2008-09-16, 01:49
Medlem
Har läst lite om kratom och funderar på att testa 15x.

Har bara rökt cb än så länge, så detta blir min första "opiat". Några tips på vilken dos man ska börja med?
Citera
2008-09-16, 12:21
Medlem
SinCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icedeew
Har läst lite om kratom och funderar på att testa 15x.

Har bara rökt cb än så länge, så detta blir min första "opiat". Några tips på vilken dos man ska börja med?

En typisk fråga som en FAQ troligen skulle kunna hjälpa till med att besvara... Det skall påbörja en FAQ när det blir lite tid över...men, för nu då så även om svaret finns i en massa trådar, säkert även denna tidigare så brukar det rekommenderas mellan 1-3g har jag för mig...
-Börja med ett kryddmått, minns ej den exakta vikten av ett sånt med 15X, men tror det är ca 1,3g eller så...
-Starta med den dosen och känn av så att du inte är allergisk eller reagerar konstigt eller nåt först...
-Vänta kanske sen ca 1h och känn efter om det behövs mer eller om du fått önskad effekt...
-Det är väldigt individuellt hur känslig man är, vissa känner av 0,5g medans andra kan ta 10g utan att känna nåt så några generella regler går inte att bestämt skriva ner...bara rimliga rekommendationer...

Visst beskrivs ruset/effekten lite som en opiat-light såsom kanske en mix av lite kodein, tramadol, ethyl morfin kanske, nåt åt det hållet möjligen, men då du satt "opiat" inom cit-tecken så vet du nog redan detta, men tänkte påpeka det ändå eftersom vissa försäljare gör jämförelser mellan kratom och heroin osv...Nåt som inte alls är bra om det kanske kan få vara legalt ett tag till då det är en harmlös drog, i mina ögon sett iaf, och ett lagligt, relativt oskadligt, alternativ vid nedtrappning av opiater och enligt vissa även vid bens... Kratom är av samma släkte som Kaffe-plantan, det låter bättre att framhäva det än någon likhet med opiater och kanske då speciellt heroin...

Läs på lite till bara(för doseringsråd saknas det inte info om alls t ex) och lycka till sen!... Tänk på att dollarn är låg också och att skillnaden i pris (samt ev. kvalitet) är ganska betydande mellan Svenska shoppar och utländska...3g för 399kr eller 50g för 995kr?, Minimal skillnad i leveranstid och kanske skillnad i potens och kvalitet beroende på återförsäljarna vinstintresse samt ifall de skattar och betalar tull då, det påverkar ju priserna negativt och kan motivera en chansning på att en försändelse från utrikes smiter igenom tullen, och jag tror inte ens att tullarna vet vad de skall sätta för avgift eller om det är mängden som avgör ifall man går tulla? De höll iaf 100g för mig en gång i 1,5v, men det kostade mig inget, mer än frustration mm då...
Citera
2008-09-16, 21:53
Medlem
Jag har 2g "Kratom sticky resin, 20x" påväg just nu. Kan jag vänta mig en trevlig kväll?
Citera
2008-09-19, 12:15
Medlem
Brunbanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amaterasu
Jag har 2g "Kratom sticky resin, 20x" påväg just nu. Kan jag vänta mig en trevlig kväll?

Testat än?

Tog 1st tabelspoon 15ml 15x kratom precis, mitt sista test av kratom.
Ska vara ungefär 3g.

Tog det för 10min sen i ett litet glas blåbärssoppa som jag rörde om ordentligt.
Har typ tom mage, tog 3små mackor pågens bröd vid 9:00.

Får se vad som händer =)
Citera
2008-09-19, 12:49
Medlem
Helrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunbanan
Testat än?

Tog 1st tabelspoon 15ml 15x kratom precis, mitt sista test av kratom.
Ska vara ungefär 3g.

Tog det för 10min sen i ett litet glas blåbärssoppa som jag rörde om ordentligt.
Har typ tom mage, tog 3små mackor pågens bröd vid 9:00.

Får se vad som händer =)

Var ifrån beställde du detta? Skulle vara intressant att höra! Då jag inte fick någon speciell effekt på 20g Kratom 15x Thai i en kopp Te!
Citera
2008-09-19, 16:46
Medlem
Har fått hem 2g "Squidgy thai 20x kratom resin". På förpackningen står det att man ska rulla en tunn sträng av resinet och lägga den i mitten av en joint. Det står också att 2g är 4 doser.. Känns inte det lite litet? Iofs är det 20x. Skulle vara väldigt tacksam för lite hjälp om någon har erfarenhet av annat än pulver.
Citera
2008-09-19, 17:17
Medlem
666FaceBreaker*s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amaterasu
Har fått hem 2g "Squidgy thai 20x kratom resin". På förpackningen står det att man ska rulla en tunn sträng av resinet och lägga den i mitten av en joint. Det står också att 2g är 4 doser.. Känns inte det lite litet? Iofs är det 20x. Skulle vara väldigt tacksam för lite hjälp om någon har erfarenhet av annat än pulver.

Det där är bara skit!

För det första så är det stört omöjligt att mecka, det brinner/glöder inte ett jävla dugg.

Den enda sak jag fick ut av det var lite mindre abstinens än vanligt, annars så var det ingenting.

Ta halva eller hela, det är inte farligt. Tog som mest 4g av detta extrakt, dock har jag hyffsad tolerans (bara mot tramadol dock).

Peace 666
Citera
2008-09-19, 17:49
Medlem
Helrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 666FaceBreaker*
Det där är bara skit!

För det första så är det stört omöjligt att mecka, det brinner/glöder inte ett jävla dugg.

Den enda sak jag fick ut av det var lite mindre abstinens än vanligt, annars så var det ingenting.

Ta halva eller hela, det är inte farligt. Tog som mest 4g av detta extrakt, dock har jag hyffsad tolerans (bara mot tramadol dock).

Peace 666

Finns det Kratom som är STARKT?

Jag blev klart besviken iaf!

Beställde för strax under 500Kr och det gick åt som smör utan egentlig effekt "Enligt mig"!

Jag skulle vara tvungen att ta 30-40g i en kopp te och sitter i Ca; 3-5Tim!

Men då är jag van vid Ketogan,100Mg dolcontin,Stesolid 10Mg 1x3 dag, Metadon,Subutex,Ren Morfin, mm mm!

Jag stoppar i mig 100-300Mg Dolcontin per dag när ekonomin tillåter! Men då INTE för att droga mig utan för att ta bort smärtan "Kotkoprision,Kotförskjutning i Ryggraden"

Om man då köper exvis : Dolcontin,Metadon,Subutex eller dylikt så har man effekt a 24Tim + till en mindre kostnad än vad kratomet!

Men OM det är någon som vet vad man beställer BRA Kratom så gärna för mig!

Jag kommer troligtvis att få Metadon eller subutex på Recept så då är detta uteslutet!

Men mottager gärna Bra Kratom länk, Jag beställde Thai jag vet inte om Indo är bättre?

Mvh
Helren
Citera
2008-09-19, 19:35
Medlem
SinCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helren
Finns det Kratom som är STARKT?

Jag blev klart besviken iaf!

Beställde för strax under 500Kr och det gick åt som smör utan egentlig effekt "Enligt mig"!

Jag skulle vara tvungen att ta 30-40g i en kopp te och sitter i Ca; 3-5Tim!

Men då är jag van vid Ketogan,100Mg dolcontin,Stesolid 10Mg 1x3 dag, Metadon,Subutex,Ren Morfin, mm mm!

Jag stoppar i mig 100-300Mg Dolcontin per dag när ekonomin tillåter! Men då INTE för att droga mig utan för att ta bort smärtan "Kotkoprision,Kotförskjutning i Ryggraden"

Om man då köper exvis : Dolcontin,Metadon,Subutex eller dylikt så har man effekt a 24Tim + till en mindre kostnad än vad kratomet!

Men OM det är någon som vet vad man beställer BRA Kratom så gärna för mig!

Jag kommer troligtvis att få Metadon eller subutex på Recept så då är detta uteslutet!

Men mottager gärna Bra Kratom länk, Jag beställde Thai jag vet inte om Indo är bättre?

Mvh
Helren

Tja!

Det är som sagts tusen ggr tidigare, inte för att verka tvär och sur, mer bara konstaterande med ännu ett exempel, då du denna gång, hur man påverkas av Kratom.

Du som verkar ska kliva av opiaterna kanske kan komma att ha nytta av Kratom. Något rus finner jag det väldigt osannolikt att du kommer att få uppleva på Kratom alls då det verkar föreligga viss korstollerans med opiater, och om man skall jämnföra, fast det inte går egentligen, så är Kratom kanske lika starkt som lite citadon, lite sobril, lite, ephedra(microskopiskt mer än kaffe), grönt té och kanske minimängder av nån mer svag substans...

Förväntad effekt kommer enligt min erfarenhet att utebli då du kör tunga opiater och om t ex horse är Whiskey(Single malt) så är Kratom folkbärs 2,8r, eller kanske 3,5r... Så du kan ju tänka lite hur påverkad någon som krökar rätt friskt skulle bli av ett par, typ 6st nödraketer, och sedan överföra detta på dig och din tolerans gällande opiater. Han som dricker 6-packet kanske slutar skaka, mår lite bättre osv. absen blir lindrade helt enkelt...Tar du Kratom(av en bra sort) när du har abs så kan Kratomet hjälpa dig, observera kan, då det ju som sagt är individuellt som fan... Men, Kratom tillsammans med Catapressan, Inderal, Immodium, näringsdrycker, vitaminer, osv. kan räcka för att göra skillnad mellan en misslyckad AT och en lyckad sådan följt av önskad längd av renhet därefter...

Skulle jag trappa ner så skulle jag kört(beroende från vad förstås, men nu t ex Oxykontin osv.) till först, beroende på graden av beroende, till Subutex(eller Temgesic) alt. Metadon, sedan kanske gått över på Kodein ett tag, klivit vidare neråt via Dexofen och sedan kanske klarat mig på Kratom allena? Får ju ha en del extra meds såsom benso och Catapressan mm. oxå kanske, men Kratomet kan göra att suget blir hanterbart lite bättre?

Jag skall kolla upp lite sidor jag vet har haft bra Kratom, billigt nu med $ oxå, åt dig. Skickar ett PM....Övrigt PM-tiggeri undanbedes! Jag skall påbörja en FAQ och däri kanske några shoppar kommer att dyka upp..vem vet..men just nu finns google som funkar utmärkt då det gäller att finna källor med bra priser och kvalitet. Fast skickar PM nu då det kanske inte är så motiverat att googla runt om man har lite abs...eller läste jag knas?....

Peace!
Citera
2008-09-27, 16:54
Medlem
Krypton Kratom hur ska man inta?

Det är så här att jag har beställt krypton kratom och det är första gången som jag överhuvedtaget ser kratom eller ngn typ av det .
Jag har erafaranhet av spice så jag trodde att man skulle använda på samma sätt .
När jag öppnade påsen så insåg jag att det var pulver

Så nu till frågan hur bör man använda krypton för att få den bästa effekten man vill ha?

Mvh
Citera
2008-09-27, 17:00
Medlem
Häll kokande vatten över det, låt stå tills svalt nog. Drick.
Ta det lugnt i början, krypton ska vara potent. Det går mycket väl att nodda på det!
Citera
2008-09-27, 18:56
Medlem
vAxs avatar
kör "wash and toss" eller kapslar, med andra ord svälj det bara för bästa effekt, visa föredrar tea men jag tycker det är smått vidrigt och slöseri med pulver. Mycket socker är mitt tips om du ska köra med tea metoden.

Visa tycker även att grapefrukts jos potentierar kratom ganska bra. så kör på tom mage, skölj ner med grapefrukts jos så borde det nog funka. Har dock aldrig hört talas om krypton kratom och har ingen aning om hur bra eller dåligt det är.

Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in