• 1
  • 2
2017-10-15, 10:13
Bannlyst
Trött att de växer upp moskéer som svampar ur jorden? Trött på att man bygger Moskéerna på Svenskarna hederliga platser som exempel där Skånsk kriget ägde rum 1676?

Förutom skyhöga bidrag, bostadsrätter till alla sina fruar ställer nu muslimerna krav på vården också :

En annan sak som kan vara viktigt för vårdpersonal att tänka på är att fredagar är muslimernas centrala gudstjänstdag
. Många muslimska patienter, kanske särskilt de som regelbundet besöker sjukhuset för, uppskattar därför att kunna få sin behandling förlagd till en annan dag i veckan.
.

http://www.sst.a.se/download/18.bb29..._A5_hela_3.pdf
Citera
2017-10-15, 10:25
Medlem
sasos avatar
lol
väl bra för oss andra som föredrar fredagar?
Citera
2017-10-15, 11:12
Medlem
Skönt, då vet man när man kan besöka vården utan kaos.
Citera
2017-10-15, 15:58
Medlem
Jag säger bara, om det bara gällde fredagar så hade de som jobbar inom varit glada.
Fick man bort den extra tid som det tar att använda sig av tolk, förklara att man inte får välja kvinnlig läkare, att det är turordning. Krav att genomgå DNA utredning för man gift sig med sin kusin och är rädd för att barnen blir konstiga. Krav att vården måste vänta till hösten med kallelse därför övrig tid befinner man sig inte här (hemlandet). Söker vård för minsta lilla åkomma, bara för det är gratis. 0 kunskap, söker för hjärtproblem och pekar på magen typ. Många otrevligt bemötande om de inte får som de vill. Nu har jag inte ens tagit upp Akuten i utsatta områden. Som sagt, hade det bara gällt fredagar så skulle vårdpersonalen jublat.
Citera
2017-10-15, 16:22
Medlem
Perfekt, då vet man att man ska försöka boka in fredagar om man behöver gå till vårdcentralen.
Citera
2017-10-15, 16:25
Medlem
Frejrs avatar
https://www.nyatider.nu/muslimsk-kra...ka-sjukvarden/

Citat:
Det är myndigheten för stöd till trossamfund som finansierat skriften som går att ladda ner från deras hemsida. Nya Tider har kontaktat myndighetens direktör Åke Göransson för att få veta hur de resonerat om handboken.

Citat:
NyT: Är det rimligt att en myndighet sprider och bekostar sådana här krav?
– Sjukvården ska göra sitt bästa för att möta de önskemål som finns.

NyT: Om någon exempelvis skulle ha önskemål om att inte vara i samma rum som muslimer ska sjukvården försöka tillmötesgå det också?
– Jag vill inte svara mer på dina frågor.

Det går tydligen bra för muslimer att ställa krav på vilka som får befinna sig i deras närhet, varför får inte en svensk som faktiskt betalar för vården ställa samma krav?
Senast redigerad av Frejr 2017-10-15 kl. 16:28.
Citera
2017-10-15, 16:43
Medlem
stoltsvenskfittas avatar
Vi har ju ledigt på söndagarna för att kunna gå i kyrkan.
Citera
2017-10-15, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stoltsvenskfitta
Vi har ju ledigt på söndagarna för att kunna gå i kyrkan.
Jag jobbar alltid söndagar. Skulle jag om jag var kristen kunna kräva att få vara ledig söndagar?
Är bara nyfiken på hur mycket religionsfrihet står över andra saker.
Citera
2017-10-15, 17:18
Medlem
De börjar nå 10% nu i befolkningen. Det är oftast runt den siffran kraven börjar ställas och vid 30% tar de till våld på allvar när krav inte uppfyllts.

Vilken katastrof Sverige har försatt sig i. Och de rödgröna och t.o.m Alliansen tror de kommer kunna klara av att kontrollera dessa utlänningar, hah!
Citera
2017-10-15, 17:36
Medlem
stoltsvenskfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fmj4912
Jag jobbar alltid söndagar. Skulle jag om jag var kristen kunna kräva att få vara ledig söndagar?
Är bara nyfiken på hur mycket religionsfrihet står över andra saker.

Inte alls va? Religionsfrihet innebär väl bara att du får tro på vad du vill, inte att någon behöver anpassa sig det minsta efter din tro?

Du får väl tillägg på lönen på söndagar? som kompensation.
Citera
2017-10-15, 19:30
Moderator
Tystnads avatar
Betyder detta då att det är slut med skjutningar av spännblattar på Fredagar i Malmö vs Blatteburg?
Man kan alltså besöka nämnda städer utan rädsla fredagar...
Citera
2017-10-15, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stoltsvenskfitta
Inte alls va? Religionsfrihet innebär väl bara att du får tro på vad du vill, inte att någon behöver anpassa sig det minsta efter din tro?

Du får väl tillägg på lönen på söndagar? som kompensation.
Om man tittar på många senare nyheter där muslimer anmält till DO för att dom inte får ha slöja på vissa jobb så känns det som att det står ganska högt upp ändå.

Jodå får dubbel lön och har inget emot att jobba söndagar, var mer nyfiken på om nån visste något om, att någon t.ex gått till DO för att det diskriminerar deras tro
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in