2010-04-21, 17:45
Medlem
NattKattHatts avatar
Tills mod beslutat vart denna diskussion ska tas föreslår jag att vi fortsätter i den tråd som redan behandlar detta ämne (https://www.flashback.org/p22661408#p22661408). Jag har kontaktat mod så att vi kan reda ut detta snarast.
Citera
2010-04-21, 17:46
Medlem
är det någon som har köpt från sb sen dom fick in nytt i mondags och kan berätta ifall det är samma eller bättre kvalitet?
Citera
2010-04-21, 18:04
Medlem
Pinkskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NattKattHatt
Är inte två andra analyser, varav en är nyare än SKL's, belägg nog för att ifrågasätta den?
Utöver det faktum att det ena labbet själva var insyltade i RC-industrin, och det andra labbet inte har något direkt rykte om sig alls?

Ärligt talat. Jag litar på SKL, finns absolut ingen anledning till att inte lita på dem då deras rykte är grundmurat internationellt. Jag litar även på Henke, åtminstone i det här fallet. Han säger att han skickade in en påse Krypton till SKL, och allt pekar på att han också gjorde det han säger. SKL i sin tur fann kratom + koffein.

Bollen är sannerligen din, och inte min!
Senast redigerad av Pinkskin 2010-04-21 kl. 18:08.
Citera
2010-04-21, 18:13
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkskin
Utöver det faktum att det ena labbet själva var insyltade i RC-industrin, och det andra labbet inte har något direkt rykte om sig alls?

Ärligt talat. Jag litar på SKL, finns absolut ingen anledning till att inte lita på dem då deras rykte är grundmurat internationellt. Jag litar även på Henke, åtminstone i det här fallet. Han säger att han skickade in en påse Krypton till SKL, och allt pekar på att han också gjorde det han säger. SKL i sin tur fann kratom + koffein.

Jag vet inte vad jag ska tro, ärligt talat. Du kan ha rätt, jag förnekar inte det - men - det har ju dykt upp källor oberoende av varandra på sistone som alla pekar på att Krypton innehåller substansen. Varför avfärdar du alla dessa källor så snabbt?
Citera
2010-04-21, 18:14
Medlem
NattKattHatts avatar
Citat:

Jag frågade dig tidigare om du kunde ge mig någon källa på att någon av labben var involverade i RC-marknaden, men fick inte något svar. Du påstod bara att det var det labb som utförde den första analysen som var involverade i RC-markanden, dvs, du påstod att ett universitet var involverade i RC-marknaden vilket jag har väldigt svårt att tro om du inte ens kan visa någon källa.

Och de andra labbet har väl inte något dåligt rykte i alla fall, påstår du det får du även visa någon form av källa som kan styrka det. Annars är dina påståenden bara luft.

Det är du som kommer med påståenden ang. de olika labben så bollen är där sannerligen din, och inte min.

Om du inte kan visa några källor så kvarstår faktum att du anser att två analyser inte räcker för att ifrågasätta SKL's analys? Påstår du att de labben har funnit en substans som inte finns? Då är det väl minst lika troligt att SKL helt enkelt missat en substans? För de där båda labben har ju uppenbarligen funnit den.
Senast redigerad av NattKattHatt 2010-04-21 kl. 18:16.
Citera
2010-04-21, 18:29
Medlem
certain+s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Jag måste bara få påpeka att jag har upplevt en markant skillnad på förra årets Krypton och årets Krypton. Årets Krypton ger mindre eufori, mycket mer klåda och mer irritation på något sätt. Plus att man sover bort hela dagar efter intag. Förra årets Krypton gav mer eufori, mer energi och man kunde kliva upp på morgonen utan större problem. Någon annan som märkt samma sak?
Nästan samma för mig med skillnaden att klådan nästan försvunnit helt för mig. Men jag tror fortfarande det är ngt okänt i kryptonet då jag fortfarande får grova om inte lika grova avtändningar.
Citera
2010-04-21, 18:32
Medlem
Pinkskins avatar
Citat:
Och de andra labbet har väl inte något dåligt rykte i alla fall, påstår du det får du även visa någon form av källa som kan styrka det. Annars är dina påståenden bara luft.
Det var inte jag som avslöjade ena labbets kopplingar till RC-marknaden. Det gjorde andra, betydligt mer kompetenta.

Citat:
Det är du som kommer med påståenden ang. de olika labben så bollen är där sannerligen din, och inte min.
Så SKL:s analys är inte värd vatten? Please...

Citat:
Om du inte kan visa några källor så kvarstår faktum att du anser att två analyser inte räcker för att ifrågasätta SKL's analys?
Jag vet bara att det är ett jävla tjat om tyska labb, när SKL hör till världens mest avancerade kriminallabb. Det är SKL och den brittiska motsvarigheten som, vad jag förstår, sysslar med världens mest avancerade analyser, både av substanser och andra rättskriminala analyser.

Citat:
Påstår du att de labben har funnit en substans som inte finns?
Ja. Helt klart mer trovärdigt än att SKL skulle missat en sådan självklar substans likt O-des. Ja. Ja. Ja. Ja. Ja. Ja.

Citat:
Då är det väl minst lika troligt att SKL helt enkelt missat en substans? För de där båda labben har ju uppenbarligen funnit den.
Tror det är du som är naiv som inte tycks förstå vilka jättesummor det rör sig om. Givetvis har producenterna av Krypton mängder med fiender... Bara det enkla faktumet att ingen konkurrent har kunnat återskapa ett kratomextrakt som ligger ens i närheten av Krypton, säger väl för helvete att lösningen är mer komplicerad än en tillsatt substans som vilket skitlabb som helst kan framställa.

Du förolämpar den lilla intelligens jag faktiskt besitter!
Citera
2010-04-21, 18:35
Medlem
Pinkskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av certain+
Nästan samma för mig med skillnaden att klådan nästan försvunnit helt för mig. Men jag tror fortfarande det är ngt okänt i kryptonet då jag fortfarande får grova om inte lika grova avtändningar.
De första påsarna jag själv köpte så upplevde jag knappt någon klåda jag heller. Däremot blev jag närmast sänkt... Men de senaste påsarna är tillbaka till början igen. Min gissning är att, eftersom den här omgången enbart såldes som bulk, så bestod den första laddningen ompackade påsar av "bottenskrap".
Citera
2010-04-21, 18:57
Medlem
certain+s avatar
Citat:
De första påsarna jag själv köpte så upplevde jag knappt någon klåda jag heller. Däremot blev jag närmast sänkt... Men de senaste påsarna är tillbaka till början igen. Min gissning är att, eftersom den här omgången enbart såldes som bulk, så bestod den första laddningen ompackade påsar av "bottenskrap".
OK

Jag har tagit krypton varje dag sedan min senaste AT och beställde senast för en vecka sedan...
Citera
2010-04-21, 20:09
Medlem
NattKattHatts avatar
Citat:
Det var inte jag som avslöjade ena labbets kopplingar till RC-marknaden. Det gjorde andra, betydligt mer kompetenta.

Okej, för att klargöra för dig: Det var THC-Pharma som hade kopplingar till RC-marknaden med Spice eftersom de tillverkade syntetiska cannabinoider i sin forskning kring alternativa behandlingar och de har inte gjort någon analys på Krypton. Av den information jag funnit när jag sökt så har inget av de företagen som gjort analyser på Krypton anklagats för att ha samröre med RC-marknaden, det är enbart du som har påstått detta och har förmodligen (om jag inte får se källa) blandat ihop de tyska företagen som gjort analysen på Krypton med de tyska företaget THC-Pharma.

Citat:
Så SKL:s analys är inte värd vatten? Please...

Bara för att man ifrågasätter SKL's analys betyder det inte att man säger att det inte är värd någonting. Du försöker dock få de tyska företagens analys att framstå som att de inte är värda någonting.

Jag förstår ärligt talat inte hur du kan tolka någonting av de jag skrivit som att SKL's analys inte är värd någonting, men det säger oss nog mer om din trångsynhet än mitt sätt att uttrycka mig.

Citat:
Ja. Helt klart mer trovärdigt än att SKL skulle missat en sådan självklar substans likt O-des. Ja. Ja. Ja. Ja. Ja. Ja.

SKL missade ju JWH även efter att vissa andra labb lyckats identifiera det och därmed visste vad de skulle söka efter, så varför skulle de inte kunna missa O-desmetyltramadol i Krypton?

Citat:
Tror det är du som är naiv som inte tycks förstå vilka jättesummor det rör sig om. Givetvis har producenterna av Krypton mängder med fiender... Bara det enkla faktumet att ingen konkurrent har kunnat återskapa ett kratomextrakt som ligger ens i närheten av Krypton, säger väl för helvete att lösningen är mer komplicerad än en tillsatt substans som vilket skitlabb som helst kan framställa.

Öh, varför skulle lösningen behöva vara mer komplicerad än lite O-desmetyltramadol? Det enda som krävs är ju att man slänger dit en substans som är effektivare än vanligt kratom och vips, så har man en produkt som är bättre än allt annat kratom. Däremot kan de ju vara så att det är ett väldigt kraftigt kratom extrakt som dessutom är spetsat med lite O-desmetyltramadol.

Jag förstår fortfarande inte att du kan anse att vi inte har tillräckligt med belägg för att åtminstone få ifrågasätta SKL? SKL är inte något allsmäktigt väsen som aldrig har fel och att ifrågasätta är viktigt, speciellt när det finns fler omständigheter som pekar på det ena alternativet än det andra. Ifrågasätta betyder inte att man säger att de har fel, de betyder att man säger att det kan ha fel.
Citera
2010-04-21, 20:16
Medlem
Pinkskins avatar
Citat:
Öh, varför skulle lösningen behöva vara mer komplicerad än lite O-desmetyltramadol? Det enda som krävs är ju att man slänger dit en substans som är effektivare än vanligt kratom och vips, så har man en produkt som är bättre än allt annat kratom. Däremot kan de ju vara så att det är ett väldigt kraftigt kratom extrakt som dessutom är spetsat med lite O-desmetyltramadol.
Du vrider och vänder på dig likt en reptil. Men jag har inget mer att säga, annat än om lösningen var så enkel så hade det sedan länge nu finnits flera alternativ till Krypton. Men det gör det inte, eftersom hemligheten med Krypton inte består av tillsatta substanser, utan en fin raffineringsteknik. Det behöver man inte vara ett snille för att förstå.
Citera
2010-04-21, 20:23
Medlem
NattKattHatts avatar
Citat:
Du vrider och vänder på dig likt en reptil. Men jag har inget mer att säga, annat än om lösningen var så enkel så hade det sedan länge nu finnits flera alternativ till Krypton. Men det gör det inte, eftersom hemligheten med Krypton inte består av tillsatta substanser, utan en fin raffineringsteknik. Det behöver man inte vara ett snille för att förstå.

Var god och svara på hela mitt inlägg och inte enbart det som passar dig.

Nu till ditt senaste inlägg:
Hur vrider och vänder jag mig?...

Som jag sade så kan det vara så att det är en kombination av ett väldigt lyckat extrakt + en gnutta O-desmetyltramadol som gör Krypton till en sådan succé. Eller så kan det vara ett normal lyckat extrakt + O-desmetyltramadol. Att ingen annan kopierat receptet kan det finnas flera förklaringar till. Om det är en kombination av ett väldigt lyckat extrakt + en gnutta O-desmetyltramadol är det lönlöst att försöka sig på om man inte kan komma fram till det lyckade extraktet för då kommer man fortfarande ligga efter Krypton. Eller så kan det vara så att andra tillverkare inte känner för att felaktigt marknadsföra en drog med en opioid i som kratom.

Det är väl snarare just det, att Krypton är så överlägset allting annat, som pekar på att det borde vara någonting annat tillsatt. Smartbarfredrik påstod ju att Krypton enbart är 15X, så hur kommer det sig då att det är så extremt mycket bättre?

Edit: Du kan ju inte inse det faktum att majoriteten av information vi har att tillgå (2 labbanalyser och 1 obduktionsrapport) pekar på att Krypton faktiskt innehåller O-desmetyltramadol.

Återigen använder jag mig att ditt citat för att beskriva din trångsynhet: Ignorance is blizz.
Senast redigerad av NattKattHatt 2010-04-21 kl. 20:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in