Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Lite skumt är det allt, det måste ni väl ändå kunna erkänna? Först kommer den där rapporten från Tyskland om att Krypton skulle innehålla O-desmetyltramadol. Det blir till slut avfärdat som skitsnack.
(/start henke)
Inte skitsnack, men faktum är att det är rätt jobbiga molekyler vi talar om, och om dåtidens pisseprov kan sega ccannabis på folsyra så kan nog en analysmetod från 2007 säga fel på ett preparat framställt enligt 2009 års kemiska standard, don't you think?
Kemister har förklara detta förhållande närmre. Den enda analysmetod jag förstår mig på i detalj är spektryumanalys och terahertzbilder.
Vad som framfördes var dock att den nyare analysmetoden inte påvisade innehåll medan den gamla gjorde det, och man valde att hålla den nya analysmetoden för säkrare än den gamla. Om detta ifrågasätts vidare kan säkert ansvarig kemist på SKL beskriva detta närmre.
Citat:
Och nu, av en ren slump (?), råkar man finna O-desmetyltramadol i en obduktionsrapport gällande en man som uppenbarligen inte intagit något annat än lagliga lugnande prepaparat, och däribland Krypton?
Jo, men tramadol är ju så utbrett att det nästan uteslutande går att förklara med ett samtida tramadolintag. Det förklarar ju även de "okända tablettresterna" man hittade i magen. Nedbrytningsprodukten av tramadol är jusst o-desmetyltramadol så sannolikheten att det skulle kommit därifrån är bra mycket högre än att hela det svenska mästerskapet i analytisk kemi skulle ha fel om innehållet i krypton.
Citat:
Hur förklarar ni förresten att alla andra Kratomexktrakt är totalt värdelösa, och inte ens kommer i närheten av att ge samma effekt som Krypton?
Det är en fråga som fortfarande ger mig seriöst huvudbry, och det är inte många frågor på den här planeten som gör det.
(/end henke)