Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-14, 14:10
  #1
Medlem
Gnr111s avatar
Vad är bäst av att skriva uppsats (C-uppsats) i grupp om 3 pers jämfört med att bara vara 2 pers?

Spontant känns det som att examinationen kommer att bli mycket hårdare om man är 3? Samtidigt som det går att sprida ut tex. enkätintervjuer mm. på fler personer.

Har ni någon erfarenhet av att arbeta i grupp om 3? Hur blir samordningen? Hur mycket högre krav får man?

Kommer att skriva inom nationalekonomi eller företagsekonomi, om det har betydelse.
__________________
Senast redigerad av Gnr111 2017-10-14 kl. 14:13.
Citera
2017-10-14, 14:13
  #2
Medlem
Ducadreams avatar
Mer än två personer är överflödigt. Räcker bra med två.
Citera
2017-10-14, 15:47
  #3
Avstängd
RagataChristies avatar
Seriösa universitet accepterar max 2 Pers i samma grupp.
Citera
2017-10-14, 15:56
  #4
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Tre personer känns lite overkill. Personligen skrev jag min kandidatuppsats själv, men det är också mer eller mindre standard inom den sortens ämne som var huvudområdet i min kandidatexamen. Jag vet att det är vanligt med två författare inom vissa andra ämnen, men har faktiskt aldrig ens hört talas om tre uppsatsförfattare vid skrivandet av en kandidatuppsats. Du bör självklart kolla med kursansvarig för att få svar på frågan om det ens är tillåtet.

Min spontana tanke är väl hur man ska känna någon sorts personlig stolthet över uppsatsskrivandet om det skulle fördelas över tre personer. Jag ser inte kandidatuppsatsen enbart som ett kursmoment som skall godkännas, utan den mest intressanta delen av studierna på kandidatnivå, "kronan på verket" och en avklarad kandidatuppsats med godkänt betyg eller högre är det slutgiltiga erkännandet av ens prestationer på den utbildningsnivån. Den stoltheten skulle vara svår för mig personligen att känna om uppsatsskrivandet delades med två andra personer, men visst - är det bara ett godkänt betyg samt minskad personlig studiebörda som du är ute efter och du får grönt ljus från kursansvarig att skriva tillsammans med två andra: Kör på.
Citera
2017-10-14, 16:06
  #5
Medlem
kolmogorov-smirnovs avatar
Har erfarenhet av båda fallen. När det blev tre så var det lite av ett undantag och inte meningen från början. Hur som helst är två mycket bättre än tre.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback