2022-12-15, 20:47
Medlem
[quote=Abouttogetcrazy|82770194]
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Jag har ganska nyligen börjat med kratom och gillar det hittills. Dock smakar det äckligt och är lite knepigt att ta, därför undrar jag om det skulle vara möjligt att ta det i snusform?

Jag försöker med hitta nya sätt för o ta det snabbt, jag kör med stora gelatin kapslar nu... de tar ett tag och fylla dem o de blir kratom överallt men de funkar bra på jobbet o ha i en vanlig vitaminburk..
Häll vatten i munnen, luta huvudet bakåt och släng in en tesked med kratom - svälj direkt. Det låter äckligt men du kommer aldrig känna smaken om du gör rätt
Citera
2022-12-16, 01:29
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotANazi
Folk överdriver denna avtändning något brutalt. Det är inte så extremt alls om man inte går omkring och tänker på att man har AT hela tiden och skrämmer upp sig på internet

Citat:
Ursprungligen postat av sweetlovelydeath
Håller med dig. Människor som överdriver detta kanske är folk som läggs in på IVA av en vanlig förkylning också. Klart man kan få utsättningssymptom, och dem blir betydligt värre om man tar extrema mängder, men i normala fall är inte ATn värre än en vanlig förkylning. Den psykiska biten är den som är svårare i så fall.

Håller med er. Jag har inte tagit kratom på 11 dagar och jag inte upplevt någon jobbig AT.
Citera
2022-12-16, 01:31
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jokerino
Läs, ni som kan. Eller fortsätt leva i förnekelse.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/nio-unga-dog-av-laglig-drog-1
Stor skillnad på krypton och kratom.
Citera
2022-12-16, 08:26
Medlem
Var ju inte jätte svårt att sluta, men kan ju inte säga jag mådde bäst direkt. Men jag har ångest i vanliga fall, och tog väl 30 plus gram om dagen i 2 år ungefär
Citera
2022-12-16, 14:18
Medlem
Extremeflys avatar
Hur mycket tar alla?
Jag själv tar 1 tsk 3-4 gånger om dagen ungefär och har gjort så sen jag började för 2 månader sedan.

Så totalt 4 tsk/dag.

Tycker de funkar lika bra än idag med den dosen.
Citera
2022-12-16, 20:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Hur mycket tar alla?
Jag själv tar 1 tsk 3-4 gånger om dagen ungefär och har gjort så sen jag började för 2 månader sedan.

Så totalt 4 tsk/dag.

Runt 3 teskedar per dos. Har vägt och det ligger runt 8-12g per dos, 3-4 gånger om dagen.
Citera
2022-12-16, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Runt 3 teskedar per dos. Har vägt och det ligger runt 8-12g per dos, 3-4 gånger om dagen.
24-48 gram per dag?🙈
Citera
2022-12-16, 23:12
Medlem
Tar 3 gram 4 gånger om dagen. Tycker det funkar bra. Blandar med Saft
Citera
2022-12-16, 23:27
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp

Citat:
Ursprungligen postat av fborgstrom
Tar 3 gram 4 gånger om dagen. Tycker det funkar bra. Blandar med Saft

Kör ni blandade strain då?
Citera
2022-12-17, 10:47
Medlem
Citat:
Kör ni blandade strain då?

Växlar mellan Röd maeng da och Green maeng da
Citera
2022-12-17, 10:58
Medlem
Citat:
Hur mycket tar alla?

Så totalt 4 tsk/dag.

1 till ibland 2 ggr om dagen. Ca 1,5 - 2 gram skulle jag gissa. Man tjänar på att hålla tolerans låg tycker jag. Väntar ofta 20 timmar innan nästa dos, annars blir effekten väldigt tråkig
Citera
2022-12-17, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Håller med er. Jag har inte tagit kratom på 11 dagar och jag inte upplevt någon jobbig AT.

Ta 5 gr per dag i 6 mån och berätta hur det kändes att sluta.

Sedan beror problematiken med att avsluta ett beroende (vilket du får på kratom, lite individuellt hur "fort") på hur din livssituation ser ut i övrigt. Ju fler ggr du tänder av från ett beroende ju jobbigare blir dina ATn. Ju äldre du är, Ju värre ATn. E.t.c. högst individuellt Mao.

Läs på innan du börjar använda regelbundet, gäller naturligtvis det mesta hör i livet. Eller spela roulett med dina receptorer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in