Citat:
Ursprungligen postat av
DWinchester
Hur fan går sånt här till? Man måste väl se att det kommer ett tåg? Och det är ju inte så att tåget bara dyker upp?
Har hänt mig en gång. När jag fick mitt första jobb och inte hade körkort så brukade jag promenera till jobbet, och då brukade jag ta en genväg på 10 min genom att klättra över en 120cm stängsel som skyddade från tåg.
Tågrälsen gick igenom en skog och där jag brukade gena var det en sväng så sikten var väl max 60m. Iaf en dag när jag slutat jobbet hoppade jag som vanligt över, jag brukade lyssna innan jag sprang över och den dagen var inget undantag. När jag går över rälsen så hör jag ett svagt susande och i ögonvrån kom metallmonstret ljudlöst mot mig i hög fart, säkert 90km/h, det var bara att springa och göra en svandyk över stängslet. Jag hade säkert nån sekund till godo så det var väl inte superdramatiskt i slutändan men visst fick man upp pulsen lite.
Kontentan är att tåg kommer ofta väldigt fort och tyst och spåren är inte alltid raka kilometervis, det är därför inte speciellt konstigt att folk blir titt som tätt påkörda.