• 1
  • 2
2017-10-17, 13:42
Medlem
Men alltså vad är det som händer med mina bröst, extremt onda! Jag kan inte lägga mig på magen för att sova, kan inte längre ha tröja på mig utan bh för annars skaver det, mina bröstvårtor är jämt styva fast jag varken är kåt eller frusen.. det är så känsligt, ömt och det svider jag orkar inte mer
Citera
2017-10-17, 13:47
Medlem
vadsadusadus avatar
Gravid?
Citera
2017-10-17, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vadsadusadu
Gravid?

Gravid? Är det väldigt vanligt symptom vid graviditet? Jag vet att brösten kan bli riktigt ömma däremot.
Citera
2017-10-17, 14:15
Medlem
Analretendents avatar
Kan bero på graviditet, som redan nämnts. Om inte så är det nog vettigt med ett besök på vårdcentralen.
Citera
2017-10-17, 14:20
Medlem
AX64s avatar
Vad är det för ålder och kön på TS? Då det pratas om BH utgår jag ifrån tjej tills annat påstås.
Citera
2017-10-17, 14:28
Medlem
latahundens avatar
Tejpa bröstvårtorna, kanske det skaver på dom när du går med tröja. Sportsmän brukar tejpa ibland när det skaver
Citera
2017-10-17, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Analretendent
Kan bero på graviditet, som redan nämnts. Om inte så är det nog vettigt med ett besök på vårdcentralen.

Okej, jag har kopparspiral, men ja jag ska först ta grav test för säkerhetskull innan det blir läkarbesök.

Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Vad är det för ålder och kön på TS? Då det pratas om BH utgår jag ifrån tjej tills annat påstås.

Tjej på 25 år.

Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Du menar att man skulle kunna undvika att skoja i sån här tråd?

Ja men precis för jag skulle frivilligt starta en oseriös tråd och förvänta mig oseriösa svar?
Citera
2017-10-17, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av latahunden
Tejpa bröstvårtorna, kanske det skaver på dom när du går med tröja. Sportsmän brukar tejpa ibland när det skaver

Det blir väl värre med tejp, har smort in med olja och det känns lite bättre.
Citera
2017-10-17, 14:33
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koniastar88
Okej, jag har kopparspiral, men ja jag ska först ta grav test för säkerhetskull innan det blir läkarbesök.

Om du är 25 så har det åtminstone inte att göra med puberteten, däremot kan det ändå vara hormonerna som har fått spatt pga. kopparspiralen eventuellt. Haft den i länge?
Citera
2017-10-17, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Om du är 25 så har det åtminstone inte att göra med puberteten, däremot kan det ändå vara hormonerna som har fått spatt pga. kopparspiralen eventuellt. Haft den i länge?

Har haft kopparspiral i snart 5 månader och har aldrig tidigare upplevt smärta i brösten, varken innan eller efter kopparspirslen. Men det är klart att kroppen tar på sig lite tid innan den vänjer sig vid spiral har min barnmorska sagt.

Ja det enda som känner just nu är smärta i bröstvårtorna och ingen aptit för maten.
Citera
2017-10-17, 14:45
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koniastar88
Har haft kopparspiral i snart 5 månader och har aldrig tidigare upplevt smärta i brösten, varken innan eller efter kopparspirslen. Men det är klart att kroppen tar på sig lite tid innan den vänjer sig vid spiral har min barnmorska sagt.

Ja det enda som känner just nu är smärta i bröstvårtorna och ingen aptit för maten.

Då kan det nog ändå vara den. Kanske värt att ringa och höra med din barnmorska vad hon tror om det innan du börjar nojja över en eventuell graviditet. Annars är nog gravelusken en bra andra-gissning.
Citera
2017-10-17, 15:20
Medlem
Är det i båda bröstvårtorna?

Har du bytt ut tvål, lotion, tvättmedel? Allergi kanske!?
Gravidtips har du redan fått.

Kopparspiralen utsöndrar inga hormoner men jag har hört att många blivit dåliga av den ändå.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in