2006-03-07, 19:11
Medlem
Jag skulle uppskatta PM om var man köper billigast 15x kratom
Citera
2006-03-08, 00:27
Medlem
mr_zipoxs avatar
För den som bara kan använda paypal som betalningsmedel hitta jag en shop som hade Kratom 15X Standardized Extract - 50 grams för 157.50$.

Det blir 24,48kr grammet..... Billigare än sverige i alla fall.
Lätt att hitta om man googlar lite...
Citera
2006-03-11, 18:18
Medlem
SinCitys avatar
Halveringstid?

Nån som vet hur länge Kratom sitter i systemet? Vad är halveringstiden egentligen?
Citera
2006-03-13, 13:34
Medlem
Någon som testat kratom från smartbar nu när dom fått en ny leverantör som tydligen ska vara bra?

Jag tänkte röka det i pipa, eller är det bättre att göra te?
Citera
2006-03-15, 14:35
Medlem
klumzees avatar
Jag hade nog hellre rökt det än gjort te på det, vilket är att föredra?
Citera
2006-03-15, 20:06
Medlem
Zimmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dille
Någon som testat kratom från smartbar nu när dom fått en ny leverantör som tydligen ska vara bra?

Jag tänkte röka det i pipa, eller är det bättre att göra te?

Det nya kratomet hos Smartbar fungerar alldeles utmärkt. Jag har testat i doser om 5-10g. 5g var i lättare laget, men helt klart en märkbar effekt. 10g var en ganska lagom mängd. Inte tillräckligt för att nodda men absolut bra med effekt.

Edit: Jag har aldrig testat att röka det och har itne läst om någon som gjort det heller. Antagligen pga de stora doserna man behöver få i sig. Skulle vara alldeles för jobbigt (och ohälsosamt!) att röka allt det där. Gör ett thé istället och släng i ordentligt med honung så tycker jag inte det smakade särskilt farligt.
Citera
2006-03-15, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zimme
Det nya kratomet hos Smartbar fungerar alldeles utmärkt. Jag har testat i doser om 5-10g. 5g var i lättare laget, men helt klart en märkbar effekt. 10g var en ganska lagom mängd. Inte tillräckligt för att nodda men absolut bra med effekt.

Edit: Jag har aldrig testat att röka det och har itne läst om någon som gjort det heller. Antagligen pga de stora doserna man behöver få i sig. Skulle vara alldeles för jobbigt (och ohälsosamt!) att röka allt det där. Gör ett thé istället och släng i ordentligt med honung så tycker jag inte det smakade särskilt farligt.

Så du menar att man behöver en mindre dos om man dricker det än om man röker det? För det brukar ju vara tvärtom. Jag rökte 2 fulla pipor tillsammans med tramadol och fick en bra boost. Men om man måste ha 10g för att bli skön så kostar det ju 200:- per rus! Svindyrt
Citera
2006-03-16, 15:07
Medlem
Zazazas avatar
Då är det ju billigare att köpa typ x15 extrakt för 125kr och dra i sig för det ger ju hel bra efekt om man inte fått upp toleransen än.
Citera
2006-03-16, 18:34
Medlem
Jag har en undran; varför gör så många te på det? Är det inte bara lättare att äta det?
Citera
2006-03-18, 14:11
Medlem
Zazazas avatar
Tycker man får kvar så mycket rester i munnen om man tuggar det.
Därför gör iaf jag té på de typ: 1dl kokat vatten häll i 4g kratom x15 extrakt och 1 matsked honung rör om drick.
Då får man inga rester i munnen och det smakar inte lika äckligt som när man tuggar det.

Annars är det rätt gott att ha ner 4mg i en stor milkshake från mcd.
Men då blir det lite rester kvar i muggen.
Men det är bara att ta fram slicke pinnen ;Dö
Citera
2006-03-18, 19:47
Medlem
SinCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnolior
Jag har en undran; varför gör så många te på det? Är det inte bara lättare att äta det?

Det smakar inte direkt mumma, så att micra på en kopp, i med en tesked, låta svalna, svepa är det lindrigaste sättet att få ner det. Samt att jag läste någonstans att det frigörs alkaloider när det hettas upp, således tas det upp lättare av kroppen. Tuggar man det sätter enzymerna igång processen, nackdelen är då smaken samt att det fastnar mellan tänderna och grejer.

Jag skulle även villa påpeka att det är säkrast att köra max 2ggr per vecka, kör man varje dag under säg två veckor kommer det faktiskt 2-3 dagar som inte är så roliga. Dock lindrigare än opiat, benzo eller alkohol avtändning, men fullt tillräckligt för att man skall vara obekväm, svettas samt att inte kunna sova ordentligt. Så använd Kratom med respekt som med vilka andra substanser som helst även om det är en lättare drog och troligen rätt använd många gånger mindre skadlig än alkohol och tobak.
Citera
2006-03-20, 02:52
Medlem
socs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnolior
Enligt mig har det bättre effekt att tugga i sig, men det kräver hög tolerans mot äcklig smak. Efter tuggning häller man i sig varm dryck, t ex kaffe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in