2024-01-28, 11:11
Medlem
skillemandinkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berrowb
På tal om något helt annat. På exempelvis Reddit och andra sidor diskuteras ”potentiators” som ska göra kratom starkare. Vanliga exempel som förekommer är gurmkeja, svartpeppar, citrus m.m. Någon som testat någon som de faktiskt upplever ha gjort skillnad? Eller är allt bara önsketänkande?

Jag gör alltid wash and toss med citronvatten.
Wash and tossar gurkmejan också pga gallsten men inte tänkt på att de boostar något.
Men enligt de som lever denna livsstil med örter osv säger att svartpeppar ska boosta det mesta inom örtvärlden.
Hur ofta tar du, skriv ditt kratom schema så kan vi testa att experimentera lite denna vecka som kommer
Citera
2024-01-28, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skillemandinki
Wash and tossar gurkmejan också pga gallsten men inte tänkt på att de boostar något.
Men enligt de som lever denna livsstil med örter osv säger att svartpeppar ska boosta det mesta inom örtvärlden.
Hur ofta tar du, skriv ditt kratom schema så kan vi testa att experimentera lite denna vecka som kommer

Du behöver ta en matsked eller 7g gurkmeja plus en del svartpeppar 1 timme före du tar kratom. Verkligen inte önsketänkande utan boostar rejält både till längd på ruset och hur kraftfullt ruset blir.

Gurkmeja i sig är knappt aktivt men med svartpeppar så ökar upptaget med 2000%.
Citera
2024-01-28, 22:19
Medlem
skillemandinkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1000RopparOch1Yxa
Du behöver ta en matsked eller 7g gurkmeja plus en del svartpeppar 1 timme före du tar kratom. Verkligen inte önsketänkande utan boostar rejält både till längd på ruset och hur kraftfullt ruset blir.

Gurkmeja i sig är knappt aktivt men med svartpeppar så ökar upptaget med 2000%.

Hur mkt svartpeppar tar du? Hela eller malda? Och hur mkt kratte tar du per dos?
Citera
2024-01-29, 00:28
Medlem
Citat:
Tar väl ca 15 gram per dag uppdelat på tre doser om dagen. Toleransen är rätt hög får jag säga, så har börjat att dra ner lite. Men att möjligtvis kunna boosta doserna är definitivt intressant
Citera
2024-01-29, 05:33
Medlem
Måste det vara färsk gurkmeja eller funkar det med mald krydda?
Citera
2024-01-29, 13:54
Medlem
Citat:
Hur mkt svartpeppar tar du? Hela eller malda? Och hur mkt kratte tar du per dos?

Mald svartpeppar. Idk en tesked svartpeppar bör räcka. Jag tar en matsked kratom när jag doserar. Men det är ju högst individuellt hur mycket en doserar.
Citera
2024-01-29, 19:19
Medlem
mjukosten78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangalam
Inte tagit kratom sedan Juni. Men efter rekommendation att White Borneo var något extra så blev det att klicka hem en påse. Hoppas den kan kicka covid symptomen i röven. Tidigare kände jag mig alltid frisk vid förkylning efter en kratom-shot med ingefära, svartpeppar, gurkmeja och kratom.

Återkommer om en stund när det börjar verka.

Vad ger den för effekt? Ute efter opi känslan.
Citera
2024-01-30, 02:04
Medlem
Någon som hunnit testa den nya "White Elephant" hos ScSp?
Citera
2024-01-30, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PickleJuice
Någon som hunnit testa den nya "White Elephant" hos ScSp?

Ja jag hade ett sample. Jag blev svagt positivt inställd, och kommer att beställa den nästa gång, för priset var samma som de flesta andra.
Men jag upplever alla kratomvarianter - oavsett färg & namn - som extremt lika.
Citera
2024-01-30, 18:03
Medlem
Vissa säger att man absolut bara kan använda ett par ggr/vecka, vissa säger varje dag… Jag tänker ca 1-3 mg 2 ggr/dag, skulle det funka? Måste man göra uppehåll?
Citera
2024-01-30, 19:41
Medlem
Kratom.. jag blir som på sin höjd lite trött, inget rus i sikte. Ljuger media som vanligt när de intervjuar en som använt både benso och fentanyl men som tycker den här (enligt mig) låtsasdrogen Kratom är VÄRRE?

Värre än Fentanyl??

Men läser ju här att det tydligen fungerar för många, är mina receptorer helt enkelt inte kompatibla med Kratom?

Endast lite trött, oavsett mängd.
Citera
2024-01-30, 20:21
Medlem
Hej!
Är det någon här som testar kratom när dom kliver av opiater? Hjälper de mot at?

Vilken funkar bäst från ScSp? Har inte tagit kratom på ett tag men har tagit sub och behöver kratom för att trappa ur med.
Senast redigerad av blancotramco 2024-01-30 kl. 20:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in