Flashback bygger pepparkakshus!
2017-10-14, 10:21
Medlem
Universells avatar
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=105&artikel=6798429

Citat:
Det sprängda bilen är nu tagen i beslag.

Saneringsarbetet klart
Polisen har nu ett styck sprängd bil i sitt förvar
Citera
2017-10-14, 11:54
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massorextra
Ja, detta vill jag med gärna veta. Har aldrig hört talas om denna man. Men är ju uppenbarligen en lokalkändis, men varför?
läderlasse va känd innan du föddes ☺️ (gissar jag på, eftersom du inte vet vem det är)
Citera
2017-10-14, 15:24
Medlem
SkepticalHippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 007Bond
Att ingen har knäppt honom tidigare?
Hur många ovänner han inte denna killen?

Henriksson, Christoffer Peter Wilhelm Christoffer
Personnr 19880906-3350 Sverige telefon 0457-80861
Adress Östra Skärfva Byväg 27 371 91 Karlskrona

Henriksson har under åren 2012 – 2014 i bolagen And Again AB (p 1 och 2),
Karlshamnsvägen 20 i Ronneby, samt Bergstrands Radio och Kommunikation
AB (p 3-33) bedrivit näringsverksamhet i Ronneby samt Karlshamn. Han har
därvid såsom firmatecknare slutit samarbetsavtal med olika kreditinstitut med
syfte att förmedla kontokredit mellan kreditinstitut och kunder som avser att
köpa varor från Henrikssons näringsverksamhet.
Brotten är grova då dessa skett systematiskt, totalt och enskilt i vissa fall avsett
betydande belopp, då Henriksson missbrukat ett särskilt förtroende som givits
honom från kreditinstituten, samt då brotten präglats av en särskild förslagen och
farlighet.

Har du möjlighet att lägga upp domen på exempelvis minfil.org? Det skulle vara intressant att läsa.
Citera
2017-10-14, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Har du möjlighet att lägga upp domen på exempelvis minfil.org? Det skulle vara intressant att läsa.

FUPen har jag lagt upp tidigare i tråden. Domen har jag dock inte sett till förutom då att han blev dömd till 3år, men överklagat av både GM och åklagare som vill ha strängare straff, tror han yrkar på 4år.
Citera
2017-10-14, 16:22
Medlem
SkepticalHippos avatar
Citat:
FUPen har jag lagt upp tidigare i tråden. Domen har jag dock inte sett till förutom då att han blev dömd till 3år, men överklagat av både GM och åklagare som vill ha strängare straff, tror han yrkar på 4år.

Japp, stort tack för den. Jag skummade igenom allt och är därför lite nyfiken på vad man anser vara bevisat samt hur det gick för den anställde som han skyllde på.

Den anställde hade suttit i fängelse strax innan han började jobba åt Christoffer men det framgår inte för vad. Det skulle kanske vara intressant att kolla på honom beroende på vad han är dömd för innan.

Jag tror inte att Christoffer skulle dra sig för att elda sin egen bil, men även en idiot som han (bedrägerierna är verkligt taffligt utförda) borde inte vilja få bilen att explodera så nära bostadshuset.
Citera
2017-10-14, 17:11
Medlem
Men vore lite skumt att ställa en Ferrari på en obevakad parkering och smälla den där.

Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Japp, stort tack för den. Jag skummade igenom allt och är därför lite nyfiken på vad man anser vara bevisat samt hur det gick för den anställde som han skyllde på.

Den anställde hade suttit i fängelse strax innan han började jobba åt Christoffer men det framgår inte för vad. Det skulle kanske vara intressant att kolla på honom beroende på vad han är dömd för innan.

Jag tror inte att Christoffer skulle dra sig för att elda sin egen bil, men även en idiot som han (bedrägerierna är verkligt taffligt utförda) borde inte vilja få bilen att explodera så nära bostadshuset.
Citera
2017-10-14, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mecklemburg
Men vore lite skumt att ställa en Ferrari på en obevakad parkering och smälla den där.

Så det vore mer troligt att göra det på en bevakad parkering? Bilen stod hemma hos honom.

Tror även han kan tuttat på själv, men det verkar ju som att det var en sprängladdning, och det tror jag inte han gjort själv isåfall. Men det kommer ju visa sig när de väl undersöker vraket.
Citera
2017-10-14, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1Party
Lolololol!
Någon är arg på honom! Eller 33 personer ska jag säga.

Jo, kanske det, men inte skulle jag spränga hans bil om jag ville hämnas. Troligtvis är ju bilen försäkrad och han förlorar inte ett öre utan får istället kontanter. Är bilen INTE försäkrad och någon/några som blivit lurade visste om detta så är det en lysande hämndaktion...
Citera
2017-10-14, 18:11
Medlem
Citat:
Så det vore mer troligt att göra det på en bevakad parkering? Bilen stod hemma hos honom.

Tror även han kan tuttat på själv, men det verkar ju som att det var en sprängladdning, och det tror jag inte han gjort själv isåfall. Men det kommer ju visa sig när de väl undersöker vraket.

Vad jag hört så brukar sällan hans röda bilar stå ute på gatan över nätterna eftersom han har dubbelgarage.

Tavlor trillade ner från väggarna hos folk flera hundra meter bort men han som låg och ” sov ” inom 20 meters radie vaknade inte?
Citera
2017-10-14, 19:00
Medlem
Försäkringsbedrägeri.

Varför stog inte bilen i garaget som syns i bakgrunden?
Varför stod inte bilen på hans uppfart?
Varför stod bilen utanför hans mur på allmän väg över natten?

Luktar apa om det här.
Citera
2017-10-14, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibulavinter
Försäkringsbedrägeri.

Varför stog inte bilen i garaget som syns i bakgrunden?
Varför stod inte bilen på hans uppfart?
Varför stod bilen utanför hans mur på allmän väg över natten?

Luktar apa om det här.

Detta plus de lite väl "samlade" uttalandena i BLT. Han vill inte koppla det till brottsligheten som han är dömd för, är glad att ingen närstående har kommit till skada och har hört att liknande bilar kan självantända. Man får liksom känslan av en lättnad över att det har gått som planerat.
(http://www.blt.se/karlskrona/bil-brann-efter-explosion/)
Det mest naturliga om något sådant händer är väl att lägga locket på helt och hållet.
Citera
2017-10-14, 20:00
Medlem
http://www.blt.se/blekinge/foretagare-levde-lyxliv-pa-lanade-pengar/

"Han har inga skrupler och bryr bara om sig själv. Han kan ta krediter i personers namn utan deras medgivande och han betalar bara tillbaka dessa när de hotar honom. De andra som inte säger någonting bryr han sig inte om utan de får ha sina lån och betala på bäst de kan"

<3
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in