2017-10-13, 14:43
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/blekinge/misstankt-bilbomb-nara-domd-bedragare

Är det någon som vet mer om denna händelse samt resten av det han har varit inblandad i? Har stått mycket om honom i tidningen sedan i somras men väldigt anonymt kring vad det egentligen handlar om.
Citera
2017-10-13, 14:53
Medlem
Universells avatar
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=105&artikel=6797536

Citat:
Enligt polisen var det en kraftig detonation och det är nu bara rester kvar av det som en gång var en bil.

Med bild på bilvraket
Man kan tänka sig att det här är nån slags hämnd av nån eller några ja
Citera
2017-10-13, 15:23
Medlem
gone_golfings avatar
Vem är personen, någon som har foto eller fb sida till honom?
Citera
2017-10-13, 15:25
Medlem
Bla lurat 2 hockeyspelar på flera hundra tusen. De två ska ha gått in i ett affärsprojekt med pengar som sedan försvunnit.
Vem är den 30 årige lokalprofilen som blivit en Ferrari fattigare??
Oavsett så har han dragit på sig fiende som inte går den vanliga vägen via kronofogden.. Utan kanske har de sålt skulden vidare..
Citera
2017-10-13, 15:34
Medlem
Ser ut att ha varit en Ferrari 458! Värd strax över 2 miljoner, kanske hit pengarna gick? Måste ha varit en jävla smäll för att citera dynamit Harry! Konstigt att inte huset tog skada?!!
Citera
2017-10-13, 15:43
Medlem
Otems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1Party
Lolololol!
Någon är arg på honom! Eller 33 personer ska jag säga.

Ja, någon måste vara redigt förbannad, hur kan han inte tro
att det har med dom brotten han har begått att göra?

Sen står det i artikeln att han i Juli månad dömdes till
tre års fängelse? Hur kan han då va ute nu? ''Min Sambo
väckte mig när hon vaknade av smällen'' Är det något
jag missat eller inte förstår? :S
Citera
2017-10-13, 15:49
Medlem
Christ*ffer Henrikss*n

https://www.facebook.com/christ*ffer.henrikss*n.14

* = o (duuh)

Han har inte kommit ut ur fängelse av den enkla anledning att han inte börjat avtjäna straffet då det överklagats från både målsägande och åklagare.

Har FUPen hemma från åtalet, kan skicka upp senare ikväll om intresse finns, mycket roliga förhör med denna man, för att uttrycka sig som Percy Nilegård "Grabben har problem med en trasig DNA-Stege, det är inget vi kan reglera."
Citera
2017-10-13, 15:53
Medlem
Okej så det här är vad jag vet.

Personen i fråga är alltså från Blekinge, han har varit i rätten och blivit dömd för grovt bedrägeri tidigare i år. Han har sedan dess blivit tagen för att ha kört drogpåverkad samt gripen på en nattklubb i Stockholm med droger och en stor mängd kontanter.

Den här personen har alltså varit inblandad i mycket bedrägeri med b.la. hockeyspelare från SHL-laget KHK, han har tagit krediter i andra människors namn och inte betalat tillbaka.

Jag känner inte personen över huvud taget, jag vet bara vem han är och han brukar parkera sina bilar mitt i centrala Karlskrona. Sedan år 2015 har det varit följande modeller som cirkulerat: Lamborghini Aventador, BMW i8, Bentley Continental, Ferrari 458, Ferrari 488, Porsche Panamera. Varav de fyra sistnämnda är bilar han fortfarande kör runt med och har i sin ägo (Bortsett från den som nu är sprängd). Utöver det sitter han på lyxhus i orten Nättraby för ett antal miljoner.

Han står numera på ett kommanditbolag med lokal i centrala Karlskrona som heter "Golden Triangle KB" tillsammans med en person född 92 från Malmö, alltså 20 mil söder om Karlskrona. Detta bolag startades i somras. Borde inte en bedragare, med en dom på tre års fängelse, få näringslivsförbud kan man ju undra?

Känslan man får är ju att det är djupare form av kriminalitet än bara lite bedrägerier, beloppen det diskuterades om i det fallet uppgick till omkring två miljoner, det räcker ju knappt för en av de fyra bilar han äger.

Med tanke på allt annat som händer här i Ronnebytrakten som inte ligger långt ifrån Nättraby så känns det som att det finns en koppling.
Citera
2017-10-13, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massorextra
Christ*ffer Henrikss*n

https://www.facebook.com/christ*ffer.henrikss*n.14

* = o (duuh)

Han har inte kommit ut ur fängelse av den enkla anledning att han inte börjat avtjäna straffet då det överklagats från både målsägande och åklagare.

Har FUPen hemma från åtalet, kan skicka upp senare ikväll om intresse finns, mycket roliga förhör med denna man, för att uttrycka sig som Percy Nilegård "Grabben har problem med en trasig DNA-Stege, det är inget vi kan reglera."

Mycket spännande, detta mottages gärna!
Citera
2017-10-13, 16:00
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Icaperry
Okej så det här är vad jag vet.

Personen i fråga är alltså från Blekinge, han har varit i rätten och blivit dömd för grovt bedrägeri tidigare i år. Han har sedan dess blivit tagen för att ha kört drogpåverkad samt gripen på en nattklubb i Stockholm med droger och en stor mängd kontanter.

Den här personen har alltså varit inblandad i mycket bedrägeri med b.la. hockeyspelare från SHL-laget KHK, han har tagit krediter i andra människors namn och inte betalat tillbaka.

Jag känner inte personen över huvud taget, jag vet bara vem han är och han brukar parkera sina bilar mitt i centrala Karlskrona. Sedan år 2015 har det varit följande modeller som cirkulerat: Lamborghini Aventador, BMW i8, Bentley Continental, Ferrari 458, Ferrari 488, Porsche Panamera. Varav de fyra sistnämnda är bilar han fortfarande kör runt med och har i sin ägo (Bortsett från den som nu är sprängd). Utöver det sitter han på lyxhus i orten Nättraby för ett antal miljoner.

Han står numera på ett kommanditbolag med lokal i centrala Karlskrona som heter "Golden Triangle KB" tillsammans med en person född 92 från Malmö, alltså 20 mil söder om Karlskrona. Detta bolag startades i somras. Borde inte en bedragare, med en dom på tre års fängelse, få näringslivsförbud kan man ju undra?

Känslan man får är ju att det är djupare form av kriminalitet än bara lite bedrägerier, beloppen det diskuterades om i det fallet uppgick till omkring två miljoner, det räcker ju knappt för en av de fyra bilar han äger.

Med tanke på allt annat som händer här i Ronnebytrakten som inte ligger långt ifrån Nättraby så känns det som att det finns en koppling.

Det fetade, domen har inte vunnit laga kraft. Sen tvivlar jag på att man per automatik blir belagd med näringsförbud när man blir dömd för grovt bedrägeri, men det låter jag vara osagt.
Citera
2017-10-13, 16:01
Medlem
Lite mer bilder och film. Synd på fin bil.

http://www.sydostran.se/karlskrona/explosionsartad-bilbrand-nagon-form-att-detonation/
Citera
2017-10-13, 16:02
Medlem
Sitter även på en dyrare fastighet i karlshamn.

Personen som han har ” golden triangle KB ” har bott större delen utav sitt liv i karlshamn.

Citat:
Ursprungligen postat av Icaperry

Han står numera på ett kommanditbolag med lokal i centrala Karlskrona som heter "Golden Triangle KB" tillsammans med en person född 92 från Malmö, alltså 20 mil söder om Karlskrona. Detta bolag startades i somras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in