Citat:
Ursprungligen postat av
EckiEcki
Tvärt om. Om du hämtar varan har köparen inget skydd hos paypal. Den måste skickas med renommerat fraktföretag för att köpskyddet skall gälla.
Fast "skulden" för att inte vända ett sådant (spårbart) fraktsätt ligger på mig som säljare. Kan jag inte bevisa för paypal att jag skickat kan de besluta sig för att returnera pengarna till köparen. Skickar alltid spårbart vid högre värden, vid lägre litar jag helt enkelt på att köparen är ärlig (vilket denne lyckligtvis nästan alltid är, en enda gång har en köpare försökt lura mig genom paypal).
Citat:
Ursprungligen postat av
Dr.Bong
Dom gör det för att granska varan och se att skicket är okej. Begagnade varor har ju slitage och det kan vara diverse märken och repor, etc. Man vill kolla att skicket är acceptabelt helt enkelt innan man köper.
Sen tar det väl längre tid att skicka varan med post än att nån ringer på dörren och visa upp varan i hallen, sen cash eller swish betalning, klart på 5-10 minuter.
Fast jag kan förstå att man inte vill släppa in okända i sitt hem, att dom ska klampa runt i ens lägenhet/hus.
Argumentet "man vill se varan först" har jag förståelse för om det rör tusenlappar, dock inte hundralappar. Vid det låga beloppet tar man risken eller skiter i det. Spenderar man den tiden på jobbet som det tar att mötas upp lär man tjäna mer än varans pris. Att packa däremot tar en minut och posta gör man när man ändå är ute med hunden.
Och som du säger, orka ha främmande människor som ringer på dörren med jämna mellanrum.