Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-16, 18:09
  #1
Medlem
Pearsagas avatar
Hamnade hos kf för några år sedan pga dåliga och korkade beslut i livet. Livet är verkligen på paus. Är i snart akut behov av bostad då hyreskontraktet går ut. Vet inte vad jag vill med detta inlägg..Tack för att du läste
Citera
2017-10-16, 18:10
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pearsaga
Hamnade hos kf för några år sedan pga dåliga och korkade beslut i livet. Livet är verkligen på paus. Är i snart akut behov av bostad då hyreskontraktet går ut. Vet inte vad jag vill med detta inlägg..Tack för att du läste

Gå till soc.

Enligt kommunallagen måste de hjälpa dig.

Typ hotellnätter.
Citera
2017-10-16, 18:10
  #3
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pearsaga
Hamnade hos kf för några år sedan pga dåliga och korkade beslut i livet. Livet är verkligen på paus. Är i snart akut behov av bostad då hyreskontraktet går ut. Vet inte vad jag vill med detta inlägg..Tack för att du läste

Hur länge är "några år sedan"? -Är skulderna betalda, så stryks dina betalningsanmärkningar efter fem år.
Citera
2017-10-16, 18:20
  #4
Medlem
Pearsagas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Hur länge är "några år sedan"? -Är skulderna betalda, så stryks dina betalningsanmärkningar efter fem år.
Har ca 6 månader kvar på skulderna.
Citera
2017-10-16, 18:21
  #5
Medlem
5 år??!!
Är det inte 3?.....livet tar inte slut pga kronofogden. Hamnade själv där pga av att jag bodde utomlands när en naturkatastrof slog till, förlorade jag jobbet, huset och min sambo på 45 sekunder, mitt liv blev aldrig detsamma.
CSN fick vänta tills jag kom på fötter.

De flesta människor är förstående , såvida du inte uppvisar ett mönster som vittnar om att du är opålitlig , tror jag nog du kan hitta nytt boende.
Shit happens - det kommer att lösa sig
Citera
2017-10-16, 18:21
  #6
Medlem
Pearsagas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredagsmys88
Gå till soc.

Enligt kommunallagen måste de hjälpa dig.

Typ hotellnätter.
Ja får nog tyvärr föröka prata med soc
Citera
2017-10-16, 18:21
  #7
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredagsmys88
Gå till soc.

Enligt kommunallagen måste de hjälpa dig.

Typ hotellnätter.

Hotellnätter kan du glömma möjligtvis nå natthärbärge som du får dela rum med uteliggare.
Citera
2017-10-16, 18:26
  #8
Medlem
Pearsagas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Hotellnätter kan du glömma möjligtvis nå natthärbärge som du får dela rum med uteliggare.
Hmm har barn.
Citera
2017-10-16, 18:30
  #9
Medlem
Pearsagas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbitbuddy
5 år??!!
Är det inte 3?.....livet tar inte slut pga kronofogden. Hamnade själv där pga av att jag bodde utomlands när en naturkatastrof slog till, förlorade jag jobbet, huset och min sambo på 45 sekunder, mitt liv blev aldrig detsamma.
CSN fick vänta tills jag kom på fötter.

De flesta människor är förstående , såvida du inte uppvisar ett mönster som vittnar om att du är opålitlig , tror jag nog du kan hitta nytt boende.
Shit happens - det kommer att lösa sig
Hoppas nu på att jag ska ramla över en privat uthyrare som inte "bryr sig om" mina skulder. Har erbjudit nr till hyresvärdar som kan vittna om punktlighet med att betala hyra samt skötsamhet. Men men..de är svåra att finna.
Citera
2017-10-16, 18:31
  #10
Medlem
Pearsagas avatar
Fem år? Har man inte skulderna tills de är betalda?
Citera
2017-10-16, 18:40
  #11
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pearsaga
Har ca 6 månader kvar på skulderna.

Då är det nästan klart egentligen. När man är ung så verkar ett halvår som en evighet, när man är medelålders så känns det som en vecka eller två-tre... Ditt bostadsproblem behöver du dock ta tag i omedelbart. Kolla med släkt och vänner om du kan få vara inneboende en tid. Kontakta givetvis också socialen. Olika kommuner är olika, vissa skiter i ditt bostadsproblem och låter dig vara hemlös, andra ger dig plats på motsvarande vandrarhem. Men räkna inte med något "Hilton-hotell", brukar vara härbärgen med klientelet detta innebär. Men en sak: Stå på dig! -Inte att du ska bli otrevlig eller rättshaverist, jag menar att du ska vara envis. Trevlig, artig och skötsam vid kontakt med myndigheterna. Soc-tanterna/"batikhäxorna" som vissa säger här, är inte mer än människor.

Edit: Såg nu efteråt att du har barn/kanske är vårdnadshavare. Då borde du "få" en lägenhet av socialen under krisen. Barnfamiljer prioriteras framför ensamstående vuxna. Beror på var du bor. Bor du i Sthlm eller Gbg, kan det bli svårt, pga. bostadsbristen.

Önskar dig lycka till.
__________________
Senast redigerad av kraftfoder 2017-10-16 kl. 18:44.
Citera
2017-10-16, 19:23
  #12
Medlem
KonungHonungs avatar
Har du någon släkting som du kan vända dig till? Risken med kommunist-soc är att de konfiskerar dina barn och placerar dem på en bordell tillsammans med kåta skäggbarn.

Att ha hamnat hos kronkalle är inget att skämmas för. Se till att göra det du måste för att ta dig, och dina barn, ur den här situationen bara.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback