Citat:
Ursprungligen postat av
Runkspenat
Finns ju de som har cashat ut och lämnat landet, alternativt flyttat till hyresrätt.
Ja, det finns folk som lämnar landet. Och folk som flyttar in i landet. De senare är fler om jag inte missminner mig.
Om någon flyttar till HR kanske de som bodde där innan köpte bostad. Dvs netto köp-sälj är opåverkat.
Citat:
Ursprungligen postat av
Runkspenat
Menar du den under 90-talet? Eller den i USA? Eller den i Spanien?
Med finanskrisen brukar man mena det stopp i internationella värdepappertranskationer som följde av att broker-dealer slutade ge ut bostadslån. Och den efterföljande lågkonjunkturen. De flesta länder åkte på en BNP-fall pga den.
Och BNP-fallet ledde till nedgång på bostadsmarknaden.
Hur stor panik hade vi då?
Citat:
Ursprungligen postat av
Runkspenat
Du kan flytta ihop också.
Bör väl vara ungefär lika många som flyttar ihop som flyttar isär. Numera. Kanske inte riktigt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Runkspenat
Oavsett så är dessa miljoner något man kallt räknar med, och när de väl försvinner så blir det tufft för egot att hantera. Sen ska vi inte glömma alla som passat på att ta ut extra lån på sina bostäder nu när de minsann blivit miljonärer.
Väldigt oklart vilka miljoner du talar om.
De som tagit extra lån har ju minskat sin nettoförmögenhet. Och lär förhoppningsvis vara på det klara över det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Runkspenat
Det är intrycket jag har fått när man pratat med folk som köpt eller bara läst runt bland kommentarer på nätet. Jag påstår inte att det är korrekt, du kanske har helt rätt i vad du säger, men det är vad jag tror.
De som köpt och får höra att de är idioter som köpt, kommer att ha ett behov av att rättfärdiga sina köp. Det mätdatat är tämligen värdelöst.
Här i forumet ser jag inte det du talar om så mycket. Vi är några som ifrågasätter domedags och krasch-pratat. Eller ser du något mer?