Citat:
Ursprungligen postat av Pinkskin
Det är inte ens fastlagit att ODT verkligen är den avgörande substansen i tramadol. Man tror att den smärtlindrande effekten kommer sig av att ODT, men man vet inte. Om det fortfarande stämmer (jag håller mig inte ajour med medicinvärlden) så kan ju det hypotetiska ODT som är hypotetiskt tillsatt i Krypton, hypotetiskt inte ha någon verkan alls...
Varför det ger somliga fruktansvärda AT-besvär och andra inga alls... förklarar knappast inga mänger av ODT som helst. Det är närmast obegripligt. Kanske har det något samband med beroendepotentialen att göra? Dvs: Precis som den renodlade alkoholisten föddes till världen alkoholist (det är bara första biran som saknas), så kanske det samma är med Krypton/opioider eller opiater. Det är som med killen som dog... Varför är det så svårt att tänka sig att tramadol och/eller andra smärtstillande var medverkande till hans dödsfall? Om han kom över Krypton är väl sannorlikheten att han även fick tag på tramadol rätt stor, eller?!?
Och är verkligen drogtesterna 100% tillförlitliga - i synnerhet då det handlar om en avliden?
Jag får känslan av att vi allihop talar ur våra arslen, och låter som mer kunniga och insatta än vi faktiskt är... Det finns t ex ingen exakt tidsrymd mellan ett ämne intas och spåren av detta ämnen fortfarande går att spåra. ODT kan ju vara ett ämne som går långsammare ur kroppen, än tramadolens övriga metaboliter?
Man vet att ODT är verksamt, det har till och med sålts i ren pulverform av RC-choppar.
Då bara ODT hittades i blodet så kan han inte intagit det i annan form än ODT, iaf inte när det var så pass hög koncentration ODT i blodet.
Att somliga får AT och andra inte beror helt enkelt på att människor fungerar olika, reagerar olika på olika substanser. Jag kan inte begripa vari skillnaden skulle ligga om det beror på ODT eller mitragyniner.
Men visst, mycket spekulationer blir det ju, tills vi får reda på vad som verkligen är i.