2018-12-25, 15:36
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoguslaya
Jääävlar vad stor denna tråd är alltså, hundratals sidor ...

Men ändå säger kvinnorna och feminist-cucksen att det inte är ett problem?

"Nääää ute i verkligheten får alla ligga!! Det är bara ni miserabla flashbacknördar som inte får något!!".

Tja tjena, hur länge kan man upprätthålla denna lögn egentligen?

Sanningen är den att den svenska mannens värde är körd i botten och kvinnorna är mer miserabla än någonsin pga det.

Att folk inte får ligga finns ju i båda lägren.
Många ser kanske bra ut, andra är fula som stryk.

Att man lägger sitt egenvärde i händerna på andra är mycket illa.
Citera
2018-12-25, 15:41
Medlem
En kvinna får ligga när hon vill, med sitt förstahandsval. En man får ligga när en kvinna vill, med sitt tolftehandsval.
Citera
2018-12-25, 15:42
Medlem
Jagaresamlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Att man lägger sitt egenvärde i händerna på andra är mycket illa.

Det är roten av problemet och det är var mans ansvar att inte identifiera sig med samhället. Rent praktiskt tror jag unga män har svårt att hitta alternativ till dagens ytliga kultur. Då blir det ofta att sitta hemma och spela WoW.
Citera
2018-12-25, 16:17
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Jääävlar vad stor denna tråd är alltså, hundratals sidor ...

Men ändå säger kvinnorna och feminist-cucksen att det inte är ett problem?

"Nääää ute i verkligheten får alla ligga!! Det är bara ni miserabla flashbacknördar som inte får något!!".

Tja tjena, hur länge kan man upprätthålla denna lögn egentligen?

Sanningen är den att den svenska mannens värde är körd i botten och kvinnorna är mer miserabla än någonsin pga det.

Flat earth-tråden är nästan 1600 sidor. Och så säger folk att jorden är rund...

"Feminist-cucksen", är det dom som ligger så mycket dom vill och inte fattar vad ni incels pratar om? I s f vet iaf jag vilket läger jag helst tillhör.

Och: trist att ditt värde är kört i botten. Du tror inte att det är lite enklare - och betydligt mer konstruktivt - att försöka jobba upp det? Jämfört med att skriva arga inlägg om hur dumma kvinnor är och att man borde lagstifta dom tillbaka till spisen?
Citera
2018-12-25, 17:02
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagaresamlaren
Det är roten av problemet och det är var mans ansvar att inte identifiera sig med samhället. Rent praktiskt tror jag unga män har svårt att hitta alternativ till dagens ytliga kultur. Då blir det ofta att sitta hemma och spela WoW.

Antagligen.
Ja, är sjukt glad att jag dels tillhör det äldre gardet, och att jag har mitt på det torra.
Det är som du säger, allt är så ytligt nuförtiden, och folk bryr sig inte om vad som finns innanför pannbenet.
Citera
2018-12-25, 22:40
Medlem
Bandoliers avatar
Jag tillhör de som levde kroglivet från mitten av 80-talet till början av 90-talet.

Då var det nog en mer avslappnad stämning mellan könen. Både män och kvinnor var på nattklubbar, discon etc för att hitta partners och det hörde till "spelet" att man småraggade på varandra för att se vad som hände.
Jag kan inte minnas att det bara var de testosteron-stinna och tuffa grabbarna som fick napp - som jag minns det så fick de allra flesta "till det" mer eller mindre. Man kallade hela företeelsen för "köttmarknad" minns jag - det var ett ständigt pågående kontaktsökande mellan könen utan att det ansågs som något fel.

När jag läser vad många här skriver så låter det väldigt tragiskt - har det verkligen blivit så ytligt där ute?
Citera
2018-12-26, 01:49
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
En kvinna får ligga när hon vill, med sitt förstahandsval. En man får ligga när en kvinna vill, med sitt tolftehandsval.

Det där stämmer inte, många kvinnor som får nobben i olika sammanhang brukar bli rejält sura och förnärmade. Dom kan definitivt inte få vem och vad dom vill på beställning.

Jag har dissat ett antal kvinnor under årens lopp och du borde testa själv att rata en kvinna som inte uppfyller en hälften av dina krav för krav ska du ha.
Citera
2018-12-26, 01:55
Medlem
Jagaresamlarens avatar
Citat:
Nej, att lägga sitt egenvärde i hur andra ser på en rent sexuellt och romantiskt är en fundamental biologisk princip och extremt mycket vi gör gör vi medvetet eller omedvetet för att locka partners för att sprida vår avkomma.

En man som bli sexuellt och romantiskt avvisad under flera års tid kommer RENT BIOLOGISKT att förändras, kom ihåg det. Hans hormonella system kommer sättas ur balans, hans kortisol kommer vara skyhögt, hans prolaktin kommer vara högt vilket i sin tur sänker hans dopaminnivåer, sänkta dopaminnivåer innebär minskad motivation och livslust/livsglädje, samt enormt ökade risker för depression.

Vill du veta varför så många män är deprimerade idag? Här har du orsaken, ingen romantisk närhet.

Krogen som koncept fungerade i ungefär 30-40 år vilket inte är någonting i människans historia. Att lägga sitt egenvärde i en grupp av fullkomliga främlingar där det enda som räknas är utseende är knappast någonting naturligt. Visst påverkas man om man känner sig investerad men problemet är ju just att folk blir investerade och lurar sig själva att det är någonting viktigt.

Det som bör vara viktigt är att vara del av en gemenskap där man tar hand om varandra men det har såklart inte alla, framför allt inte unga i dagens moderna samhälle.
Citera
2018-12-26, 03:33
Medlem
Vedträs avatar
Jag har haft ett årslångt förhållande + några romanser de senaste 10 åren. När jag väl lyckades få till något kändes som om jag fick slita för det. Träna 3ggr veckan, massa krog, sociala aktiviteter, massmailande på dejtingsiter, osv.

Brudarna på dejtingsidorna är så SJUKT slappa. Inte en enda tar initiativ. Jag börjar känna att det kvittar. Kärlek ska va fint. Jag har slutat fylla deras inkorgar. Vi har uppfostrat kvinnor till det mest bortskämda missfoster man kan tänka sig. De ba sitter där o väntar på princesstreatment.

En alternativ idé kan vara, bara de snyggaste av båda könen utgör omsättningen. Mindre snygga tjejer o killar siktar över sin liga, misslyckas o blir uppgivna.
Senast redigerad av Vedträ 2018-12-26 kl. 04:02.
Citera
2018-12-26, 12:12
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Nej, att lägga sitt egenvärde i hur andra ser på en rent sexuellt och romantiskt är en fundamental biologisk princip och extremt mycket vi gör gör vi medvetet eller omedvetet för att locka partners för att sprida vår avkomma.

En man som bli sexuellt och romantiskt avvisad under flera års tid kommer RENT BIOLOGISKT att förändras, kom ihåg det. Hans hormonella system kommer sättas ur balans, hans kortisol kommer vara skyhögt, hans prolaktin kommer vara högt vilket i sin tur sänker hans dopaminnivåer, sänkta dopaminnivåer innebär minskad motivation och livslust/livsglädje, samt enormt ökade risker för depression.

Vill du veta varför så många män är deprimerade idag? Här har du orsaken, ingen romantisk närhet.

Jag VET varför män är deprimerade, men vad ska JAG göra åt det?
Mercyknulla varenda jävel?

Och om man ska lita på vad andra tycker om en hela tiden,blir man ju fan galen,
folk har ju ändå bara fel
Citera
2018-12-26, 16:56
Medlem
Vedträs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Jag VET varför män är deprimerade, men vad ska JAG göra åt det?
Mercyknulla varenda jävel?

Och om man ska lita på vad andra tycker om en hela tiden,blir man ju fan galen,
folk har ju ändå bara fel

En el 2 är ju en bra start. Kanske faktiskt med någon som just är väldigt svulten på den fronten. Någon som ser ut att behöva en nudge av självförtroende. Sen kan du ju ta upp ämnet med dina systrar, att det det är dags att ni hjälper till. Inte förväntar er en snubbe med alltid högre status, som tjänar mer och som tar alla initiativ. Att ni inte ägnar halva era dejtingkarriärer på playboys som dumpar.
Senast redigerad av Vedträ 2018-12-26 kl. 17:11.
Citera
2018-12-26, 17:17
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedträ
En el 2 är ju en bra start. Kanske faktiskt med någon som just är väldigt svulten på den fronten. Någon som ser ut att behöva en nudge av självförtroende. Sen kan du ju ta upp ämnet med dina systrar, att det det är dags att ni hjälper till. Inte förväntar er en snubbe med alltid högre status, som tjänar mer och som tar alla initiativ. Att ni inte ägnar halva era dejtingkarriärer på playboys som dumpar.

Nu har jag mitt på det torra, i ett förhållande sen nästan 14 år tillbaka, och får så mycket sex jag önskar, så jag tror inte det

Jag har inte en fin beachvilla i något soligt land, ska jag tycka synd om mig själv för det?
Desperata karlar utstrålar ju inte sexappeal direkt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in