2010-04-28, 17:31
Medlem
Lime-Limes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheVoid
Öppnade paketet nu och jag gillar vad de gjort med påsarna (särskrivning bryr vi oss inte om), bra med lite mer text, dock så har ju hänvisandet till SKL försvunnit det är lite tråkigt.
Va? Har de tagit bort texten om att det är analyserat av SKL?
Citera
2010-04-28, 17:33
Medlem
Corvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfume-V
Krypton i kombination med kodein. Någon som provat blanda? Kan Krypton blockera effekterna av kodein? Jag tog Krypton i går, men är sugen på att ta Kodein i dag. Någon som vet?
Skulle du kunna uppdatera när/om du har testat så man får veta säkert?
Citera
2010-04-28, 17:35
Medlem
P00nswaggers avatar
Då kan jag kanske förvänta mig att det ligger ett avi i brevlådan hemma
beställde i måndags..

hoppas hoppas hoppas hade vart nice
Citera
2010-04-28, 17:42
Medlem
Lime-Limes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corv
Skulle du kunna uppdatera när/om du har testat så man får veta säkert?
Perfume kanske bestämde sig för att testa, och är helt utslagen? Det låter ju onekligen som en bra kombo.

De går på lite olika opioidreceptorer, alkaloiderna i kratom, läste jag.
Mitragynin på δ, och 7-hydroxymitragynin på μ.

Kodein går på μ.
Citera
2010-04-28, 17:56
Medlem
Corvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lime-Lime
Perfume kanske bestämde sig för att testa, och är helt utslagen? Det låter ju onekligen som en bra kombo.

De går på lite olika opioidreceptorer, alkaloiderna i kratom, läste jag.
Mitragynin på δ, och 7-hydroxymitragynin på μ.

Kodein går på μ.
Heh, jo han bör onekligen vara rätt påverkad nu isåfall.

Det handlar inte om opioidreceptorerna, som fungerar bra tillsammans(så länge man inte blandar in någon opioidantagonist). Det handlar om att 10-20% av kodeinet metaboliseras till morfin av cytokromenzymet CYP2D6 - som olyckligtvis hämmas av vissa droger och andra substanser(kommer inte på någon på rak arm..), vilket leder till att man får försämrad eller ingen effekt alls i samband med vissa drogintag. Är du med?

Jag är rätt säker på att varken mitraygyn eller 7-OHmitragynin hör till de substanserna, men jag vill gärna veta säkert.

Edit: Offtopic, men jag kom på att en substans som hämmar enzymet är - ironiskt nog - kodein självt, vilket leder till att man får markant försämrad effekt på en återdosering jämfört med den första dosen.
Senast redigerad av Corv 2010-04-28 kl. 18:03.
Citera
2010-04-28, 18:31
Medlem
Spritpennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brisingr
Varför skriver du (/start henke) och (/end henke)? Trodde du tog avstånd från allt som rörde Spice Nordic och speciellt Henke eller kommer ni från samma företag?

Henke och Fredrik kommer från Smartbar.
Citera
2010-04-28, 20:03
Medlem
TheVoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lime-Lime
Va? Har de tagit bort texten om att det är analyserat av SKL?

Jupp och lagt till lite annat, även andra förpackningar/påsar sen senast jag handla.
Citera
2010-04-28, 20:33
Medlem
Pinkskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheVoid
Jupp och lagt till lite annat, även andra förpackningar/påsar sen senast jag handla.
Det är ju bara tillfälligt, liksom, pga att flygen inte gått som de ska. Hallå?
Citera
2010-04-28, 20:40
Medlem
Pinkskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P00nswagger
jo.. jag vet eftersom du redan skrivigt de:P

jag menar när gjorde du beställningen ? inte när du fick hem det
för jag har beställt och undrar ungefär hur lång tid det tar för att det verkar ju vara massa knas med väntetid och postknas :S
Beställ från prylshoppen istället. Något dyrare men mycket snabbare och säkrare. Deras leveranser försvinner inte... Hade lite strul med dem för - jag vet inte? - ett par år sedan, men det var kortvarigt.
Citera
2010-04-28, 20:46
Medlem
Då var mina 5 gram slut. Gillar ruset skarpt, blir lite väl dyrt i längden bara. Men vilken skillnad i potens jämnfört med de gamla 3-gramspåsarna. Kom aldrig över 1 gram under samma dag. Tom med tolerans.

De som säger att den hä nya batchen håller samma klass kan inte ens testat den gamla.
Citera
2010-04-28, 21:12
Medlem
Pinkskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeckenBenet
De som säger att den hä nya batchen håller samma klass kan inte ens testat den gamla.
Håller med! Kommer skriva till Jonas på prylshoppen att jag inte kommer ge deras priser på Krypton i fortsättningen. Skulle däremot inte påstå att det nya Krypton är värdelöst, men visst är kvalitén inte alls som tidigare (och att betala samma pris tänker jag helt enkelt inte göra). Föreslår att vi alla kunder här på fb sätter lite press på återförsäljarna (oavsett vad de kallar sig).

Who´s with me?
Citera
2010-04-28, 21:16
Medlem
Pinkskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Ja, kaffe och en cigg med snus. Mycket gott i ett Kratomrus.
Det där rimmade skönt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in