2010-10-04, 22:44
Medlem
Krypton är det bästa Flashback gett mig så jag tillägnar tråden mitt tusende inlägg.

Hur bra är kvaliteten på kratom i Amsterdam, och ser det ljust ut för framtiden (tillgång och laglighet) där?
Citera
2010-10-04, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Demme
Tror det har mer att göra med att man inte mår bra när man missbrukar en drog än med just Krypton.

Allteftersom man brukar en drog mer får man mindre effekt och mer bieffekter samt att man mår sämre när man är nykter. Det gäller att hålla bruket på rätt nivå.

Du kan nog ha rätt. Tänkte bara på att det där med "släng pengarna på något vettigt istället" lät som en syftning på annat knark. Och enligt min erfarenhet är krypton definitivt inte värre än de flesta andra droger vad gäller negativa effekter. Vet folk som överdoserat och blivit jävligt risiga, men både enligt min egen erfarenhet - och vänners - har liv slagits i spillror på betydligt brutalare sätt av t.ex tjack. En rejäl avtändning på amfetamin är bland det absolut värsta jag upplevt och har gjort att jag aldrig mer kommer närma mig skiten; även om det nog är nära kopplat till uttorkning, utmattning och undernäring mer än själva drogens AT (är det ens kemiskt beroendeframkallande?). Gräs är väl visserligen på sätt och vis ofarligare ur beroendesynpunkt än krypton, men å andra sidan vet jag fler som blivit pundiga och dumma i huvet av mycket gräs- eller haschrökning än av krypton-ätande. Men jag är ingen expert, forskning och statistik vet jag inget om, det är bara vad jag själv tycker mig entydigt ha sett. Har svårt att identifiera mig med hur man kan hata krypton som om det vore värsta socialrealism-ångest-uteliggar-crack-dödsjävla-heroinet. Men sedan har jag själv aldrig ens upplevt AT på det och då har jag ändå tagit ganska höga doser (3-5 g krypton plus lite rent kratom under ett dygn som mest). Men det är dumt, efter en viss dos mår man bara illa.
Citera
2010-10-04, 23:26
Medlem
finkledinkles avatar
vet ej om det har sagt tidigare i tråden men senaste batchen från LH/smartbar är riktigt jävla kass, rekommenderar folk att köpa från prylshoppen tillsvidare.

edit: glömde dessutom säga att jag fick närmare 3-4g än 5 som jag beställde.

Känns som dom späder ut(?) kryptonet med något när det håller på att ta slut samt snålar med innehållet i varje påse, dålig stil!
Senast redigerad av finkledinkle 2010-10-04 kl. 23:30.
Citera
2010-10-05, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av finkledinkle
vet ej om det har sagt tidigare i tråden men senaste batchen från LH/smartbar är riktigt jävla kass, rekommenderar folk att köpa från prylshoppen tillsvidare.

Känns som dom späder ut(?) kryptonet med något när det håller på att ta slut samt snålar med innehållet i varje påse, dålig stil!

Krypton i sig är väl "utspätt" kratomextrakt? Men de lär späda ut med mer skräp, ja. Mer koffein, någon salt eller mineral också antagligen.

Minns inte det exakta resultatet när det gällde mina varor men kryptonet var rätt mängd, däremot var bali 15 x lite för lite. Ca 4,5 gram MED påsen om jag inte minns fel. Kan dock inte svära på mitt liv, vågen var inte min. Jag klagar inte så länge jag får mina grejer och de inte är dåliga eller farliga eller mängden är ALLDELES för liten. Lite svinn får man la räkna med, knappast så att konsumentombudsmannen gärna skulle hjälpa en Generellt är jag nöjd med LH.
Citera
2010-10-05, 06:16
Medlem
Bongmons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurtigeHans
Har aldrig brukar krypton någon längre tid. Men nu har jag kört en 5grams påse på en vecka. Kommer det vara jobbigt?

Jag köpte min första 9a o använde upp ca 6 utan problem.
Citera
2010-10-05, 09:13
Medlem
Jan-gustavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finkledinkle

Jag har mailat LH om att deras 5g-påsar egentligen innehåller närmare 3g men de verkar ignorera mina mail, så jag skulle rekommendera att inte köpa från LH om man inte tycker det är okej att få 3g till priset av 5g...
Citera
2010-10-05, 09:27
Medlem
TheVoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-gustav
Jag har mailat LH om att deras 5g-påsar egentligen innehåller närmare 3g men de verkar ignorera mina mail, så jag skulle rekommendera att inte köpa från LH om man inte tycker det är okej att få 3g till priset av 5g...

Vet ni vad en tom påse väger? Jag har vägt 5-6 oöppnade påsar och alla ligger på ca 7.2g.
Citera
2010-10-05, 10:17
Medlem
Jan-gustavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheVoid
Vet ni vad en tom påse väger? Jag har vägt 5-6 oöppnade påsar och alla ligger på ca 7.2g.

Min tomma påse väger 1,2 g, oöppnad vägde den 4,5 g. Vissa verkar ha haft tur med vikten
Citera
2010-10-05, 10:41
Medlem
TheVoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-gustav
Min tomma påse väger 1,2 g, oöppnad vägde den 4,5 g. Vissa verkar ha haft tur med vikten

Väger de så lite så SKA de iallafall erbjuda att du får skicka tillbaka de och få påsar med rätt vikt.
Dock så vet de väl att många inte vill/kan vänta på att få nya utan man öppnar de och då kan man ju inte skicka tillbaka det.
PS har en tolerans på o.2 har jag för mig men lh borde ju inte ha 2-3g...
Jag kommer hädanefter väga allt jag får hem för att se så de inte myglar.
Brukar inte dessa diskussionerna uppkomma när lagret börjar sina? När de märker att lagret börjar tryta så packar de väl om bulkförpackningarna till påsar och då kanske de inte är så nogranna.
Citera
2010-10-05, 16:03
Medlem
Bigtimepommess avatar
Läste de sista sidorna i tråden och vad jag har uppfattat det som så är kvalitén och mängden man får från lh nu värdelös? Tänker inte beställa förränn jag är någorlunda säker på vad jag får. Någon mer som vet något om lh's nuvarande batch?

Edit: Kollade på lh och jag såg att dom säljer kratom löv 100g för 269kr, är det något att ha? Om det är det, hur är doserna förhållande till Krypton? Samt hur är det med illamåendet gentemot Krypton?
Senast redigerad av Bigtimepommes 2010-10-05 kl. 16:14.
Citera
2010-10-05, 16:06
Medlem
Snart har jag läst hela tråden, fan va mycket inlägg med typ: "jag har fått hem 5 g från SN" dessa inlägg tillför exakt lika mycket som det här inlägget

Sen slås jag av att många inte verkar förstå skillnaden emellan att vara lite "dagen efter" ett rus, dvs lite uttorkad med huvudvärk eller likn och abstinensbesvär. Abstinensbesvär är för mig att kroppen är jävligt förbannad för att det inte fylls på, dessutom en ganska långdragen process. Jag blir lätt abstinent av opiater/opioider och jag fick absolut ingen AT efter en dags bruk av Krypton, som det skrivs att vissa får. Så min fråga, blandar ni inte ihop saker?
Citera
2010-10-05, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmileyCulture
Snart har jag läst hela tråden, fan va mycket inlägg med typ: "jag har fått hem 5 g från SN" dessa inlägg tillför exakt lika mycket som det här inlägget

Sen slås jag av att många inte verkar förstå skillnaden emellan att vara lite "dagen efter" ett rus, dvs lite uttorkad med huvudvärk eller likn och abstinensbesvär. Abstinensbesvär är för mig att kroppen är jävligt förbannad för att det inte fylls på, dessutom en ganska långdragen process. Jag blir lätt abstinent av opiater/opioider och jag fick absolut ingen AT efter en dags bruk av Krypton, som det skrivs att vissa får. Så min fråga, blandar ni inte ihop saker?

Har även jag påpekat detta.
Underfär som att blanda ihop begreppen bakfull och bakis.

Tror att det är omöjligt att få en AVTÄNDNING efter enbart en dags bruk. Eller så är vi två bland dem lyckliga?
Det är ungefär som att påstå att man skulle få alkoholabstinens efter en "dags" drickade.

Men som sagt, alla har väl olika åstiker om vad AT egentligen är. Jag anser iallafall att någon AT får man ej efter EN dags bruk, inte heller två.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in