2018-01-08, 11:55
Medlem
igl0s avatar
Vart kan man köpa? Ser de bada på cyptopia och går inte regga där just nu då dom har för högt tryck.. finns de andra sidor man kan köpa direkt eller byta till sig?
Citera
2018-01-08, 12:26
Medlem
Sados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBouncer
Men då får du regga en wallet hos Electroneum först

Vänta nu, har dom ingen "vanlig" wallet?
Citera
2018-01-08, 13:14
Medlem
TheBouncers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sado
Vänta nu, har dom ingen "vanlig" wallet?

Inte till iOS iaf. Appen släpps inom några veckor tror jag.
Vågar inte svara för Android, men jag tror att det går ladda ned appen, fast utan "gruvan" då.

Sen kan man alltid skriva ut en pappers-wallet
Citera
2018-01-08, 13:19
Medlem
Sados avatar
Citat:
Inte till iOS iaf. Appen släpps inom några veckor tror jag.
Vågar inte svara för Android, men jag tror att det går ladda ned appen, fast utan "gruvan" då.

Sen kan man alltid skriva ut en pappers-wallet

Uppenbarligen vet jag ingenting om Electroneum Jag tänker mest på en core-klient motsvarande Bitcoin QT. Vem fan vågar förvara coins på mobilen?
Citera
2018-01-08, 13:44
Medlem
TheBouncers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sado
Uppenbarligen vet jag ingenting om Electroneum Jag tänker mest på en core-klient motsvarande Bitcoin QT. Vem fan vågar förvara coins på mobilen?

Det är ju det som är deras affärsidé (Eller en del av den)
Det ska ju vara den "mobilvänliga kryptovalutan", så man lätt och behändigt kan "swisha" över ETN för ex. om du käkar pizza med en kompis, och han betalar.
Sen om ditt konto på mobilen går att koppla till kontot på Electroneums hemsida, det vet jag inte.

Men det är jävligt behändigt att förvara sina ETN hos dem, för skulle datorn paja, så behöver jag inte skita knäck och slänga ut pengar på att försöka rädda hårddisken.
Senast redigerad av TheBouncer 2018-01-08 kl. 13:52.
Citera
2018-01-08, 14:16
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Det är ju det som är deras affärsidé (Eller en del av den)
Det ska ju vara den "mobilvänliga kryptovalutan", så man lätt och behändigt kan "swisha" över ETN för ex. om du käkar pizza med en kompis, och han betalar.
Sen om ditt konto på mobilen går att koppla till kontot på Electroneums hemsida, det vet jag inte.

Men det är jävligt behändigt att förvara sina ETN hos dem, för skulle datorn paja, så behöver jag inte skita knäck och slänga ut pengar på att försöka rädda hårddisken.

Fast det där är ju väldigt tudelat. Säg att istället deras grejer rasar/blir hackat. Då är man rökt. Bättre att ha en lokal wallet med backup imo.
Citera
2018-01-08, 14:45
Medlem
TheBouncers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sikkan
Fast det där är ju väldigt tudelat. Säg att istället deras grejer rasar/blir hackat. Då är man rökt. Bättre att ha en lokal wallet med backup imo.

Jovisst... Så är det absolut. Jag menar bara att det är smidigt.
Ur säkerhetssynpunkt har det upplägget mycket att önska, men om du kollar på Swedbank exempelvis, så har du ju dina pengar hos dem, och det fungerar ju.

Sen är jag medveten om att jämförelsen haltar, men det är nog så de tänker på Electroneum.

Å andra sidan finns ju pappersplånböckerna, och bankfack.

Själv väntar jag på en hårdvaruwallet som stödjer ETN. Men det lär dröja något år till, om ETN lyckas, vill säga.
Citera
2018-01-08, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inanis
Ja får väl se, men att den slutat falla senaste dygnet och till och med har gått upp är ett gott tecken. Sitter själv på 180k (+vad man kan få via mining) så vet inte om jag är beredd att satsa mer. Men jag kommer troligen också och hålla ett tag och se hur det går.

Är du medveten om att dina electroneum är värda ca 300 000 just nu?
Citera
2018-01-08, 17:10
Medlem
Inaniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av n0c4
Är du medveten om att dina electroneum är värda ca 300 000 just nu?

Inte nu längre dom har gått ner en hel del... Men vänta bara och se vad dom är värda om ett år, garanterat mer än 300k, det är det jag räknar med.
Citera
2018-01-08, 21:06
Medlem
Citat:
Inte nu längre dom har gått ner en hel del... Men vänta bara och se vad dom är värda om ett år, garanterat mer än 300k, det är det jag räknar med.
Själv har jag "bara" 147k , har inga planer att sälja Electroneum vid dessa nivåer, lite som att skjuta sig själv i foten, vi kommer se en kurs över $1 innan 2018 är slut.
Citera
2018-01-08, 21:19
Medlem
TheBouncers avatar
Citat:

Vad har du för prylar när du "minear" dessa? och hur mycket går det att få ut på en dag?

Lite sugen på att börja
Citera
2018-01-08, 22:15
Medlem
Inaniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Travbana
Själv har jag "bara" 147k , har inga planer att sälja Electroneum vid dessa nivåer, lite som att skjuta sig själv i foten, vi kommer se en kurs över $1 innan 2018 är slut.

Misstänker det också. Dom har inte ens fått ut sina saker på marknaden men redan gått upp en hel del. Ska bli skoj att se hur det utvecklar sig.

Citat:
Vad har du för prylar när du "minear" dessa? och hur mycket går det att få ut på en dag?

Lite sugen på att börja

Har inte kört så mycket faktiskt, använde deras miner från hemsidan lite men det strulade en del så den hängde sig (förmodligen mitt antivirusprogram som satte stopp). Hur mycket du får ut beror på kapaciteten din dator (förhoppningsvis får dom igång sin mobile miner snart).
Tanka ner från hemsidan och testa, i värsta fall har du bara slösat lite tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in