2010-04-16, 20:20
Medlem
Narviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfume-V
Läs min "Edit" i förra inlägget, om att fler, inkl jag själv, borde åkt dit på pissprov om Krypton blir till O-desmetyltramadol.

Jag har själv ett par riktigt jobbiga avtändningar på Krypton. Värre än någon avtändning jag haft på vanligt Tramadol. Krypton har också varit mycket mer beroendeframkallande för mig, än vad Tramadol någonsin var. Nu har jag dock lagt ner det, eller tillåter mig att ta ibland men aldrig, aldrig mer än två dagar i rad igen.
Jag tror inte du skulle åkt dit på pissprov i såna fall för att O-desmetyltramadol är lagligt och vad jag vet så kollar man endast efter tramadol i pissprov.
Citera
2010-04-16, 20:20
Medlem
Ok. Undrar om smartbar antog det var "förorening i mitragynpulver", eller det var faktiskt så.
Citera
2010-04-16, 20:24
Medlem
Narviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonexistence
Ok. Undrar om smartbar antog det var "förorening i mitragynpulver", eller det var faktiskt så.
Det är väldigt mystiskt att de skriver förorening för O-desmetyltramadol är inget som råkar hamna i växtpulver. Antingen så hade killen tagit det medvetet eller så tar dyder O-desmetyltramadol i krypton.
Citera
2010-04-16, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Narvik
Det är väldigt mystiskt att de skriver förorening för O-desmetyltramadol är inget som råkar hamna i växtpulver. Antingen så hade killen tagit det medvetet eller så tar dyder O-desmetyltramadol i krypton.

Precis. Om det var O-desmetyltramadol i kryptonet, då är det sannolikt inte en förorening, utan helt enkelt bidrar till effekten och gör folk mer beroende.
Citera
2010-04-16, 20:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Narvik
Jag tror inte du skulle åkt dit på pissprov i såna fall för att O-desmetyltramadol är lagligt och vad jag vet så kollar man endast efter tramadol i pissprov.
Okej. Jag har alltid antagit att O-desmetyltramadol är just den metabolit de letar efter i pissprov när de testar för Tramadol.
Citera
2010-04-16, 22:40
Medlem
moppepeters avatar
Är jävligt skönt påverkad av den underbara "kryddan" just nu!
I LOVE LIFE! (Men det gäller självklart när jag inte är påverkad av något också)

Fan va skönt det är att kunna njuta lite extra ibland, efter en hård vecka.

Flashback är även världens mest underhållande forum. Alla kategorier! ÄLSKAR ER!

MVH mannen med moped.
Citera
2010-04-17, 00:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Perfume-V
Okej. Jag har alltid antagit att O-desmetyltramadol är just den metabolit de letar efter i pissprov när de testar för Tramadol.

(/start henke)

precis på samma sätt som det aldrig är thc-molekylen man letar efter när man kollar efter cannabis. Man letar efter dess metaboliter (nedbrytningsprodukter). o-desmetyltramadol är nedbrytningsprodukten på tramadol, men någon tycks även ha dragit slutsatsen att denna nedbrytningsprodukt även skall ha kunnat förorena mitragynpulver.

Att spetsa en produkt med nedbrytningsprodukter är som att försöka spetsa en fanta med koldioxid och vatten eftersom det är vad man får när alkohol bryts ned, och det är ju ett dyrt arbete för ingen effekt.

Det luktar tramadolintag lång väg.

(/end henke)
Citera
2010-04-17, 00:59
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smartbarfredrik
(/start henke)

precis på samma sätt som det aldrig är thc-molekylen man letar efter när man kollar efter cannabis. Man letar efter dess metaboliter (nedbrytningsprodukter). o-desmetyltramadol är nedbrytningsprodukten på tramadol, men någon tycks även ha dragit slutsatsen att denna nedbrytningsprodukt även skall ha kunnat förorena mitragynpulver.

Att spetsa en produkt med nedbrytningsprodukter är som att försöka spetsa en fanta med koldioxid och vatten eftersom det är vad man får när alkohol bryts ned, och det är ju ett dyrt arbete för ingen effekt.

Det luktar tramadolintag lång väg.

(/end henke)

Lite skumt är det allt, det måste ni väl ändå kunna erkänna? Först kommer den där rapporten från Tyskland om att Krypton skulle innehålla O-desmetyltramadol. Det blir till slut avfärdat som skitsnack. Och nu, av en ren slump (?), råkar man finna O-desmetyltramadol i en obduktionsrapport gällande en man som uppenbarligen inte intagit något annat än lagliga lugnande prepaparat, och däribland Krypton?

Jag är ingen forskare, men hela grejen bara osar skumt för mig. Er förklaring är alltså att killen hade tagit även Tramadol? Okej.

Hur förklarar ni förresten att alla andra Kratomexktrakt är totalt värdelösa, och inte ens kommer i närheten av att ge samma effekt som Krypton?
Citera
2010-04-17, 01:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Lite skumt är det allt, det måste ni väl ändå kunna erkänna? Först kommer den där rapporten från Tyskland om att Krypton skulle innehålla O-desmetyltramadol. Det blir till slut avfärdat som skitsnack.

(/start henke)

Inte skitsnack, men faktum är att det är rätt jobbiga molekyler vi talar om, och om dåtidens pisseprov kan sega ccannabis på folsyra så kan nog en analysmetod från 2007 säga fel på ett preparat framställt enligt 2009 års kemiska standard, don't you think?
Kemister har förklara detta förhållande närmre. Den enda analysmetod jag förstår mig på i detalj är spektryumanalys och terahertzbilder.

Vad som framfördes var dock att den nyare analysmetoden inte påvisade innehåll medan den gamla gjorde det, och man valde att hålla den nya analysmetoden för säkrare än den gamla. Om detta ifrågasätts vidare kan säkert ansvarig kemist på SKL beskriva detta närmre.

Citat:
Och nu, av en ren slump (?), råkar man finna O-desmetyltramadol i en obduktionsrapport gällande en man som uppenbarligen inte intagit något annat än lagliga lugnande prepaparat, och däribland Krypton?

Jo, men tramadol är ju så utbrett att det nästan uteslutande går att förklara med ett samtida tramadolintag. Det förklarar ju även de "okända tablettresterna" man hittade i magen. Nedbrytningsprodukten av tramadol är jusst o-desmetyltramadol så sannolikheten att det skulle kommit därifrån är bra mycket högre än att hela det svenska mästerskapet i analytisk kemi skulle ha fel om innehållet i krypton.

Citat:
Hur förklarar ni förresten att alla andra Kratomexktrakt är totalt värdelösa, och inte ens kommer i närheten av att ge samma effekt som Krypton?

Det är en fråga som fortfarande ger mig seriöst huvudbry, och det är inte många frågor på den här planeten som gör det.

(/end henke)
Citera
2010-04-17, 02:12
Medlem
deadsets avatar
Varför konsumera Krypton, eller ens något så tråkigt som Theralen, när man har tillgång till Tramadol? Men visst, det är säkert möjligt att så är fallet. (Jag tänker mest på det faktum att han verkade hålla sig till lagliga preparat, när man studerar obduktionsrapporten. Låt oss vända på det; varför utmana lagen och konsumera Tramadol när man har tillgång till Krypton?)

I alla fall... först var mängden O-desmetyltramadol man fann, enligt dig, en "förorening i Miragyninpulver", men nu är det plötsligt ett regelrätt Tramadolintag? Vad fick dig att ändra åsikt?

En sista sak; varför lita mer på svenska labbanalyser än tyska?
Citera
2010-04-17, 02:21
Medlem
NattKattHatts avatar
Citat:
Varför konsumera Krypton, eller ens något så tråkigt som Theralen, när man har tillgång till Tramadol? Men visst, det är säkert möjligt att så är fallet. (Jag tänker mest på det faktum att han verkade hålla sig till lagliga preparat, när man studerar obduktionsrapporten. Låt oss vända på det; varför utmana lagen och konsumera Tramadol när man har tillgång till Krypton?)

Finns många förklaringar till det, han kan ju t.ex ha tagit krypton men sen känt att det inte varit tillräckligt och ville spetsa det lite mer, eller tvärtom. Finns många personer som blandar lagliga CS med olagliga CS så varför skulle det inte finnas folk som gör det med opioider?

Citat:
I alla fall... först var mängden O-desmetyltramadol man fann, enligt dig, en "förorening i Miragyninpulver", men nu är det plötsligt ett regelrätt Tramadolintag? Vad fick dig att ändra åsikt?

Han kan ju omöjligt veta vad som är anledningen, antingen var det en förorening i just den batch som de tyska företaget analyserade eller så var det ett regelrätt intag. Men om det fanns oidentifierade rester från piller i kroppen är det ju inte en särskilt långsökt förklaring, snarare en trolig förklaring.

Citat:
En sista sak; varför lita mer på svenska labbanalyser än tyska?

Han svarade ju på det: "Vad som framfördes var dock att den nyare analysmetoden inte påvisade innehåll medan den gamla gjorde det, och man valde att hålla den nya analysmetoden för säkrare än den gamla. Om detta ifrågasätts vidare kan säkert ansvarig kemist på SKL beskriva detta närmre."
Citera
2010-04-17, 02:22
Medlem
Citat:

Det var inte Henke/Smartbar som hävdade att det var en förorening i mitragyninpulvret, det var SKL som skrev detta i rapporten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in