2017-10-17, 08:45
Medlem
Jag vill ställa frågor om Flashback forum. När man publicerar inlägg på Flashback och samtidigt skriver om andra människor, är det brott mot personuppgiftslagen? Omfattas Flashback forum av personuppgiftslagen? Kan man skriva saker om andra människor på Flashback och publicera personuppgifter utan att det blir brott mot personuppgiftslagen?

Jag vill veta detta eftersom att jag är rädd för att publicera saker på Flashback forum eftersom att jag är rädd att det blir förtal eller brott mot personuppgiftslagen.
Citera
2017-10-18, 00:12
Medlem
miikoss avatar
Sista utvägen: för ämnen som saknar eget forum --> Juridik
/Moderator
Citera
2017-10-18, 00:17
Medlem
miikoss avatar
Generellt så ansvarar väl sidägaren om personuppgifter behandlas.

Förtala någon får man ej göra, oavsett sätt. Man kan dock vara anonym på Flashback forum.
Citera
2017-10-18, 09:10
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fektit
Jag vill ställa frågor om Flashback forum. När man publicerar inlägg på Flashback och samtidigt skriver om andra människor, är det brott mot personuppgiftslagen? Omfattas Flashback forum av personuppgiftslagen? Kan man skriva saker om andra människor på Flashback och publicera personuppgifter utan att det blir brott mot personuppgiftslagen?

Jag vill veta detta eftersom att jag är rädd för att publicera saker på Flashback forum eftersom att jag är rädd att det blir förtal eller brott mot personuppgiftslagen.

Börja med att läsa reglerna 0.09, 1.06 och 1.12 inklusive förtydliganden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in