2017-10-19, 09:42
Medlem
Förvånad över att inte ha läst om detta här tidigare, sökte också utan lycka. Ny kryptovaluta som lanseras 1a november. Någon som tänker teckna?

Citat:
Electroneum is a brand new British cryptocurrency launching via an Initial Coin Offering (ICO) on September 14th. Developed to be used in the mobile gaming and online gambling markets, it will be the most user-friendly cryptocurrency in the world with wallet management and coin mining all possible on a mobile app.

Källa: https://finance.yahoo.com/news/intro...091551966.html
Citera
2017-10-19, 10:02
Medlem
Sikkans avatar
Har redan köpt in mig, dock för en liten liten summa så..
Citera
2017-10-19, 11:43
Medlem
YP4XQs avatar
Ryssland har väl också skapat sig en. Undra vart fan detta kommer bära hän
Citera
2017-10-20, 16:08
Medlem
såg på facebook precis att token sales är färdig, blev 40 miljoner dollares.
Senast redigerad av dendaralasse 2017-10-20 kl. 16:13.
Citera
2017-10-20, 19:08
Medlem
Smakkers avatar
Tänkte göra en tråd om den här valutan men du hann före. Har fått upp sjukt reklam på Facebook för den här valutan samt t.om sett lite street ads när jag var i London förra veckan.

Om jag har räknat rätt så har den här valutan ett market cap på $630 miljoner redan innan notering. (Totalt 6,3 miljarder coins såldes till ett pris av $0.01 styck). Den ligger alltså mellan LISK och OmiseGO på 16e plats.

Med största sannolikhet kommer den att dippa när den landar på en exchange då early adopters (de som köpte till 20-30% bonus) vill casha ut. Blir då ett gyllene läge för oss övriga att köpa på oss lite till rabatterat pris.

Frågor vi bör ställa oss: Är det duktiga marknadsförare? Kommer de ta våra ICO-pengar och dra till Marbella eller är det nu utvecklingen börjar? Kommer developers att leverera?

- Smakker
Citera
2017-10-21, 00:33
Medlem
DigiFlaxs avatar
Citat:
The mobile mining experience is the only part of Electroneum that is a centralized system and not a decentralized one.
Citat:
Maximum coin volume of 21 billion, which will mean transactions have only two decimal places and have a ‘real money’ feel that Bitcoin lacks.
Dessa citerade delar från dokumentationen får mig att rygga tillbaka. Sedan förstår jag inte varför man väljer PoW över PoS när man bygger en ny blockkedja idag.
Citera
2017-10-24, 12:08
Medlem
Shoppade 145.000st, kommer låta dom ligga och förhoppningsvis är dom värda mer om 1-3år
Citera
2017-11-03, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Travbana
Shoppade 145.000st, kommer låta dom ligga och förhoppningsvis är dom värda mer om 1-3år
Booom +700% på 1dygn, Grattis alla som handlade
Citera
2017-11-05, 21:38
Medlem
Inaniss avatar
Citat:
Booom +700% på 1dygn, Grattis alla som handlade

Tja, än så länge går det inte ens att komma åt det man handlade (under ico), och priset har dippat rejält på Cryptopia. Risken är stor att det nästan når inhandlingsvärdet innan man kommer åt sin wallet. Men med tanke på omsättningen på bara mined coins så tycker jag det ser bra ut.

Har själv köpt in innan det var utsålt så hoppas på det bästa. Och jag tror electroneum kommer att bli värt en del så än finns det nog pengar att tjäna. Kan bli läge att köpa när dom väl får fart på sin wallet, finns ju risk att det gör en dipp då när dom som tappat förtroendet på grund av förseningen säljer.
Citera
2017-11-06, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inanis
Tja, än så länge går det inte ens att komma åt det man handlade (under ico), och priset har dippat rejält på Cryptopia. Risken är stor att det nästan når inhandlingsvärdet innan man kommer åt sin wallet. Men med tanke på omsättningen på bara mined coins så tycker jag det ser bra ut.

Har själv köpt in innan det var utsålt så hoppas på det bästa. Och jag tror electroneum kommer att bli värt en del så än finns det nog pengar att tjäna. Kan bli läge att köpa när dom väl får fart på sin wallet, finns ju risk att det gör en dipp då när dom som tappat förtroendet på grund av förseningen säljer.

Jag hoppas nästan det gör det så man kan handla på sig flera Elecontreum billigt , hade planerat att köpa 250k, men Ico'n stängde ju nästan 2veckor innan utsatt datum så jag fick bara 145k. Kommer lägga dessa i skrivbordslådan och logga in 2018 och kolla hur det gått =)
Citera
2017-11-06, 14:07
Medlem
Inaniss avatar
Citat:
Jag hoppas nästan det gör det så man kan handla på sig flera Elecontreum billigt , hade planerat att köpa 250k, men Ico'n stängde ju nästan 2veckor innan utsatt datum så jag fick bara 145k. Kommer lägga dessa i skrivbordslådan och logga in 2018 och kolla hur det gått =)

Ja får väl se, men att den slutat falla senaste dygnet och till och med har gått upp är ett gott tecken. Sitter själv på 180k (+vad man kan få via mining) så vet inte om jag är beredd att satsa mer. Men jag kommer troligen också och hålla ett tag och se hur det går.
Citera
2017-11-06, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inanis
Ja får väl se, men att den slutat falla senaste dygnet och till och med har gått upp är ett gott tecken. Sitter själv på 180k (+vad man kan få via mining) så vet inte om jag är beredd att satsa mer. Men jag kommer troligen också och hålla ett tag och se hur det går.

Time will tell =)
Personligen kommer jag hålla dessa länge, ser ingen vits med att sälja @ 10x vinsten. Skulle dom stå i +$1 så skulle jag gråta mig till sömns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in