det är oerhört svårt även om man har stora kunskaper om trading.

Det finns så många andra kunniga därute att det helt enkelt inte finns några gratisluncher. Det spelar ingen roll att det också finns glada amatörer på börsen.

De kunniga är så många att priserna ändå justeras på en mikrosekund för att nåt team med matematiker och datorer snappar upp minsta möjlighet som erbjuder sig.

Visst, eet finns folk som blivit rika. Man känner någon som det gått bra för eller man kanske själv har en period då det går bra.

Men hur många andra finns det som det inte gått bra för. De hör man inte om och det är inget bekanta berättar om på festen. Man kommer gärna ihåg sina egna bra affärer men de dåliga skyller man på tillfälligheter.
Citera
2017-10-20, 12:54
Medlem
Leta fan inte några aktieraketer. Du har klantat dig, det kommer ta ett tag att bygga upp ditt kapital igen. Leta inte efter genvägar.
Citera
2017-10-20, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Jag antar att du bor hemma i.o.m att du kan lägga undan så mycket per månad?

Dom flesta med den lönen bör kunna lägga undan absolut minst 10-15
Citera
2017-10-20, 19:21
Medlem
Låter som du gått all-in någon brutalt överhaussad aktie.
"Learn by your mistakes because you paid for them" 😎
Citera
2017-10-20, 20:04
Medlem
populopiduss avatar
Folk snackar så mycket skit om Flashback, men fy fan vad fina människor här finns. Har fått massa bra tips och blivit förbannat peppad nu. Fuck mitt misstag, jag kommer igen! :-)
Citera
2017-10-20, 21:00
Medlem
Schnyggves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Folk snackar så mycket skit om Flashback, men fy fan vad fina människor här finns. Har fått massa bra tips och blivit förbannat peppad nu. Fuck mitt misstag, jag kommer igen! :-)

Det är rätt inställning! 200k är ju inte kul att torska med det är ju inte på något sätt en livet-är-slut-försust! Du kommer igen!
Citera
2017-10-20, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Jag vill höja ett VARNINGENS FINGER för något, och det är din känsla att du måste "komma ikapp" dina förlorade 200k. Högriskinvesteringar (vilket det låter som att du är ute efter) är ju en högre risk, och då finns ju möjligheten att du förlorar ännu mer, eller hur?

Om du sparar dina 10-15k i månaden så lever du riktigt gott, du kan till och med unna dig en bild och 'nöja' dig med att spara 10k/månaden. Du har tillbaka dina 200k på mindre än 2 år.

Låt inte stressen eller vredesmod influera dina beslut. En risk är alltid en risk, oavsett om man precis har dragit nitlotten.
Håller helt med. Du kommer att kunna spara ihop pengarna inom 1,5 år. Köp inga aktier utan kör med säkerhet, du har ju redan blivit bränd en gång och att direkt efteråt bli bränd på aktier låter riktigt obra. Aktier köper man på lång sikt och av pengar som man har råd att förlora. De som fastnar i spelmissbruk ska ju bara vinna tillbaka det som de har förlorat. Gör inte såna misstag.

Du bör vara ikapp 1/6-2019. Kan väl vara ett bra mål för då är du värd en riktig semester.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in