• 1
  • 2
2017-10-13, 23:23
Medlem
Hittade ingen tråd om detta

http://www.gd.se/blaljus/brott/man-s...till-sjukhus-1
En man har blivit skjuten i benet med ett okänt antal skott i närheten av Hotell Boulogne i centrala Gävle

förundersökning är inledd gällande grov misshandel

Enligt ett vittne på plats har en man gripits
Vet någon mer om händelsen?

Vad finns att säga om området?
Senast redigerad av fredag2010 2017-10-13 kl. 23:30.
Citera
2017-10-13, 23:49
Medlem
Skjuter man i riktning mot människa med starkare grejer än luftgevär borde det gillas som mordförsök, går ju mörda någon med ett rakblad på armen vad fasen klart riktiga skott kan slita sönder stora blodådror :S

Bara en annan flashbackare som upprörs över så lätta brottsrubriceringar...
Citera
2017-10-13, 23:55
Medlem
negombo365s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Hittade ingen tråd om detta

http://www.gd.se/blaljus/brott/man-s...till-sjukhus-1
En man har blivit skjuten i benet med ett okänt antal skott i närheten av Hotell Boulogne i centrala Gävle

förundersökning är inledd gällande grov misshandel

Enligt ett vittne på plats har en man gripits
Vet någon mer om händelsen?

Vad finns att säga om området?

Inget specielt i området. Bolougne hotel ligger mitt emot en park. Och 50 meter från Skatteverket och Socialtjänsten. Det är mitt i stan. Så det är nog förmodligen någon som tagit in På Bolougne hotelet mött någon där och det blivit konflikt utanför hotelet (ruttet hotel i ett ombyggt bostadshus med lägenheter och trappuppgång (en) Vet inte hur många rum men antar runt 10-12, kan man säga) . Det ser ut som ett vanligt bostadshus ca 3-4 våningar.
Det är rätt lungt i Gävle med gäng och så. Det är förmodligen obetalda drogskulder. Kriminella väljer ofta Gävle när de gör deals mellan STHL-NORRLAND. Mellan landning här och byter varor. Droghandel sker ju som sagt ofta med krediter så folk som laggar med betalningarna får sig en jävel ibland.
Senast redigerad av negombo365 2017-10-14 kl. 00:07.
Citera
2017-10-13, 23:57
Medlem
Jeremiadlantents avatar
Näringen är ett öde industriområde (speciellt på kvällen, ingen som bor där). Påminner om mannen som blev skjuten i benet utanför Ica i Hemlingby (också avsides) för en-två år sedan. Låter ju sannolikt som en bestraffning, säkert någon drogliga eller liknande. Men då spekulerar jag bara om det sista.

Edit: på SvD står det Näringen. Men kanske GD har rätt. Då är det betydligt mer centralt.
Senast redigerad av Jeremiadlantent 2017-10-13 kl. 23:59.
Citera
2017-10-14, 00:09
Medlem
negombo365s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiadlantent
Näringen är ett öde industriområde (speciellt på kvällen, ingen som bor där). Påminner om mannen som blev skjuten i benet utanför Ica i Hemlingby (också avsides) för en-två år sedan. Låter ju sannolikt som en bestraffning, säkert någon drogliga eller liknande. Men då spekulerar jag bara om det sista.

Edit: på SvD står det Näringen. Men kanske GD har rätt. Då är det betydligt mer centralt.

Näringen inga bostadshus, Det är massa araber som har små bil verkstäder i små garage längst vägen in till näringens industri område och någon lokal MC klubb, och sedan lokala företag och fraktfirmor. Händer aldrig något där mer än att Polisen kommer och klagar på att araberna parkerar olovligt längs båda sidorna av vägarna på industri området..Så att inte lastbilarna kommer in till firmorna. Vad jag vet så kommer alla överens senaste 20 åren mer eller mindre förutom att araberna parkerar fel.
Senast redigerad av negombo365 2017-10-14 kl. 00:12.
Citera
2017-10-14, 00:14
Medlem
cybergrodans avatar
Citat:

Det gäller inte näringen utan Byggmästargatan. Visst ligger det ett hotell där, men om jag inte missminner mig så finns det också en festlokal som man kan hyra (kan vara i samma trapp). Jag går där ibland och brukar se att det står mycket folk ute och röker då och då. I övrigt så är det ett mycket lugnt område väldigt centralt.
Aftonbladet skriver också om det: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...kott-avlossade
Citat:
Larmet kom till polisen vid 21.11 på fredagskvällen.
– Vittnen som påträffat den skadade mannen har larmat oss, säger Daniel Ågren.
Han berättar att den skadade ska vara skjuten i benet och att det är ett okänt antal skott som avlossats på brottsplatsen i centrala Gävles norra delar.
– Den skadade är förd till sjukhus och händelsen är rubricerad som grov misshandel, säger Daniel Ågren.
I nuläget pågår en insats i bostadsområdet där mannen hittades skadad.
Citera
2017-10-14, 00:19
Medlem
Jeremiadlantents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Det gäller inte näringen utan Byggmästargatan. Visst ligger det ett hotell där, men om jag inte missminner mig så finns det också en festlokal som man kan hyra (kan vara i samma trapp). Jag går där ibland och brukar se att det står mycket folk ute och röker då och då. I övrigt så är det ett mycket lugnt område väldigt centralt.
Aftonbladet skriver också om det: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...kott-avlossade

Jo, jag såg det. Men antingen har ju svenskan helt galna uppgifter eller så är fredag den 13e en benskjutardag.

Citat:
En man har skottskadats i benet i stadsdelen Näringen i Gävle. Flera polispatruller har skickats till platsen för skottlossningen, som skedde utomhus, uppger Daniel Ågren vid polisens region Mitt.
// länk SvD
Citera
2017-10-14, 00:19
Medlem
Klippet från AB & GD är ifrån trapphuset på Staketgatan 2
Citera
2017-10-14, 00:21
Medlem
Troligen har någon blivit skjuten ute på näringen och att de sedan har gripit personen i närheten av hotell boulogne som ligger vid boulognern alltså stadsparken.
Gd och Aftonbladet är katastrofalt dåliga på att ge ut rätt info.
Citera
2017-10-14, 00:37
Medlem
cybergrodans avatar
Citat:
Jo, jag såg det. Men antingen har ju svenskan helt galna uppgifter eller så är fredag den 13e en benskjutardag.

// länk SvD
Hm.. Ja väldigt konstigt! Verkar vara lite oklart minst sagt.
Citat:
Ursprungligen postat av vetformycket
Klippet från AB & GD är ifrån trapphuset på Staketgatan 2
Ja ser ut som det, och bilden på polisbilen och ambulansen är från Byggmästargatan 4. Dock inte långt däremellan, speciellt inte via cykelbanan längst västra vägen.

Edit: Nu har Aftonbladet helt ändrat sin artikel?https://www.aftonbladet.se/senasteny...cle26235089.ab
Citat:
En man har skottskadats i benet i stadsdelen Näringen i Gävle. Flera polispatruller har skickats till platsen för skottlossningen, som skedde utomhus, uppger Daniel Ågren vid polisens region Mitt.
Senast redigerad av cybergrodan 2017-10-14 kl. 00:40.
Citera
2017-10-14, 02:11
Medlem
negombo365s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dorianyates1
Jag satsar pengar på att det är babbar

Babbar mitt i stan i lägenher i Gävle är inte vanligt. De flesta adresser i centrum är insants lägenheter. Och tvivlar på att babbar är på fest där.

Finns uppgifter på att det var två pistoler inblandade i Gävle centrala delar som inte hade med vandra att göra. Ena var en person hotad med pistol i en lägenhet, den andra blev skjuten. Och det ska inte vara långt ifrån de olika andresserna . Men inte ha något samband.

Som jag sa tidigare. Gävle är en landnings plats för kriminella affärer pga att det ligger mellan norrland och Sthl. Förmodligen är gärningsmännen inte ens från Gävle i båda fallen.
Senast redigerad av negombo365 2017-10-14 kl. 02:15.
Citera
2017-10-14, 05:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negombo365
Babbar mitt i stan i lägenher i Gävle är inte vanligt. De flesta adresser i centrum är insants lägenheter. Och tvivlar på att babbar är på fest där.

Finns uppgifter på att det var två pistoler inblandade i Gävle centrala delar som inte hade med vandra att göra. Ena var en person hotad med pistol i en lägenhet, den andra blev skjuten. Och det ska inte vara långt ifrån de olika andresserna . Men inte ha något samband.

Som jag sa tidigare. Gävle är en landnings plats för kriminella affärer pga att det ligger mellan norrland och Sthl. Förmodligen är gärningsmännen inte ens från Gävle i båda fallen.

Attacken var på näringen. 100 meter från nordost som är ett babbeställe.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in