2022-12-06, 09:26
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinmissbruk
Färgerna och namnet har inget att göra med mitragyninhalten i kratomet. Som jag tidigare nämnt så kan mitragyninhalten variera även inom samma batch, labbtestar du pulver från olika delar av samma 100g påse så kommer du få tillbaka olika resultat, alltså olika mitragyninhalter inom samma påse, samma batch.

Varför?

För att mitragyna speciosa är en planta och vi kan inte kontrollera så att planta Y ska producera exakt 15mg mitragynin per 1g kratom eller att planta X ska producera exakt 20mg mitragynin per 1g kratom. Det är omöjligt. Folk verkar tro att kratom skapas i laboratorium.

Mitragyninhalten i löven kommer alltid variera, vi kan inte skapa exakt likadana löv, alla löv har variationer.

Färgerna och namnen skapades för att man ville få folk att köpa mer. Tror du inte att kratomproducenterna också är giriga kapitalister?

Genom att skapa olika sorter så kan man lura konsumenter att olika "sorter" ger olika upplevelser och på så vis kan man uppmuntra folk att köpa mer.

Man vill att folk ska prova alla de olika "sorterna" som finns vilket därmed bidrar till att folk handlar mer. Men det folk inte vet är att det inte finns några "sorter" utan att det enda de gör är att de hoppar från batch till batch av samma mitragyna speciosa.

Olika färger behandlas och torkas olika lång tid och på olika sätt också vilket borde göra viss skillnad.
Citera
2022-12-06, 13:02
Medlem
Älskar att jag kan bli så skev på kratom att jag sitter och skelar på BC-möte.😂
Citera
2022-12-06, 13:04
Medlem
Automatvapens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quantumdick
Älskar att jag kan bli så skev på kratom att jag sitter och skelar på BC-möte.😂

Det är fan en konstform att bruka Kratom men inte öka sin tolerans, inte bli illamående och ändå alltid sitta och mysigt sväva iväg som en kung
Citera
2022-12-06, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Automatvapen
Det är fan en konstform att bruka Kratom men inte öka sin tolerans, inte bli illamående och ändå alltid sitta och mysigt sväva iväg som en kung

Ja verkligen, det är en hårfin gräns mellan myspys och alldeles för mycket.
Citera
2022-12-06, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quantumdick
Ja verkligen, det är en hårfin gräns mellan myspys och alldeles för mycket.
Inget annat som är så svårt att dosera. Ibland nästan ingen effekt vilket är märkligt.
Citera
2022-12-06, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrJohnBlund
Då är man inne på två år av dagligt användande.
Typ 10-20G per dag, men börjar minska lite.

Någon som har bra tips för nedtrappning?
Kratom har hjälpt mig enormt denna tid men det börjar bli dags att gå vidare, åtminstone inte behöva ta det varje dag pga utsättningssymptom.

Har tidigare CT:at Valium efter 3 års (missbruk) pga ångest. Det var ett rent obeskrivligt helvete, men jag klarade det.

tidigare så är inte direkt ovan med utsättningssymptom, men tar gärna tips på hur man bäst underlättar processen, om ni har några
Är väl som med allt annat, bara att bestämma sig o bita ihop. Jag har aldrig tyckt att det funkar för mig iaf att ta olika substitut och försöka underlätta at. Men visst några gabapentin och en ipren kan väl inte skada
Citera
2022-12-06, 17:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jagozar
Olika färger behandlas och torkas olika lång tid och på olika sätt också vilket borde göra viss skillnad.

Det verkar som att folk fortfarande sitter på information från mer än 10 år sedan och aldrig uppdaterat sig.

Vi vet mycket mer om kratom idag än vad vi gjorde för 10 år sedan, forskare har en helt annan bild av kratom idag.

Det går inte jättesnabbt, men forskningen gör hela tiden framsteg och det är verkligen jättespännande att se allt som händer inom forskningen. Bara under 2022 har det publicerats massor av nya publikationer.

Rekommenderar starkt att kika på detta om man är en ethusiast, det finns mycket roligt att läsa där ute som kommit ut de senaste åren.
Citera
2022-12-06, 17:20
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Det verkar som att folk fortfarande sitter på information från mer än 10 år sedan och aldrig uppdaterat sig.

Vi vet mycket mer om kratom idag än vad vi gjorde för 10 år sedan, forskare har en helt annan bild av kratom idag.

Det går inte jättesnabbt, men forskningen gör hela tiden framsteg och det är verkligen jättespännande att se allt som händer inom forskningen. Bara under 2022 har det publicerats massor av nya publikationer.

Rekommenderar starkt att kika på detta om man är en ethusiast, det finns mycket roligt att läsa där ute som kommit ut de senaste åren.

Du har ingen källa du kan länka som styrker dina påståenden? Det är ju ändå inte min uppgift att ta fram bevis för mig själv när du påstår din "fakta".
Citera
2022-12-06, 17:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jagozar
Du har ingen källa du kan länka som styrker dina påståenden? Det är ju ändå inte min uppgift att ta fram bevis för mig själv när du påstår din "fakta".

Jag är inte intresserad av att lägga timmar på att gräva upp alla publikationer jag läst och servera det på ett silverfat då det är alldeles för många, utan jag skriver bara vad jag vet, sen om det intresserade dig eller inte är helt upp till dig.

Känner att det inte är hållbart att lägga massor av timmar på ett inlägg som endast kommer ses av en begränsad mängd personer och som många kanske inte ens är intresserade av att gå igenom överhuvudtaget.

Det här är ingenting personligt eller jag som försöker vara en rövhål, utan jag vill utnyttja min tid på ett sånt sätt att jag känner att jag får ut ett tillräckligt stort värde utav det.

Tyckte du att det jag skrev var nonsens så är det helt okej, mitt mål är inte att med kraft försöka ändra någons uppfattningar, utan endast presentera ett perspektiv som många kanske inte sett förrut.

Skulle du tycka att det jag skrev lät mycket intressant, så rekommenderar jag, precis som jag skrev i mitt tidigare inlägg, att kika på den forskning som finns där ute då många kanske inte vet om att det har gjorts stora framsteg.

Vet man inte vart man ska börja så kan jag rekommendera google scholar, det är ett fantastiskt verktyg.
Citera
2022-12-06, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrJohnBlund
Då är man inne på två år av dagligt användande.
Typ 10-20G per dag, men börjar minska lite.

Någon som har bra tips för nedtrappning?
Kratom har hjälpt mig enormt denna tid men det börjar bli dags att gå vidare, åtminstone inte behöva ta det varje dag pga utsättningssymptom.

Har tidigare CT:at Valium efter 3 års (missbruk) pga ångest. Det var ett rent obeskrivligt helvete, men jag klarade det.

tidigare så är inte direkt ovan med utsättningssymptom, men tar gärna tips på hur man bäst underlättar processen, om ni har några

Kika på växten Cat Claw, innehåller ett ämne som binder på rätt ställe så att säga https://www.reddit.com/r/kratom/comments/n4upq4/cats_claw_is_the_real_deal/?utm_source=share&utm_medium=android_app&utm_name= androidcss&utm_term=1&utm_content=share_button
Citera
2022-12-06, 18:26
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Jag är inte intresserad av att lägga timmar på att gräva upp alla publikationer jag läst och servera det på ett silverfat då det är alldeles för många, utan jag skriver bara vad jag vet, sen om det intresserade dig eller inte är helt upp till dig.

Känner att det inte är hållbart att lägga massor av timmar på ett inlägg som endast kommer ses av en begränsad mängd personer och som många kanske inte ens är intresserade av att gå igenom överhuvudtaget.

Det här är ingenting personligt eller jag som försöker vara en rövhål, utan jag vill utnyttja min tid på ett sånt sätt att jag känner att jag får ut ett tillräckligt stort värde utav det.

Tyckte du att det jag skrev var nonsens så är det helt okej, mitt mål är inte att med kraft försöka ändra någons uppfattningar, utan endast presentera ett perspektiv som många kanske inte sett förrut.

Skulle du tycka att det jag skrev lät mycket intressant, så rekommenderar jag, precis som jag skrev i mitt tidigare inlägg, att kika på den forskning som finns där ute då många kanske inte vet om att det har gjorts stora framsteg.

Vet man inte vart man ska börja så kan jag rekommendera google scholar, det är ett fantastiskt verktyg.

Jobbar du med forskning eller dylikt? Du verkar påläst.
Citera
2022-12-06, 21:33
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:

Nu har jag googlat dina påståenden, men hittar bara diskussion på nått forum angående detta.. och inte massa artiklar ifrån forskare.. kan inte du länka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in