Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2017-10-26, 13:49
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loeptik
Det är ju så det funkar i detta idiotland, man håller inte isär sak och sak, utan vissa idioter klumpar ihop allt. Tycker att dessa dumheter är att pissa på riktiga offer..

Och så gnälls det så fort en karl hade visslat, HUR många reklamer finns det inte där en kvinna ser en "sexig karl" och nästan glider av stolen eftersom snigelslemmet uppenbarar sig av blotta åsynen av en karl? Men då är det helt plötsligt okej.

Jag väljer att inte deltaga i dumheterna!

Och om man nu blivit utsatt för våldtäkt eller annat, vad ska en töntig tagg på internet hjälpa?
Det bästa är väl polisanmälan, och det är ju bara dumt att säga "Men det måste uppmärksammas", NO JÄVLA SHIT, men det behöver man inte göra hos folk som FATTAR.. Normala människor våldtar inte, detta är lite som lådan med papplikes i ett fattigt land, ungefär så mycket hjälper det..

"Solidaritet" o att "stå upp för orättvisan", kommer inte hjälpa ett skit för den som redan blivit utsatt...

Säger man dessutom inte ifrån får man ju skylla sig själv, då kan man ju inte komma släpandes med det flera år efter...

Syftet är väl snarare att uppmärksamma fenomenet för de som påstår att det inte händer.
Sen finns det säkert en massa män som också blivit tafsade och det är väl synd att de inte också får skriva av sig.
Citera
2017-10-26, 17:58
  #50
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Syftet är väl snarare att uppmärksamma fenomenet för de som påstår att det inte händer.
Sen finns det säkert en massa män som också blivit tafsade och det är väl synd att de inte också får skriva av sig.
Finns det nån som tror att det inte händer?

Varför skulle jag vilja skriva av mig och använda hashtags för att tjejer & tanter har tafsat lite på mig? En förkylning är ett långt värre trauma än att bli tagen mellan benen av en kåt tjej på krogen om man säger så
Citera
2017-10-26, 18:16
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Finns det nån som tror att det inte händer?

Varför skulle jag vilja skriva av mig och använda hashtags för att tjejer & tanter har tafsat lite på mig? En förkylning är ett långt värre trauma än att bli tagen mellan benen av en kåt tjej på krogen om man säger så

För unga kvinnor kan det hända överallt. Skolan, biblan, gatan.

Tänk att du jobbar på en kvinnodominerad arbetsplats och alla har roligt på din bekostnad och frågar om de får hålla i ditt könsorgan varje gång du ska på toa? Skulle det vara kul i längden?
Citera
2017-11-24, 22:13
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Då ska jag börja slå dem på käften då?
Normalt funtat folk innefattar tydligen inte dig. Du är nog en av de där männen som borde gå din egen väg, som du satt fittan på en piedestal mr white knight.

Ja, om du brukar gå runt och slå män på käften så...? Du blir polisanmäld i vilket fall.
Citera
2017-11-25, 01:02
  #53
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keterparyd
Ja, om du brukar gå runt och slå män på käften så...? Du blir polisanmäld i vilket fall.
Antingen vill de ha jämställdhet eller så vill de inte.
En kille som är dryg på stan får en smäll varje gång.

Du kanske inte ens vet om hur bra ni har det?
Citera
2017-11-25, 01:19
  #54
Medlem
Jag är inte med i konceptet mest för att jag inte riktigt bryr mig själv och samtidigt är någon som alla vet, är mycket öppen med saker jag upplevt för att jag inte accepterar att vara tyst och foglig.

Men jag ser kampanjen på annat vis än vad män gör som kontrar med att de tafsas på osv. Jag ser syftet att lyfta fram att nästintill ALLA kvinnor kommer uppleva sexuella ofredande, övergrepp till våldtäkter under sina livstider. Jag ser det som att det är det som saken handlar om att alla offer ska skriva #metoo för att dem som inte fattar faktiskt ska se vad en kvinna föds till att få uppleva. Något som redan på BB mer eller mindre är givet i framtiden. Sexuella övertramp mot hennes egen vilja.

Du som man kanske tycker att det är för mycket men när du står med din nyfödda dotter i famnen för första gången så kan du se på henne och tänka: Hon kommer med största sannolikhet få uppleva sexuellt obehagliga upplevelser. Kanske till och med våldtas någon gång. Hon kommer uppleva män som tvingar på olika former av sexuella kränkningar. #Shetoo
Citera
2017-11-25, 01:21
  #55
Medlem
Vad ni inte förstår om de här jobbiga brudarna är att det även gäller era döttrar om ni har eller får sådana. Systrar, mostrar, fastrar, mödrar, mormödrar, farmödrar att det gäller nästintill ALLA kvinnor utan diskriminering. Ni fattar bara inte vidden av det. Det kommer gälla era barnbarn och deras barn osv. Om något inte börjar ifrågasättas. Synliggöras.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback