2022-12-14, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
Varför har du tagit det varje dag för, läste du inte varningarna före du började missbruka det?

Vilka mängder snackar vi?

Det här är absolut inget påhopp, tycker det är bra att du varnar i tråden om nu någon annan skulle råka vandra samma path som dig.

Jag hoppas det löser sig för dig, har sett andra i tråden rekommendera nedtrappning med ett strikt schema.

Fattar inte ens hur det är möjligt att konsumera såpass enorma mängder pulver... Går man runt med förstoppning dygnet runt eller?
Citera
2022-12-14, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doxycyklin87
Kan någon vänligen förklara för mig hur i helvete de blir pigga på det här? Fick det rekommenderat för arbetsmoral och testat en tesked vid två olika tillfällen. Att det funkar är det inget snack om, det har ju en svår nedåt-effekt. Testat RMD och GB. GB betydligt skönare men även den gör mig seg på ett otroligt skönt sätt.

Det här blir en lyxvara för mig som man unnar sig en gång i veckan. Känns på tok för farligt att leka med opioidreceptorer för att göra det oftare.

SANT. Ruskigt beroendeframkallande. Lider av svår ångest och livsleda under pågående nedtrappning. Hemskt.

Citat:
Ursprungligen postat av noixdecoco
Satt precis och funderade på detta. Har senaste tiden kännt mig förstoppad rätt många dagar i vecka och haft litta tankar om att det kan vara kratom som spökar. Samtidigt jag har ändrat fiberintag och kost sista tiden också.

Googlar jag kratom constipation så säger internet drick mkt vatten.
Citera
2022-12-14, 17:27
Medlem
wingsawieis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsstyrelsen
Akut.

Kan detta hjälpa mot en riktigt hemsk lyrica avtändning?

ja, men du vill inte bli hooked på kratom istället och behöva köra avtändning där.

för mig personligen är kratom AT värre än benzo AT. T ex jämför benzo varje dag i 2 mån med kratom varje dag i 2 mån. kratom värre på mig iaf.
Citera
2022-12-14, 17:34
Medlem
Folk överdriver denna avtändning något brutalt. Det är inte så extremt alls om man inte går omkring och tänker på att man har AT hela tiden och skrämmer upp sig på internet
Citera
2022-12-14, 17:46
Medlem
sweetlovelydeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotANazi
Folk överdriver denna avtändning något brutalt. Det är inte så extremt alls om man inte går omkring och tänker på att man har AT hela tiden och skrämmer upp sig på internet
Håller med dig. Människor som överdriver detta kanske är folk som läggs in på IVA av en vanlig förkylning också. Klart man kan få utsättningssymptom, och dem blir betydligt värre om man tar extrema mängder, men i normala fall är inte ATn värre än en vanlig förkylning. Den psykiska biten är den som är svårare i så fall.
Citera
2022-12-14, 17:55
Medlem
Veniconess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsstyrelsen
Akut.

Kan detta hjälpa mot en riktigt hemsk lyrica avtändning?

Det blir åtminstone knappast värre om du tar kratom.
Citera
2022-12-14, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetlovelydeath
Håller med dig. Människor som överdriver detta kanske är folk som läggs in på IVA av en vanlig förkylning också. Klart man kan få utsättningssymptom, och dem blir betydligt värre om man tar extrema mängder, men i normala fall är inte ATn värre än en vanlig förkylning. Den psykiska biten är den som är svårare i så fall.

Absolut. Dessutom när det finns lagligt till hands och du har det inom 1-2 dagar och kan välja en nedtrappning om det nu är så hemskt så känns det lite efterblivet att sitta och må så dåligt
Citera
2022-12-14, 18:53
Medlem
Doxycyklin87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilatus70
SANT. Ruskigt beroendeframkallande. Lider av svår ångest och livsleda under pågående nedtrappning. Hemskt.

Fyfan. Ah den där drogen gillade jag inte alls. Kände mig som ett ruttnande lik om jag tog 2-3g om dagen i ett par dagar i sträck. Så fort jag upptäckte det så klippte jag det.
Citera
2022-12-14, 20:59
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeedGrower
Hur är det med metadon och kratom får man någon effekt öht?

Tänkte att röd kanske blir svårt men gröna och vita sorter som är mer stimulerande kanske funkar?

Någon med erfarenhet?

Metadonet blockar kratomet, eller jag kände inte av kratomet iaf..
Citera
2022-12-14, 21:00
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jokerino
Jag har tagit kratom varje dag sedan drygt 5 månader varje dag, flera gånger om dagen ibland. Jag tar enorma mängder. För ett tag sedan så ville jag sluta, gick två dagar sen låg man i sängen och grät för att det gjorde så ont.

Visst, det är hur smidigt som helst att beställa hem från Scandinavianspeciosa till exempel.
Men när du väl bestämmer dig för att sluta, så kommer du få en sådan fruktansvärd käftsmäll kan jag säga.

Vad är "enorma" mängder? Trappa ut det bara...
Citera
2022-12-14, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
Vad är "enorma" mängder? Trappa ut det bara...

Undrar också . Enorma mängder och ibland flera gånger om dagen . Hmm? Blir det för mycket spyr man bara . Tror det är paranoia.

Det är denna typen som kommer göra det svårt för oss som vill fortsätta använda kratom
Citera
2022-12-14, 22:13
Medlem
Jag tar 100g i veckan i snitt Fyller på var 3e timme och kan utan problem vara utan. Senast förra veckan då jag glömde det och var upptagen i annat och vips hade 4 dagar gått och det var inget mer med det. Känns som det som skriver så sprider propaganda
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in