2009-01-19, 19:47
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dobbelina
Käkade kratom under ett par år i Thailand.
Schysst när man har träden nära, mardröm när man skulle hem till Sverige.

Avtändning i princip samma som du slutar med heroin.
(Om du har använt ett tag)
Kommer inte att röra skiten, även om du ger mig ett "Lifetime supply".

Hur klarade du avtändningen? Jag har tagit en liten dos nu, för jag fick knappt ner luft i lungorna och hade haft intensiv ångest i drygt 24 timmar. Kan du ge något tips på hur jag ska klara avtändningen utan att bli galen och ta livet av mig? Ska jag trappa ner eller sluta tvärt? Det känns som en jävla mardröm, jag vet inte vad jag ska göra.
Citera
2009-01-19, 20:13
Medlem
Cautions avatar
Kratom verkar vara en konstig drog, det är alltså bladen från en planta som man intar för att få ett rus. Räknas Kratom som en opioid eller någon annan droggrupp?

Hur tar ni det? Är det vanligast att man gör en kopp Kratomté?

Är denna substans fortfarande laglig? - i så fall vart får man tag i den?
Om det är olagligt vill jag absolut inte ha några som helst tips eller PM. Kommer också att redigera detta inlägg omedelbart i så fall, är livrädd för att bli avstängd.
Citera
2009-01-19, 20:33
Medlem
jagtarenpajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caution
Kratom verkar vara en konstig drog, det är alltså bladen från en planta som man intar för att få ett rus. Räknas Kratom som en opioid eller någon annan droggrupp?

Hur tar ni det? Är det vanligast att man gör en kopp Kratomté?

Är denna substans fortfarande laglig? - i så fall vart får man tag i den?
Om det är olagligt vill jag absolut inte ha några som helst tips eller PM. Kommer också att redigera detta inlägg omedelbart i så fall, är livrädd för att bli avstängd.

Kratom är helt lagligt inom Sverige men däremot strängt olaglig i dess ursprungsländer (thai området). Det vanligaste sätten att ta kratom på är antingen genom att bomba (då man slösar minst) eller att som du sa göra té (då kommer effekten snabbare). Kratom tillhör inte någon direkt droggrupp men folk som har tagit opiater brukar säga ett det är ett väldigt likt rus.

Men för att gå on-topic igen: De "förslag" jag har fått hittills är alltså heroin eller benzodiazepinen tramadol. Du jag helst inte skulle vilja slänga mig ner i heroin-träsket så får jag väl kanske kika lite åt tramadol då.
Citera
2009-01-19, 20:44
Medlem
muxxor918s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagtarenpaj
Kratom är helt lagligt inom Sverige men däremot strängt olaglig i dess ursprungsländer (thai området). Det vanligaste sätten att ta kratom på är antingen genom att bomba (då man slösar minst) eller att som du sa göra té (då kommer effekten snabbare). Kratom tillhör inte någon direkt droggrupp men folk som har tagit opiater brukar säga ett det är ett väldigt likt rus.

Men för att gå on-topic igen: De "förslag" jag har fått hittills är alltså heroin eller benzodiazepinen tramadol. Du jag helst inte skulle vilja slänga mig ner i heroin-träsket så får jag väl kanske kika lite åt tramadol då.

Tramadol tror jag starkt på isf Möjligtvis Subutex som är snäppet över.
Kan rekomendera att ta 1 xanor (beroende på tolerans) tillsammans med tramadolen, då mår man kung.
Citera
2009-01-19, 21:03
Medlem
Fontainebleaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagtarenpaj

Fan vad chill med en laglig drog man intar genom att göra té på, måste beställa bara för det, måste ju vara helt klockrent att sitta med jointen och dricka té.
Tramadol är ingen benzodiazepin heller, utan en opiat som iaf brukade säljas i stort sett överallt, dock vet jag inte hur det är nu.
Citera
2009-01-20, 18:00
Medlem
dobbelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Hur klarade du avtändningen? Jag har tagit en liten dos nu, för jag fick knappt ner luft i lungorna och hade haft intensiv ångest i drygt 24 timmar. Kan du ge något tips på hur jag ska klara avtändningen utan att bli galen och ta livet av mig? Ska jag trappa ner eller sluta tvärt? Det känns som en jävla mardröm, jag vet inte vad jag ska göra.
Det är bara att sluta tvärt.
Gick till den lokala kliniken i Thailand och fick ett gäng sömnpiller utskrivna.
Om doktorn sa ta 2, tog jag 4 typ.
Hjälpte bara delvis.
Dom första dagarna är minst roliga, I KNOW !!
Att inte kunna sova vettigt var det värsta tyckte jag.
Oroa dig inte för mycket, efter ett par dagar blir det bättre.
Efter nån vecka är du "tillbaka".

OBS, det här gäller bara om du har intagit kratom ganska länge.
Jag tror inte man blir jätte hooked på kort tids användande.
Senast redigerad av dobbelina 2009-01-20 kl. 18:02.
Citera
2009-01-20, 20:30
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dobbelina
Det är bara att sluta tvärt.
Gick till den lokala kliniken i Thailand och fick ett gäng sömnpiller utskrivna.
Om doktorn sa ta 2, tog jag 4 typ.
Hjälpte bara delvis.
Dom första dagarna är minst roliga, I KNOW !!
Att inte kunna sova vettigt var det värsta tyckte jag.
Oroa dig inte för mycket, efter ett par dagar blir det bättre.
Efter nån vecka är du "tillbaka".

OBS, det här gäller bara om du har intagit kratom ganska länge.
Jag tror inte man blir jätte hooked på kort tids användande.

Okej, tack för svaret.

Jag tror jag kommer trappa ned under ett par veckor, och sedan köra en cold turkey på det. Jag har använt Kratom under några månader, och dom senaste veckorna så har det blivit dagligen. Jag är helt klart beroende.
Citera
2009-01-20, 21:01
Medlem
sunfighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muxxor918
Tramadol tror jag starkt på isf Möjligtvis Subutex som är snäppet över.
Kan rekomendera att ta 1 xanor (beroende på tolerans) tillsammans med tramadolen, då mår man kung.

Jaså Subutex e snäppet över Tramadol....då vet du nog inte va du pratar om eller du försöker lura på folk att hamna i ett tungt missbruk.

Subutex e en bra mkt mer starkare medicin än tram o mkt tyngre rus för en noob oxå. O Subutex e ingen lek eller något man slutar med sådär bara. Subutex e mer jämförbart med Heroin än tram isf.

Till Ts: ska du ta något så ta nån medicin med kodein i då. Det e väl d mildaste isf. Typ citodon, ardinex, mm
Citera
2009-01-20, 21:15
Medlem
Cautions avatar
Hur och vart får man tag i Kratom nu när det till och med är lagligt då?
Hur dyrt är det och hur starkt beroendeframkallande är det?

Ta hand om er,
Caution
Citera
2009-01-20, 21:50
Medlem
Hyde_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunfighter
Jaså Subutex e snäppet över Tramadol....då vet du nog inte va du pratar om eller du försöker lura på folk att hamna i ett tungt missbruk.

Subutex e en bra mkt mer starkare medicin än tram o mkt tyngre rus för en noob oxå. O Subutex e ingen lek eller något man slutar med sådär bara. Subutex e mer jämförbart med Heroin än tram isf.

Till Ts: ska du ta något så ta nån medicin med kodein i då. Det e väl d mildaste isf. Typ citodon, ardinex, mm
När jag läste ditt svar blev jag lite förvirrad,för i mina ögon verkar det inte som du testat subutex eller tramadol,jag själv har varvat tramadol/subutex missbruk dem sensate månaderna och sub avtändningen är inte ens i närheten av tramadol.Dessutom har jag hört från endel "polare" som är heroinister att tramadol avtändningen är värre än heroin,men vad vet jag.

OT: Om du verkligen vill avancera som du så vackert kallar det så rekommenderar jag att du testar tramadol,men ta det lungt allting är farligt när det går till överdrift.
Citera
2009-01-20, 23:14
Medlem
Rogge-s avatar
TS: Andra opioider påminner om kratom men är ändå inte samma sak. Så om du tar en tung opioid kommer du inte känna exakt som på kratom fast mer men du kommer känna igen dig.
I övrigt avråder jag dig från att avancera. Du glömmer inte upplevelserna och kan du leva med att hantera och kontrollera dom? Finns bara ett sätt att ta reda på det men det är en resa utan återvändo.
Om du nu måste göra det så håll dig till så milda som möjligt. Kodein typ.

Citat:
Ursprungligen postat av Hyde_
När jag läste ditt svar blev jag lite förvirrad,för i mina ögon verkar det inte som du testat subutex eller tramadol,jag själv har varvat tramadol/subutex missbruk dem sensate månaderna och sub avtändningen är inte ens i närheten av tramadol.Dessutom har jag hört från endel "polare" som är heroinister att tramadol avtändningen är värre än heroin,men vad vet jag.

OT: Om du verkligen vill avancera som du så vackert kallar det så rekommenderar jag att du testar tramadol,men ta det lungt allting är farligt när det går till överdrift.

Tror det där med monsteravtändningar på tram beror på att man åker på en dubbel AT. En för den opioida och en för återupptagningshämningen. Typ som att kliva av från morfin och ssri samtidigt.
Citera
2009-01-21, 00:44
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Jag skulle starkt avråda.

Jag har använt kratom dagligen ett tag. Detta är första dagen utan, för jag ska försöka vänja mig av med skiten. Jag har svettningar, yrsel, mardrömmar, gråten i halsen. Ångest utan dess like. Just nu skulle jag hellre vara död än i detta tillstånd. Det är för jävligt.

Men om du vill börja köra på ännu tyngre grejer, varsågod. Jag skulle dock starkt avråda dig.
Du är det första jag har läst av och om som har fått så här stark abstinens av Kratom. Att Din och min personliga erfarenhet är så olika, är mycket intressant. Själv har jag tagit höga doser, sporadiskt sedan i sommras. Ibland varje dag i två veckor för att avbryta abrupt.

Nu säger jag inte att Du ljuger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in