• 1
  • 2
2017-10-19, 07:12
Medlem
Jag undrar vilken bank, stor eller liten, som har den bästa appen med flest och bäst funktioner är?

Tanken är att appen i största möjliga mån kan ersätta bankens hemsida. Förslag som appen bör visa/kunna är:

Se kommande betalningar (autogiron), notiser vid e-faktura, stående överföringar, kontakta banken om det behövs, smidiga överföringar mellan konton, stänga och öppna kort vid e-handel, spärra kort etc etc.
Citera
2017-10-19, 07:26
Medlem
note-its avatar
Jämför man sånt? Man har väl den app till den bank man har liksom.
Citera
2017-10-19, 07:37
Bannlyst
http://www.mobil.se/tester/j-mf-rand...k#.Weg5wIy5lJ8
Citera
2017-10-19, 09:24
Medlem
SameOldStorys avatar
Jag gillar Handelsbankens app. Allt du nämner ovan finns och är smidigt samt man kan lägga till nya mottagare utan ytterligare koder eller dosa.
Citera
2017-10-19, 10:26
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
Jag undrar vilken bank, stor eller liten, som har den bästa appen med flest och bäst funktioner är?

Tanken är att appen i största möjliga mån kan ersätta bankens hemsida. Förslag som appen bör visa/kunna är:

Se kommande betalningar (autogiron), notiser vid e-faktura, stående överföringar, kontakta banken om det behövs, smidiga överföringar mellan konton, stänga och öppna kort vid e-handel, spärra kort etc etc.

Jag har för närvarande danske bank. Plus och minus med deras app

+
Utgifter sorteras automatiskt på utgiftsslag vilket ger en bra överblick över olika utgiftsposter. (Du kan ändra i efterhand om du inte håller med).
Kontakta banken/personlig rådgivare direkt i app.
Stänga och öppna regionspärrar på kort.
Spärra kort.
Betalningar och överföringar (lägga till nya mottagare är också enkelt).
Notiser vid inkomna e-fakturor (fast du måste först gå in i appen).
Handla fonder och aktier (använder jag inte själv, men möjlighet finns).

-
Går inte att administrera stående överföringar (inget jag har behov av men du frågade om det).
Går inte att lägga upp nya eller avsluta autogiro och e-faktura.
Citera
2017-10-19, 12:26
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SameOldStory
Jag gillar Handelsbankens app. Allt du nämner ovan finns och är smidigt samt man kan lägga till nya mottagare utan ytterligare koder eller dosa.

Detta.

Handelsbanken är bra.

Mycket bättre än de andra jag testat.
Citera
2017-10-19, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SameOldStory

Eftersom Handelsbanken inte har någon demo av appen så ser jag bara appen hur den är via ett par bilder på App store och i mitt tycke verkar deras app väldigt begränsad?

Vad har Handelsbanken för digitala lösningar? Använder de sig av touchID? Apple watch? Etc etc...
Citera
2017-10-19, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Detta.

Handelsbanken är bra.

Mycket bättre än de andra jag testat.

Vilka har du testat om man får fråga? Vad har Handelsbanken som de andra saknar?
Citera
2017-10-22, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Jämför man sånt? Man har väl den app till den bank man har liksom.

Ja men det skiljer sig en hel del gällande bankens tillhörande app. Tex Skandias app är extremt begränsad jämfört med Nordeas osv.

För smidighetens skull så vore det bra om det mesta går att sköta via appen utan att behöva logga in på internetbanken.
Citera
2017-10-22, 09:05
Awaiting Email Confirmation
Enligt recensionen från 2016 i inlägg 3 saknas i Handelsbankens app möjlighet att spara personnumret vid inloggning. Det är numera möjligt.
Med touch ID blir inloggningen riktigt smidig.

Handelsbankens app har också till skillnad från vissa andra möjlighet att öppna/stänga sitt kort för utlandsköp (Edit: och framför allt användbart, internetköp!).
Senast redigerad av davidwatts 2017-10-22 kl. 09:14.
Citera
2017-10-22, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidwatts
Enligt recensionen från 2016 i inlägg 3 saknas i Handelsbankens app möjlighet att spara personnumret vid inloggning. Det är numera möjligt.
Med touch ID blir inloggningen riktigt smidig.

Handelsbankens app har också till skillnad från vissa andra möjlighet att öppna/stänga sitt kort för utlandsköp (Edit: och framför allt användbart, internetköp!).

Någon skrev dock att kommande betalningar släpar någon dag eller två hos handelsbanken? Men det kanske inte är av stor betydelse?

Många recensioner på Google store vittnar också att scanna in räkningar med mobilkameran funkar kanske två av tio ggr?
Citera
2017-10-22, 11:19
Medlem
JohanMattas avatar
Gillar Handelsbankens app. Enkel, stilren och smidig att ha och göra med.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in