2009-05-22, 06:01
Medlem
Ciphers avatar
Här finns en tråd som blivit lite utav "Den stora tråden om Krypton (kratom)", som växt sig relativt stor, där folk ställer alla möjliga frågor i ämnet, bland annat den som denna trådens frågeställning. Mod kanske kan flytta denna dit, samt ändra den trådens topic? Bara en tanke.
Citera
2009-05-22, 08:21
Medlem
Pinkskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woweezowee
Ta 0,5-1 g i en bomb och svälj bara.

Ta INTE mer än 0,5, för tar krypton och du är ovan lär du överdosera på 1 gram, och det är inte så kul med klåda och allmänt irriterat humör i vart falll 4 timmar...! Köp, eller, använd något frukt-te, lite honung eller socker på det. Behöver inte kokas alls. Tillred te´t i kastrull, häll över kratomet (i en större mugg) när det är lagom drickbart. Krypton har en mycket behagligare smak än t ex X15, fan vet varför, men - som sagt - ta inte mer än ca: 0,5 första gången. Krypton, till skillnad från annan kratom tar också längre tid innan effekten kommer (kan ta ända upp till en timme ibland), så få inte panik och ös på med mer. Har du ändå inte upplevt något specielllt alls på 1½ timme så tillhör du tyvärr de som Kratom helt enkelt inte tar på. Köp då inte mer, utan gå vidare och hitta något annat.
Senast redigerad av Pinkskin 2009-05-22 kl. 08:28.
Citera
2009-05-22, 20:18
Medlem
everythinglastss avatar
Tycker det verkar svårt att ta för mycket krypton gjorde av med hela 3g-påsen på en kväll/natt och mådde bara gött.Tycker krypton är jävligt schysst bättre än t.ex kodein.
Citera
2009-05-22, 21:24
Medlem
bergelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythinglasts
Tycker det verkar svårt att ta för mycket krypton gjorde av med hela 3g-påsen på en kväll/natt och mådde bara gött.Tycker krypton är jävligt schysst bättre än t.ex kodein.
Jag tycker också att alla doseringsangivelser är överdrivet låga. Som första gång kan det vara bra att ta det lite lugnt, men 3g krypton funkar absolut.
Bättre än kodein vet jag inte om jag håller med om, kodein är riktigt fint...

Vidare är det givetvis andra faktorer som avgör ens känslighet, som tex kroppsvikt. En tjej på 150cm och 45kg tål väsentligt mycket mindre än en man på 190cm och 90kg.
Citera
2009-05-27, 22:16
Medlem
cpblommans avatar
Någon som vet om det ger någon typ av utslag på polisens stickor?
Citera
2009-05-27, 23:22
Medlem
Ikappenknapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cpblomman
Någon som vet om det ger någon typ av utslag på polisens stickor?

Det visar inget. Du kan vara lugn
Citera
2009-05-28, 09:27
Medlem
Pinkskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rogge-
Så, jag brukar ta mellan 3-5g kratom 15x och tänkte mig att en vettig dos krypton vore 0.75g. Då blir det 4 doser på den påsen. Hur låter det?

Rimligt. Du kan t o m gå ner till 0,5 och sedan öka lite om effekten blir för svag. Men kom ihåg att effekten på krypton kan ta tredubbel tid för ruset att märkas, så var lite försiktig med timingen...
Senast redigerad av Pinkskin 2009-05-28 kl. 09:30.
Citera
2009-05-28, 09:29
Medlem
Pinkskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cipher
Att blanda tramadol med Krypton är inget vidare. För det första ger det inget trevligt rus, och för det andra så har jag krampat som bara den de senaste dagarna.

Och jag upplever tvärt om att krypton förstärker det härliga i tramadolen... Fy fan, tram och krypton = då mår jag som en semigud!
Citera
2009-05-28, 09:54
Medlem
Macgarvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkskin
Rimligt. Du kan t o m gå ner till 0,5 och sedan öka lite om effekten blir för svag. Men kom ihåg att effekten på krypton kan ta tredubbel tid för ruset att märkas, så var lite försiktig med timingen...

Väldigt märkligt att Krypton alltså kan ta upp till 3 gånger så lång tid som Kratom att märkas. Är inte Kryptons innehåll Kratom? Om jo, så varför är det så olikt Kratom?
Visst kan andra kratomsorter skilja sig från varandra men aldrig att det har skiljt sig så mycket som du beskriver.
Citera
2009-05-28, 14:30
Bannlyst
Jag tyckte det var jävligt likt tram ruset En bra laglig drog helt enkelt..
Citera
2009-05-28, 14:38
Medlem
lowerCases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macgarver
Väldigt märkligt att Krypton alltså kan ta upp till 3 gånger så lång tid som Kratom att märkas. Är inte Kryptons innehåll Kratom? Om jo, så varför är det så olikt Kratom?
Visst kan andra kratomsorter skilja sig från varandra men aldrig att det har skiljt sig så mycket som du beskriver.

Det måste ju finnas en miljon kombinationer av kratom-varianter och extrakt, så det är ju inte så konstigt om det kanske tar längre tid.
Citera
2009-06-02, 21:10
Medlem
Ozneks avatar
Någon som av egen erfarenhet vet ungefär hur mycket thai-kratomlöv som motsvarar en stark dos? Gäller kratomlöv, inte extrakt. Har läst 10-30g, men det var lite luddigt skrivet tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in