2010-04-23, 22:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Men hur går det ihop? Kratom har ju inga smärtstillande egenskaper.

VA!!! Reagerar människor olika Ring Aftonhoran "nyhet på ingång".

mvh
Citera
2010-04-23, 22:42
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av auto407578
VA!!! Reagerar människor olika Ring Aftonhoran "nyhet på ingång".

mvh

Det är ju tydligen allmänt känt att Kratom inte har några smärtstillande egenskaper. Har läst det någonstans. Kommer dock inte ihåg var. Rätta mig om jag har fel.
Citera
2010-04-23, 22:50
Medlem
Narviks avatar
Citat:
Det är ju tydligen allmänt känt att Kratom inte har några smärtstillande egenskaper. Har läst det någonstans. Kommer dock inte ihåg var. Rätta mig om jag har fel.
Mitragynin är ju definitivt en opiod µ-agonist och eftersom det är genom µ-agonism som alla opioder anses ha smärtstillande effekt så lär det ha i alla fall ha lite smärtstillande effekt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Mu_Opioid_receptor
http://en.wikipedia.org/wiki/Mitragynine

I och för sig så kan det vara så att mitragynin bara påverkar någon undergrupp av µ-receptorerna som bara ger eufori och ingen smärtstillning. Om fallet är så att krypton inte har någon smärtstillande effekt och du har rätt med ditt påstående att kratom överlag inte har någons smärtstillande effekt så har du just bevisat att det måste finnas O-desmetyltramadol eller något annat ämne som de har lagt till i krypton om nu folk får smärtstillning av krypton, annars så har du bevisat att ingen O-desmetyltramadol finns i krypton.
Senast redigerad av Narvik 2010-04-23 kl. 22:53.
Citera
2010-04-23, 22:54
Medlem
Citat:

Kratomlöv tuggas ju dels för den bedövande effekten, har man då smärta så borde ju den bedövas.
Citera
2010-04-23, 22:57
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kovacs
Kratomlöv tuggas ju dels för den bedövande effekten, har man då smärta så borde ju den bedövas.

Kratomlöv tuggas väl ändå för den stimulerande effekten, och i högre doser den sederande effekten? Kan inte komma ihåg att jag läst att det skulle ha bedövande effekt. Bifoga gärna en källa på det.
Citera
2010-04-23, 23:04
Medlem
certain+s avatar
Jag upplever då inga som helst smärtlindrande egenskakper. Har ont i benet (thai boxning) och magen just pga krypton, så nja...
Citera
2010-04-23, 23:05
Medlem
Citat:
Men hur går det ihop? Kratom har ju inga smärtstillande egenskaper.

Kan det då vara så att det inte bara är rent kratom som vi trycker i oss då eller? Iofs pratar vi en sjukdom med lite mer komplicerade mekaninsmer än vanlig huvudvärk eller aj, jag har stukat foten..inte fan vet jag, men någonting händer i hennes kropp.
Citera
2010-04-23, 23:07
Medlem
Citat:
Kratomlöv tuggas väl ändå för den stimulerande effekten, och i högre doser den sederande effekten? Kan inte komma ihåg att jag läst att det skulle ha bedövande effekt. Bifoga gärna en källa på det.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Kratom

Kanske inte så pålitlig källa, men det var iaf där jag hade läst det.
Citera
2010-04-23, 23:07
Medlem
Tror inte heller att den går att jämföra med söndersprungna/sparkade benhinnor eller dylikt.
Citera
2010-04-23, 23:10
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kovacs
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kratom

Kanske inte så pålitlig källa, men det var iaf där jag hade läst det.

Okej. Jag vet inte om man ska tolka "Arbetare på fälten i Sydostasien tuggar bladen, ofta kontinuerligt under dagen för den domnande och stimulerande effekten." som att Kratom har smärtstillande egenskaper, men jag vet inte.
Citera
2010-04-23, 23:12
Medlem
Citat:
Okej. Jag vet inte om man ska tolka "Arbetare på fälten i Sydostasien tuggar bladen, ofta kontinuerligt under dagen för den domnande och stimulerande effekten." som att Kratom har smärtstillande egenskaper, men jag vet inte.

Läs längre ner.

"Kratom har stor potential som medicinsk växt, till exempel som smärtstillande medel"
Citera
2010-04-23, 23:13
Medlem
TheVoids avatar
haha jag har trott att alla hade den smärtstillande verkan som det har för mig, min rygg är kaputt för det mesta och största anledningen till att jag köpt mer Krypton är för att smärtan dövas nästan helt och hållet. Detta är den främsta anledningen till att jag använder det alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in