2020-08-04, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [complex]
Källa på det?
https://www.lakemedelsverket.se/4a0318/globalassets/dokument/lagar-och-regler/hslf-fs/lvfs-2011-10-konsoliderad.pdf (CTRL+F och skriv 'mitragynin')

Alltså är mitragynin som är ett av de aktiva ämnena i kratom narkotikaklassat, men om du tittar lite mer i listan så ser du att till exempel THC är listat utöver Cannabis i växtform, samma sak med Psilocybin och svamparna som innehåller det. Däremot är inte växten kratom (mitragyna speciosa) listad, och således är växten laglig att inneha. Dessutom är risken att du åker fast för narkotikabrott för att ha tagit kratom i stort sett obefintlig, det finns inte med på pissprover.
Citera
2020-08-04, 12:43
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillkyken
Tack så mycket .

Nej dricker ej alkohol alls.
Kan man tappa omdöme, få minnesluckor på kratom?

Vill gärna ha ett festtillskott som inte är alkohol.

Skicka gärna shop i pm om du vill.

Mvh

Kratom är inget som man festar på. Man tar det hellre dagen efter en fest istället. Man tappar inte omdöme på kratom och inga minnesluckor hellre, utan det är väldigt lugnt när man tar kratom.
Det som händer är att man mår bättre, slipper sin ångest.
Citera
2020-08-04, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Kratom är inget som man festar på. Man tar det hellre dagen efter en fest istället. Man tappar inte omdöme på kratom och inga minnesluckor hellre, utan det är väldigt lugnt när man tar kratom.
Det som händer är att man mår bättre, slipper sin ångest.

Uppskattar svaret,
Tack!
Citera
2020-08-05, 03:04
Medlem
Tycker nog jag ändå kan få en viss ångest utav kratom.. lite likt centralstim ångest fast mycket mildare
Citera
2020-08-05, 11:46
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Well-being
Näh, den som säljer till dom priserna måste ha knapert med pengar eftersom dom utnyttjar så mycket. Men det var en ärlig fråga om Kratom kostar dessa priser i Sverige. Som sagt jag lever och köper mitt Kratom utomlands. Om du tycker att man är en fitta om man inte gillar att bli blåst, då kan du vara kukhuvet så mycket du vill, men svarar förfarande inte på min fråga.

Ursäkta min ton.

Ja i regel ligger priserna rätt högt om man beställer i Sverige.

Jag rekommenderar KS bara för att jag verkligen känner av deras kratom.
Har inget med dom att göra mer än att jag beställer därifrån och om det fungerar så är det i min värld schysst att tipsa.

Kostar 199kr att motbevisa mig, dessutom kan man få med sample på en annan strain.

Beställer t ex inte från SS då dom verkar enbart sälja skit, bara att läser tråden så ser man

Mvh.
Citera
2020-08-05, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GonerStoner
Ursäkta min ton.

Har inget med dom att göra mer än att jag beställer därifrån och om det fungerar så är det i min värld schysst att tipsa.

Kostar 199kr att motbevisa mig, dessutom kan man få med sample på en annan strain.

Beställer t ex inte från SS då dom verkar enbart sälja skit, bara att läser tråden så ser man

Mvh.

Jag har beställt utav ss i flera år och jag har bara fått en påse som var kind off dålig.. ingen märkbar effekt men hjälpte mot utmattning.. men har börjat tycka de är oseriösa så jag drog iväg wn beställning till tt vita och röda var bra, gröna vettefan..

200kr för 100gram är ett bra pris tycker jag. Gäller att ta det för vad det är.. hålla på att jämnföra vad det kostar i ett annat land känns idiotiskt. Beställ hem bulk själv från kratomländerna om de nu är så jävla jobbigt att stödja någons biz
Citera
2020-08-06, 11:42
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvfingrar
Jag har beställt utav ss i flera år och jag har bara fått en påse som var kind off dålig.. ingen märkbar effekt men hjälpte mot utmattning.. men har börjat tycka de är oseriösa så jag drog iväg wn beställning till tt vita och röda var bra, gröna vettefan..

200kr för 100gram är ett bra pris tycker jag. Gäller att ta det för vad det är.. hålla på att jämnföra vad det kostar i ett annat land känns idiotiskt. Beställ hem bulk själv från kratomländerna om de nu är så jävla jobbigt att stödja någons biz

Nej det är ju inte speciellt ansträngande att stöda någon svensk BIZ.
Hur menar du att det ska vara ansträngande?
Snålt är väl ett bättre ord.

Stödjer en svenska handlare om den har en bra produkt, eller stöder du dina BIZAR även om dom har dålig kratom?
Citera
2020-08-06, 16:39
Medlem
Någon som har erfarenhet av att ta en dos Kratom samma dag som Lyrica? Tagit 750mg lyra under dagen, men den satans ångesten kvarstår. Kroknar jag för gott och blir uppäten av katterna om jag tar 5g kratom?
Citera
2020-08-07, 11:47
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YiddoLilywhite
Någon som har erfarenhet av att ta en dos Kratom samma dag som Lyrica? Tagit 750mg lyra under dagen, men den satans ångesten kvarstår. Kroknar jag för gott och blir uppäten av katterna om jag tar 5g kratom?

Nej det är ingen fara, jag har blandat flera ggr.
Enda du får tänka på är att lyrican boostar kratomet, så ta nödvändigtvis inte så mkt.

MVH
Citera
2020-08-07, 23:21
Medlem
vilket kratom butik är bäst nu samt vilken strain är mest skön för er erfarna kratom användare har köpt från ss men vill testa nått nytt.

tipsa!
Citera
2020-08-08, 13:18
Medlem
hur är kratomen på deep web jämfört med scandinavianspeciosa? vilken kratom skulle ni helst använda utav dessa
Citera
2020-08-10, 04:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GonerStoner
Ursäkta min ton.

Mvh.

Ok. Lite dyrt generellt då. Här i USA betalar jag $85 för ett kilo (250g x 4 strains) inklusive frakt. Har nyligen pratat med Kratom farmare i indonesien op whatsapp och dom verkar vilja ge 2kg för $130 fraktat. Säg att kilos kostar lägre pris men frakten är hög typ $80-90. Kanske billigare till Sverige? Folk säger att när man beställer direkt är det annorlunda och starkare. Någon med erfarenhet som kan kommentera på detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in