Citat:
Ursprungligen postat av inter-preter
...med risk att låta förmäten här

rekomenderar jag dig att ge din "meningsmotståndare" rätt, i själva sakfrågan..

Nu vet inte jag riktigt vad du menar med "själva sakfrågan", men visst har det gått prestige i detta - inte minst från mitt håll. Ändå...
Ändå! Vad är det som är så svårt att begripa? Kratom ger vid moderata doser ett kodeinliknande rus, och
vid höga doser ett opiumliknande rus. Det är ingen nyhet, precis... Tvärt om! Kunskapen har tusentals år på sin nacke
Men det räcker inte för somliga!
Har fått det berättat för mig att färska löv, på plats, är fan så mycket mer potent än det torkade kratom vi får tag på här - på andra sidan jorden, typ. Har själv haft turen ibland och köpt kratom som varit av extra fin kvalité, så jag VET att kratomet är jävligt potent under rätt omständigheter. Jag uppskattar att Krypton är resultatet av flera års enträget arbete för att extrahera ett så starkt kratom-extrakt som möjligt. Andra säger att detta är omöjligt, eller i vart fall osannolikt.
Varför det skulle vara osannolikt, har ingen kunnat förklara på ett trovärdigt sätt! Man verkar vara fixerade vid att hemligheten bakom Spice visade sig vara tillsatta synteter, men låt mig då påminna om att 15X-extraktet fanns rätt långt innan Spice, och hade du bara råd så fick du ungefär samma effekt av ca: 15g av det extraktet, som av ca: 0,4-0,5g Krypton. Skillnaden ligger alltså i potens (och pris, givetvis, då 15X-extraktet än idag är dyrare än Krypton, sammantaget). Man behöver inte tillsätta något till en substans som redan i sig är väldigt potent vid höga doser. Allt du behöver göra är att finna rätt blandning blad, och en förfinad extraheringsmetod.
Det finns en anledning till varför opiummissbrukare använder sig av kratom för avtändning respektive substitut då de inte kommer åt opium!
Som sagt: Använd skallen, eller låt bli. Men i takt med att alla tjatar om det, desto snabbare kommer en klassning (Vilket en och annan här rent av
efterfrågar, vilket stör mig enormt! Bara för att
de inte kan hantera Krypton, ja då ska alla vi andra lida för det!
Personligen börjar jag bittert ångra att jag rekommenderat kratom och Krypton så ivrigt. Å andra sidan hade den här boomen inte blivit till om det inte vore för klassningen av rökmixarna.