2017-10-16, 13:29
Medlem
ca 30 st som såg händelsen, hans flickvän va 20 sekunder bort.
Citera
2017-10-16, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rostigamazon
Är väl ofta vänstermänniskor som brukar planka ?
Jepp, det är för att deras vänsterhänthet gör dom lite dövare på högerörat.
Seriöst svar. Nä det gemensamma för folk som tar dylika genvägar är att dom är unga och omogna.
Citera
2017-10-16, 15:13
Medlem
Dugins avatar
Hur fan lyckas man bli påkörd av ett tåg när man genar över ett spår. Finns det någon normalt funtad som ens tar risken om tåget är så långt bort som en 1-200 meter? Jävla nötter.
Citera
2017-10-16, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Har hänt mig en gång. När jag fick mitt första jobb och inte hade körkort så brukade jag promenera till jobbet, och då brukade jag ta en genväg på 10 min genom att klättra över en 120cm stängsel som skyddade från tåg.

Tågrälsen gick igenom en skog och där jag brukade gena var det en sväng så sikten var väl max 60m. Iaf en dag när jag slutat jobbet hoppade jag som vanligt över, jag brukade lyssna innan jag sprang över och den dagen var inget undantag. När jag går över rälsen så hör jag ett svagt susande och i ögonvrån kom metallmonstret ljudlöst mot mig i hög fart, säkert 90km/h, det var bara att springa och göra en svandyk över stängslet. Jag hade säkert nån sekund till godo så det var väl inte superdramatiskt i slutändan men visst fick man upp pulsen lite.

Kontentan är att tåg kommer ofta väldigt fort och tyst och spåren är inte alltid raka kilometervis, det är därför inte speciellt konstigt att folk blir titt som tätt påkörda.
Det är tack vare dig och andra idioter som beter sig så som det bara blir fler och fler stängsel och regler hela tiden
Samma i trafiken...ni ger fullkomligt fan i andra..typ lokförare och tågpersonal den skräck ni utsätter dom för.
Citera
2017-10-16, 17:38
Medlem
Om nu tågen åker i 150-180 knyck förbi sånahär hålor till samhällen, så undrar jag varför man inte sätter upp staket, alltså i trä som är i hela stockholm i princip?
Skulle ju minska ljud och dumma idioter som ska springa över lite iaf?
Citera
2017-10-17, 12:13
Medlem
EnSvenskStriders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dugin
Hur fan lyckas man bli påkörd av ett tåg när man genar över ett spår. Finns det någon normalt funtad som ens tar risken om tåget är så långt bort som en 1-200 meter? Jävla nötter.

Man är vanligtvis inte normalt funtad med alkohol i kroppen. Ett tåg som dundrar fram i mörkret är rätt svårt att bedöma avstånd på även i nyktert tillstånd. Men nu lärde sig förhoppningsvis hela ligan att det är värt att ta små omvägar.

Citat:
Ursprungligen postat av neukenindekeuken
Om nu tågen åker i 150-180 knyck förbi sånahär hålor till samhällen, så undrar jag varför man inte sätter upp staket, alltså i trä som är i hela stockholm i princip?

Är verkligen inte i hela stockholm. Man kan gena över spåren på de allra flesta stationer. Dessutom ska det inte behövas för folk vet att man inte knallar på spåren, dom som skiter i det väljer medvetet att riskera livet.
Citera
2017-10-18, 08:16
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viking12
ca 30 st som såg händelsen, hans flickvän va 20 sekunder bort.
Och hans syster stod på perrongen när det hände...
Citera
2017-10-18, 14:48
Medlem
AlphaXrays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neukenindekeuken

Skulle bli en enorm kostnad och skulle knappast hinda idioterna. Väldigt svårt att bygga bort dumhet.
Citera
2017-10-18, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlphaXray
Skulle bli en enorm kostnad och skulle knappast hinda idioterna. Väldigt svårt att bygga bort dumhet.
Precis. Det var väl nån snubbe i Göteborg som klättrade över ett staketet för att gena och blev påkörd av spårvagn och dog för inte så länge sen?
Citera
2017-10-19, 00:02
Medlem
Ha4kioskvaltareJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Precis. Det var väl nån snubbe i Göteborg som klättrade över ett staketet för att gena och blev påkörd av spårvagn och dog för inte så länge sen?

Du har så rätt;

(FB) Man ihjälkörd av spårvagn i Göteborg 2016-06-04
.
Citera
2017-10-19, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Händer förvånansvärt sällan med tanke på hur många det är som springer över spåren titt som tätt. Kan ibland känna att det hade varit bra om det hände betydligt oftare så att folk fick lite respekt för faran.

Eeh...? Det vore bra om fler olyckor hände än idag så att fler insåg faran med att springa över spåren, så att det skulle ske färre olyckor? Hänger inte med i logiken där riktigt.
Citera
2017-10-19, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dannebil
Eeh...? Det vore bra om fler olyckor hände än idag så att fler insåg faran med att springa över spåren, så att det skulle ske färre olyckor? Hänger inte med i logiken där riktigt.
Om det var 100% dödlighet så skulle folk inse att det var farligt. Lite som att pela rysk roulett. Det dör förvånansvärt FÅ i sverige av det för att folk inser att det är livsfarligt. Det dör förvånansvärt MÅNGA i tågolyckor för att folk inte inser att det är farligt. Om fler dog skulle det sjunka in att det är direkt bra att gena. En avskräckande effekt helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in