Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2017-10-20, 13:47
  #73
Medlem
Hade en polare vars tjej inte riktigt fattade det där med hur sätta på övningskörningsskylten och efter att kämpat en längre stund med att få loss klisterremsan var han så snäll och förklarade för henne att man skulle slicka på den.
Citera
2017-10-20, 16:04
  #74
Medlem
DoyDoyys avatar
Satt och kollade på en svart-vit dokumentär en gång när min polares brud kom in och frågade "När fick jorden färg"
Citera
2017-10-20, 18:29
  #75
Avstängd
Ekonomistas avatar
En tjejs laptop gick i sönder, och jag sade till henne att hon skulle lägga den i kylskåpet så kommer den funka, nästa dag ser jag henne dra ut laptopen från kylskåpet och säga hoppas den funkar nu. HAHA
Citera
2017-10-20, 19:18
  #76
Medlem
Mac10jiffys avatar
En polares ex trodde att solen och månen var samma sak. Lyste bara annorlunda på natten.
Citera
2017-10-21, 09:23
  #77
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunbevern
För att försvara somliga som använder ordvalet "ner till". Alla tänker inte geografiskt när de formulerar sig, utan de säger alltid i talspråk "ner till". Exempelvis, "Jag ska ner till bensinmacken idag, hänger du på?". Irrelevant vare sig bensinmacken ligger söderut på kartan, man säger så ändå. Det är därför jag tycker många som stirrar sig blind på geografi har en tendens att vara nitpicking.
Det låter verkligen korkat. Jag bli iaf helt förvirrad när folk säger "ner till" när dom ska norrut och vice versa.
Citat:
Ursprungligen postat av Antimental
Hörde om en tjej på högstadiet som på en historielektion om Hitler brast ut "Va? Överlevde Hitler första världskriget?!".

Det tycks vara en ganska magisk stund att få höra något sådant.
På en tyskalektion i högstadiet berätta läraren om hur nazisterna omhändertog judar, och en tjej frågade varför inte grannarna ringde polisen när dom såg detta.
Citera
2017-10-21, 16:58
  #78
Medlem
MagicHippos avatar
En tjej i min klass på gymnasiet trodde att Thailand var en stad i Spanien.
Citera
2017-10-21, 18:51
  #79
Medlem
Brunbeverns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antilife
Var jag otydlig? Hon kunde inte läsa en analog klocka. Hon förstod inte hur man kunde se vad klockan var på en analog klocka.

Ja faktiskt var du lite otydlig då jag inte tänkte tanken att någon inte kunde avläsa klockan, men då förstår jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Det låter verkligen korkat. Jag bli iaf helt förvirrad när folk säger "ner till" när dom ska norrut och vice versa.
.

Är ju snarare personer som blandar in geografi i vanligt talspråk inom icke-geografiska sammanhang som är korkade. Man implicerar knappast en söder-riktning bara för att man säger att man ska ner på stan. Sitter man i kartrummet och ska visa bildligen en rutt mellan två kommuner är det väl en annan sak.
__________________
Senast redigerad av Brunbevern 2017-10-21 kl. 18:54.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback