Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-17, 20:50
  #1
Medlem
Jag känner mig totalt värdelös. Fast. Låst. Jag kommer ingenstans. Inga kontakter och inga vänner. Livrädd för att prata, livrädd för att göra bort mig. Jag har en bottenlös ångest över min utbildning. Jag har misslyckats totalt. Jag är ledsen. Jag tog min kandidat innan sommaren och har jobbat med ett okvalificerad jobb i en annan bransch under sommaren. Min tanke var att studera ett magisterår vilket jag också påbörjade men avslutade ganska tvärt delvis på grund av min ångest. Just nu gör jag ingenting. Jag söker jobb. Funderar på att använda de kontakterna jag har för att få ett extra skitjobb ett par gånger i veckan.

Jag har haft en mer eller mindre bra relation och fått får höra ord om att jag är sjuk. Att jag inte är normal. All min ångest är bortträngda känslor, jag är sjuk. Att jag inte klarar mig själv. Att alla negativa tankar och idéer jag har och mitt beteenden bara är påhittat, det är orimligt och ett resultat av mitt kassa mående.

Jag har ångest inför ALLT. Jag orkar knappt något längre. Jag önskade så att livet skulle vara mer (i alla fall just nu...). Orkar inte träna. Orkar inte äta. Allt är så jävla tråkigt. Jag känner mig desperat och vill ut ur min kropp. Jag har så jävla mycket skit inom mig och jag vill bara att allt ska UT. Jag vet knappt vad som är verkligt och inte, vad som är rätt eller fel. eftersom att jag är oförmögen att prata med någon hade jag uppskattat att någon gett mig en push. Jag är verkligen på botten.

Snälla säg att någon känner igen sig och kan berätta att det blir bättre. Jag står inte ut med mitt huvud.
Citera
2017-10-17, 21:16
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av egotist
Jag känner mig totalt värdelös. Fast. Låst. Jag kommer ingenstans. Inga kontakter och inga vänner. Livrädd för att prata, livrädd för att göra bort mig. Jag har en bottenlös ångest över min utbildning. Jag har misslyckats totalt. Jag är ledsen. Jag tog min kandidat innan sommaren och har jobbat med ett okvalificerad jobb i en annan bransch under sommaren. Min tanke var att studera ett magisterår vilket jag också påbörjade men avslutade ganska tvärt delvis på grund av min ångest. Just nu gör jag ingenting. Jag söker jobb. Funderar på att använda de kontakterna jag har för att få ett extra skitjobb ett par gånger i veckan.

Jag har haft en mer eller mindre bra relation och fått får höra ord om att jag är sjuk. Att jag inte är normal. All min ångest är bortträngda känslor, jag är sjuk. Att jag inte klarar mig själv. Att alla negativa tankar och idéer jag har och mitt beteenden bara är påhittat, det är orimligt och ett resultat av mitt kassa mående.

Jag har ångest inför ALLT. Jag orkar knappt något längre. Jag önskade så att livet skulle vara mer (i alla fall just nu...). Orkar inte träna. Orkar inte äta. Allt är så jävla tråkigt. Jag känner mig desperat och vill ut ur min kropp. Jag har så jävla mycket skit inom mig och jag vill bara att allt ska UT. Jag vet knappt vad som är verkligt och inte, vad som är rätt eller fel. eftersom att jag är oförmögen att prata med någon hade jag uppskattat att någon gett mig en push. Jag är verkligen på botten.

Snälla säg att någon känner igen sig och kan berätta att det blir bättre. Jag står inte ut med mitt huvud.


Tråkigt svar men det är bara Du som kan pusha dej själv framåt. Livet är ju oftast så roligt som man själv gör det till. Utmana dej själv i vardagen. Så min poäng är att sluta stirra dej blind på hur kasst du har det och börja ta vara på livet och allt najs det har att erbjuda 😊
Citera
2017-10-17, 21:51
  #3
Medlem
Overklighetss avatar
Det blir bättre. Felet är inte du. Skönt. PM:a om du vill snacka.
Citera
2017-10-17, 22:10
  #4
Medlem
silbersteins avatar
Testa ashwaghanda kanske, hjälpte mycket mot min ångest/Gad. Bästa är att beställa från iherb.com, billigaste frakten utan tracking så slipper man oftast tullavgifter. Life extension eller Jarrow Formulas är bästa märkena. Kan ta upp till en månad eller två innan full effekt, men bör även få viss omedelbar lindring. Men bästa är motion, kan dock vara svårt att komma igång om man är helt under isen.
Citera
2017-10-17, 22:13
  #5
Medlem
silbersteins avatar
För övrigt så låter det som att du mycket väl skulle kunna lida av depression, utöver ångestproblematiken. Vore kanske bra att uppsöka sjukvården och få det utrett.
Citera
2017-10-17, 22:15
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av egotist
Jag känner mig totalt värdelös. Fast. Låst. Jag kommer ingenstans. Inga kontakter och inga vänner. Livrädd för att prata, livrädd för att göra bort mig. Jag har en bottenlös ångest över min utbildning. Jag har misslyckats totalt. Jag är ledsen. Jag tog min kandidat innan sommaren och har jobbat med ett okvalificerad jobb i en annan bransch under sommaren. Min tanke var att studera ett magisterår vilket jag också påbörjade men avslutade ganska tvärt delvis på grund av min ångest. Just nu gör jag ingenting. Jag söker jobb. Funderar på att använda de kontakterna jag har för att få ett extra skitjobb ett par gånger i veckan.

Jag har haft en mer eller mindre bra relation och fått får höra ord om att jag är sjuk. Att jag inte är normal. All min ångest är bortträngda känslor, jag är sjuk. Att jag inte klarar mig själv. Att alla negativa tankar och idéer jag har och mitt beteenden bara är påhittat, det är orimligt och ett resultat av mitt kassa mående.

Jag har ångest inför ALLT. Jag orkar knappt något längre. Jag önskade så att livet skulle vara mer (i alla fall just nu...). Orkar inte träna. Orkar inte äta. Allt är så jävla tråkigt. Jag känner mig desperat och vill ut ur min kropp. Jag har så jävla mycket skit inom mig och jag vill bara att allt ska UT. Jag vet knappt vad som är verkligt och inte, vad som är rätt eller fel. eftersom att jag är oförmögen att prata med någon hade jag uppskattat att någon gett mig en push. Jag är verkligen på botten.

Snälla säg att någon känner igen sig och kan berätta att det blir bättre. Jag står inte ut med mitt huvud.

Snälla-.....det finns inte så stora problem som du upplever. Jag förstår att du mår dåligt...Men innerst inne älskar GUD oss ALLA och vill oss ALLA GOTT.....Tänk på detta: GUD vill dig GOTT..
Citera
2017-10-17, 23:08
  #7
Medlem
Bara massa konstiga råd i den här tråden. Att du ska lägga ditt liv i guds händer och eller att du ska pröva agawiushablabla... vad fan det nu heter. Jösses.
Nej vet du vad. Gör som en normal person ska göra i det moderna samhället - sök hjälp. Och om du inte får en bra kontakt i psykvården direkt så söker du vidare tills du får det.

Det är inte ett normalt tillstånd att inte orka äta eller träna eller att gå under av ångest. Ta det på allvar.
Citera
2017-10-18, 14:31
  #8
Medlem
silbersteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sippoj
Bara massa konstiga råd i den här tråden. Att du ska lägga ditt liv i guds händer och eller att du ska pröva agawiushablabla... vad fan det nu heter. Jösses.
Nej vet du vad. Gör som en normal person ska göra i det moderna samhället - sök hjälp. Och om du inte får en bra kontakt i psykvården direkt så söker du vidare tills du får det.

Det är inte ett normalt tillstånd att inte orka äta eller träna eller att gå under av ångest. Ta det på allvar.

https://examine.com/supplements/ashwagandha/
Citera
2017-10-18, 18:49
  #9
Medlem
Jag har sökt hjälp, fått remiss och ångestdämpande. Men det tar tid. Jag vill lära mig nu, hur jag ska leva med mitt huvud, hur jag ska tygla alla tankar och slippa ha ett huvud som skriker ut alla tankar huller om buller.
Mitt mående begränsar mig mycket. Det är därför jag är desperat. Jag vill bort från det här.
Citera
2017-10-18, 19:01
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av egotist
Jag har sökt hjälp, fått remiss och ångestdämpande. Men det tar tid. Jag vill lära mig nu, hur jag ska leva med mitt huvud, hur jag ska tygla alla tankar och slippa ha ett huvud som skriker ut alla tankar huller om buller.
Mitt mående begränsar mig mycket. Det är därför jag är desperat. Jag vill bort från det här.
Jag känner igen mig precis.
Jag blev lite hjälpt av att börja spela golf!
Jag behöver alltid mål och i golf är det lätt att sätta upp nya mål hela tiden.
Jag blev även hjälpt av att boxas.
När jag kände mig "utanför" verkligheten så fick boxningen liksom tillbaka mig igen.
Men hård sparring är inte så bra för huvudet så golf är nog att rekommendera :0)
Citera
2017-10-18, 19:08
  #11
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egotist
Jag har sökt hjälp, fått remiss och ångestdämpande. Men det tar tid. Jag vill lära mig nu, hur jag ska leva med mitt huvud, hur jag ska tygla alla tankar och slippa ha ett huvud som skriker ut alla tankar huller om buller.
Mitt mående begränsar mig mycket. Det är därför jag är desperat. Jag vill bort från det här.

Släpp det här med snabba lösningar. Riktig ångestproblematik är ett livslångt projekt och det finns inga snabba fix överhuvudtaget.

Sök och få professionell hjälp. Prata gärna med din släkt men belasta inte dina vänner eller nya bekantskaper mer än nödvändigt. Livet är jobbigt för alla i perioder, men livet kan också vara härligt. Ibland krävs det helt enkelt att man biter ihop och väntar ut misären tills det blir bättre.

Jag vet inte, men det känns som väldigt många unga människor idag inte riktigt lärt sig att det är naturligt att må dåligt ibland, inte lyckas med allt, förlora, välja fel. Mamsen och Pappsen har lotsat och röjt alla hinder. Då är ändå inte jag speciellt gammal. Men det är ändå stor skillnad på något sätt.
Citera
2017-10-18, 19:30
  #12
Medlem
Detta är något jag levt med till och från så länge jag kan minnas. Det blir verkligen inte bättre. Jag vet inte hur jag ska hantera mig själv. Det är där problemtiken sitter, och jag förväntar mig ingen quick fix av det hela. Med tanke på min situation då jag är utan sysselsättning för tillfället, ska marknadsföra mig för arbetsgivare. Det är tungt. Speciellt då jag lider av social ångest.

Angående föräldrar så ja, i min familj ''får man inte må dåligt''. Jag har klarat mig själv, mina föräldrar stöttar mig och jag har misslyckats ett flertal gånger i mitt liv. I många fall kanske det är så som du beskriver, men jag skulle inte säga att det är där mitt problem är..

Mål är verkligen jättebra att ha.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback